Kryp

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Kryp

Post by leffe »

:meh: I morse när jag skulle fylla på Jobbidoren såg jag 2 j-ligt små svarta kryp pinna iväg från en vit "komihåggördel" på en HdM i min Adorini Chiante Grande.

Fråga: Är baggarna mindre än de hål som larverna lämnar efter sig på garrarna, dessa var verkligen små, typ nålspets ?

Leffe, som stoppat allt i frysen nu :fattar-ingenting:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Kryp

Post by Ouch »

Beklagar eländet Leffe!

Fånga dem och fotografera dem eller skicka dem till mig! (Dock inga ofrysta garrar, tack) :salut:

Baggarna är nog inte mycket mindre än utgångshålen, men jag har aldrig sett en levande tobaksbagge så jag är osäker på exakt storlek. Var det skalbaggar och inte ngn sorts kvalster? Såna förekommer också i humidorer men är inte lika elaka mot cigarrerna vad jag förstått...
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Kryp

Post by leffe »

Med tanke på storleken ( i ett baggehål skulle de kunna spänna upp en Or-studsmatta för 50 individer ), kanske det var kvalster då :woohoo:

Kjell, att fånga dom på bild eller med lasso blir nog en för knepig uppgift skulle jag tro, som sagt, de var mycket mycket små :puff:

Leffe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Kryp

Post by Daniel P »

Vore spännande att se en skiss på en fälla... ?! :hamra-i-huvudet: :lmao: :poke:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Kryp

Post by COJ »

Kryp i storlek nålspets är förmdligen en typ av kvalster dom lever på limmet till gördlarna...inget att oroa sig för...
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
Post Reply