Medlemmar

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Puffaren
Klubbmedlem
Posts: 5
Joined: Tue 23 Aug 2022, 22:01
Location: Strax utanför Växjö

Medlemmar

Post by Puffaren »

Hej,
Sitter här och funderar hur det kommer sig att forumet har så pass lite aktivitet, använder i princip alla Facebook?
Hade också varit intressant att veta hur många aktiva medlemmar just detta forum har?

/Puffaren
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Medlemmar

Post by Daniel P »

Hej och välkommen! Såg att du minsann är smålänning, så jag uppgraderade din behörighet här på forumet så du ser de delar som klubbmedlemmar ser.

Webforum verkar ha haft sin storhetstid för 10-20 år sedan, jag undrar också faktiskt varför intresset verkligen är så lågt - men å andra sidan inte så mycket att göra åt. Här kan du läsa om samma diskussion från 2016.
Antar också att Facebook är något som ersatt mångas behov - men jag antar att diskussioner om cigarrer, dess historia, smaker etc inte blir lika djupgående som på ett webforum. Bläddra runt och titta i de olika kategorierna eller sök efter något intressant - jag lovar att det finns mer än man kan tro här om cigarrer! :readsmile:

Numera är det få aktiva här. Man kan se vilka som är medlemmar och när de var senast online om du klickar på 'Medlemmar' i nederkant på sidan. Kanske den länken inte syns för alla pga GDPR och sådant numera? Jag roade mig med att ta en skärmdump på ögonblicksbilden just nu hur läget är om man sorterar listan med medlemmar efter senast online-kolumnen:
2021-08-26.png
2021-08-26.png (46.85 KiB) Viewed 26957 times
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Puffaren
Klubbmedlem
Posts: 5
Joined: Tue 23 Aug 2022, 22:01
Location: Strax utanför Växjö

Re: Medlemmar

Post by Puffaren »

Oj, känns som att detta forum inte längre är ett forum för ciggarprat utan mer ett ställe för att läsa. Synd, men ändå roligt att det finns kvar så att jag och kanske några fler kan läsa gamla diskussioner.

Då jag valt att inte ansluta mig till fejan är det svårt att få kontakt med andra cigarrökare att drifta olika saker med.

T.ex. är jag sugen på att skaffa mig en plastidor, då hade det ju kunnat vara kul att höra hur andra har löst detta..
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Medlemmar

Post by Daniel P »

Prova att söka på plastidor så har du att läsa i lång tid framöver :dansar: :readsmile: :hide-behind-sofa:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply