Vårbestyr

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Vårbestyr

Post by Ouch »

Vad skönt det är just nu när det äntligen kommit värme, solsken och lövsprickning. Jag antar att ni andra har lite bestyr precis som jag? Just nu skulle jag behöva ha ett par veckor ledigt för att hinna med allt som behöver göras med trädgård och hus. Jag kombinerar utomhusarbete (förbereder gräsmattesådd omkring garaget) med renovering av ett rum i huset. Sedan väntar 15 större projekt på sin tur... Det blir en intensiv sommar! :D

Vad händer med er andra just nu?
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Vårbestyr

Post by Daniel P »

Jobbat hela veckan, inkl torsdagen. Idag är jag just på väg till jobbet igen för mer IT-jobb och imorgon blir första helgdag denna veckan :zzz:
Längtar också efter lite ledighet - men har inga projekt att jobba med. Smidigt med hyreslägenhet på så sätt.

Edit: Hemkommen igen, blir att jobba en stund imorgon också. :meh: :banghead:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Vårbestyr

Post by Daniel P »

Uppföljning på mitt "vårbestyr" eller vad man ska kalla det i föregående inlägg... :funderar2:
Blev flera timmars jobb idag med återställandet av en server. Det var operativt och känslomässigt en berg-o-dal-bana må jag säga. Det gick från bra till jättedåligt, till katastrof, till panik, till tänka länge, till prova igen, till YES! Framgång!

Denna dag hamnar på den 3:e mest viktiga dagen (alltså vad som blev utfört i förhållande till vad som kunde hänt) i min 16-åriga historia på jobbet IT-mässigt. Mycket på spel, blev dåligt (riktigt dåligt alltså) till perfektion. Somnade en stund i soffan av utmattning för en stund sedan (antagligen välbehövligt) och flyttade nu ut på balkongen för att avrunda den här dagen/helgen med en CAO OSA Sol och té.

Utomhus (vilket jag inte varit mer än nån timma denna helg) är det helt underbart väder; fortfarande 21 grader utomhus trots tidig kväll, och någorlunda vindstilla. Fantastisk njutning på balkongen medans jag tittar på SVT Dokumentär Utifrån "Åtta år med Obama".
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply