hebbe72 wrote:Ja beställningen går inte att göra nåt åt. Den är redan på väg. Men det är klart att jag ska provpuffa när de kommer så att jag kan bilda mig en egen uppfattning. Får hoppas att de inte är totalt orökbara, annars är jag tillbaka på ruta ett, d v s avsaknad av små vintercigarrer.
Nejdå, det är du inte alls! De går att röka redan från leverans - men vad en del forummedlemar syftar på är väl den allmänna förbättring som en viss tids lagring ger alla cigarrer.
Vill även slå ett slag för OFCC's syskon: OFC. Mer eller mindre samma sak men med ett connecticut täckblad i.st.f. kamerun. OFC = andrasortering av Macanudo, OFCC = andrasortering av Partagás (den icke-kubanska).
B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Pär N wrote:Jag hade tur och fick två år gamla OFCC när jag beställde. Men snöa inte in på årgångar och vad andra tycker. Smakar det bra så är det gott...
/ P
Exakt vad jag egentligen menade Det är ju bara jag själv som kan avgöra vad jag vill tända eld på eller inte.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Bukfaçon wrote:Nejdå, det är du inte alls! De går att röka redan från leverans - men vad en del forummedlemar syftar på är väl den allmänna förbättring som en viss tids lagring ger alla cigarrer.
Bukfaçon wrote:Vill även slå ett slag för OFCC's syskon: OFC. Mer eller mindre samma sak men med ett connecticut täckblad i.st.f. kamerun. OFC = andrasortering av Macanudo, OFCC = andrasortering av Partagás (den icke-kubanska).
OFC tyckte jag kändes lite tråkigare (plattare/okomplexare) än OFCC när jag jämfört dem för flera år sedan. OFCC är förresten Partatas (icke-kubanska som B sa) Puritos
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Pär N wrote:Jag hade tur och fick två år gamla OFCC när jag beställde. Men snöa inte in på årgångar och vad andra tycker. Smakar det bra så är det gott...
/ P
Enkel fråga; Hur kunde du se att de var två år gamla när de kom? Fick mina igår tillsammans med lite annat smågodis och kunde inte hitta boxkod eller nåt annat som ger en hint om när de är tillverkade. Nu är det som så att jag inte hakar upp mig allt för mycket på tillverkningsår när det gäller små enkla vardagscigarrer, men lite nyfiken är jag ändå.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Även om det inte räknas som cigarrer kan jag tipsa om 'RyJ minis och Cohiba minis! Riktigt smakfulla små rökverk för den verkligt korta rökstunden! Just nu slänger de Svenska handlarna med små trevliga plåtfodral när man inhandlar dessa Kubanska godbitar!
Bukfaçon wrote:
Jag tror att Ellge beställer sina av sin tobakshandlare och jag beställer mina från Cigarrcenter i Trelleborg. Kommer i en gammaldags plåtlåda med 25 stycken cigarrer. (När man öppnar burken första gången kommer den ljuvligaste doft av russin emot en!)
B
Då ska jag genast beställa en burk. Tack så mycket!
Har beställt en burk från Cigarr center nu.
"Cigarrer är inte lyx - Att däremot ha tid att avnjuta cigarr det är lyx"