SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Daniel P »

Påminnelse angående dart:
Anmäl er till dart-turneringen till Leffe direkt när ni kommer så vi kommer igång så snart som möjligt.
Tävlingen körs parvis, men vet ni inte vem ni vill spela med så anmäl er ändå så parar Leffe ihop er.

Vet ni redan nu att ni ska vara med så skicka ett PM eller email till mig! (daniel.peterson@smcs.se)
Dart.png
Dart.png (361.79 KiB) Viewed 30977 times
Leffe till höger i sin rökrock, stiligt! :nickar: (... och i bakgrunden skymtar vi Zeke, hej hej :hejhej: )
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by hebbe72 »

Jag spelar inte dart, för att jag helt enkelt är för kass :ledsen:

Men vill du ha en cigarr tar jag med mig nåt gott Daniel :smoking:
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Ted71
Klubbmedlem
Posts: 27
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:57
Location: Skillingaryd Småland

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Ted71 »

Jag kommer med en sen anmälning hoppas det går bra
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Daniel P »

Inga problem alls, varmt välkommen Ted! :hejhej:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Daniel P »

Leffe sjuk dessvärre, han hälsar till alla :hejhej:

Anmälan till dart-turneringen görs därför inte till Leffe utan till mig när ni anlänt - om ni vill vara med alltså :nickar: .
Vet ni inte vem ni ska spela med så paras ni ihop med någon eftersom det är en par-tävling (501-turnering med japansk lottning).

Nyhet för i år är att vi kommer stanna i puben och äta (ca kl 19), så vi behöver inte byta lokal mitt i trevligheterna.
Vi är många (23 i skrivande stund), men vi kommer lösa det med långbord och de fasta borden i lokalen :nickar: .
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Daniel P »

Tack ][OpTiMuS][ för förberedelserna till herfen (jo, det är en del inför-arbete som inte syns), och tack alla som kunde komma och lyckades skapa den goa atmosfär cigarrintresset skapar. Tack Erik för att vi fick använda lokalen för 9:e året i rad och tack och lov att jag fick lägga upp fötterna på balkongen nu efter herfen på min inglasade balkong där jag tänder en cigarr så här inpå småtimmarna och låter trampsulorna under fötterna få välbehövlig vila efter att ha stått upp hela kvällen :did-i-say-that: .
Nya och gamla vänner, det gör mig ödmjuk att se cigarrintresset vara så stabilt stort :nickar: , iaf en gång per år :hejhej: . I år var vi 21 personer på plats.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Ouch »

Det är vi utomsocknes som ska tacka dig, Optimus, Erik och Kind cigar för en mycket trevlig tillställning, Daniel. Ni har all min respekt och tacksamhet för jobbet ni lägger ner!

Det är lika trevligt varje gång vi träffas i Ljungby, även om jag känner mig rejält vintage bland ungdomarna, hehe.
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by hebbe72 »

Världsklass (som vanligt) på årets arrangemang. Att vi dessutom både kunde äta och röka var en klar förbättring mot tidigare arrangemang. Tack till Ljungbyfalangen som roddade detta.

Nästa år är det 10-årsjubiluem :gladjeskutt:
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Hozz
Ironman
Posts: 87
Joined: Tue 23 Feb 2016, 19:53

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Hozz »

Instämmer med Hebbe och Ouch, tack för ett riktigt trevligt arrangemang i år igen och tack till Martin och David ifrån Kind Cigars. Stort tack till er som fixat detta. Är oerhört tacksam för all kunskap som delas med på dessa träffar. :buga: :smoking:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: SH@L#9 - Pubherf i Ljungby

Post by Daniel P »

Bilder välkomnas här i tråden. Här är en bild Magnus tog och skickade över :fotografera: . Tack Magnus :buga:
Fotograf: Magnus D
Fotograf: Magnus D
2017-03-23.jpeg (307.03 KiB) Viewed 30917 times
I bakgrunden ser vi Ted, J-O, Dr Micke, David och sedan gissar jag på att det är Fredrik (?). Hjälp mig :hamra-i-huvudet:

I brist på fler bilder kan jag bidra med gammal favorit i repris på bildspel Härelind satte ihop för några *host host* år sedan med en hel del bekanta ansikten (alla är dock aningen yngre :dansar: ):


och en till från 2010:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply