Liten presentation

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
eken

Liten presentation

Post by eken »

Hej alla botl o sotl!

Anders Ek heter jag, 45 år bosatt i Genarp i Skåne. Kom tillbaka till denna underbara värld efter ett uppehåll på ca 6-7 år (slutade röka!). Fanns en god sak med det hela, slutade med cigarretter men röker lite cigarill och försöker mer o mer styra över till den goda cigarren istället. :smoking: Trivs bra med att besöka forumen o ta del av all kunskap som finns i dessa :salut: Tyvärr är jag inte lika duktig själv på att skriva in då det ibland känns som det man vill skriva redan är sagt av någon annan, skall försöka bättra mig.
Mina preferenser vad gäller cigarrer ändras hela tiden och just nu finns både cubaner, nicaraguaner, honduraner, dominikaner i mitt skåp :D
Är även väldigt glad i whisky, speciellt de lite rökigare men det finns ofta ett tillfälle för varje whiskysort.

Må väl så länge!
eken
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Liten presentation

Post by Ouch »

Hej och varmt välkommen, Anders! Mitt hjärta klappar lite extra för Skåne så Östgöte jag är av födseln. En av de bästa perioderna av mitt liv bodde jag i Silvåkra, ja t o m lite utanför Silvåkra, i ett litet pepparkakshus i bokskogen. Inte så jättelångt från Genarp... :salut:

Gör dig hemmastadd här och höj stämman ibland, gärna på ren skånska! :D
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Liten presentation

Post by Härelind »

Välkommen! Mitt favoritställe här i Sverige är Österlen så jag böjer mitt huvud i rikting söder!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Liten presentation

Post by leffe »

Välkommen :smoking:

L
eken

Sv: Liten presentation

Post by eken »

Tack so möjed alle sammen! Ble de go skåånska ouch? Silvåkra... det är inte särskilt långt från lilla Genarp minsann :tummenupp:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Liten presentation

Post by Daniel P »

Välkommen eken!
Tror och hoppas du kommer känna dig varmt välkommen oberoende av hur ofta du postar (eller vilken dialekt du använder ;)) :kram-lycklig:
Din titel 'Blivande hederssmålänning' är en standardtitel på alla registrerade användare som hittills ej varit på någon av våra herfar. Absolut inget krav, men vi hoppas så klart vi träffas på någon herf i vilket fall någon gång framöver (oberoende arrangör så klart).
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply