Saint Luis Rey (Cuba) Regios - Mina kommentarer och betyg

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Saint Luis Rey (Cuba) Regios - Mina kommentarer och betyg

Post by Daniel P »

Regios-sanluis.jpg
Regios-sanluis.jpg (2.67 KiB) Viewed 5491 times
Boxkod: UAS MAY06.
Facon: Regios, 5x48.
Paket: Låda m 25 st.
Pris: $181 för en låda med 25 st på cubanlous.com eller $298 för cabinett med 50 st på 1001cubancigars.com.
Röktid: 55-65 minuter.

Kommentar: Mandel, nötter, kakao, mocka, och lite gräddighet och nougat. Askan är vitgrå med mörkare inslag och aningen spräcklig på ytan, men hänger kvar bra. Brinner rakt och fint. Täckbladet är mellabrunt (ems) med bara nån enstaka lite markerad ven. Gördeln är guldfärgad med en klarröd bakgrundfärg med text i vitt. Logo och kanter har relief. Draget är bra och konstruktionen är välgjord. Cigarren är medel till full i kropp och har medel styrka.

Betyg: Plus för sötma, konstruktion, komplexitet och förhållandet mellan kropp och styrka. Jag ger denna cigarr en stark fyra av fem möjliga.
Övrigt: Inköpt 2007-02. Avnjutna vid 65%, drygt 2 år efter boxkodsdatum. Lagring gör dessa underbara.

---[ Övrig info: ]------
cubanlous.com:
"
On may occasion, this Hermoso from Saint Luis Rey is presented - mistakenly - by both enthusiasts and experts as a false Robusto, since its gauge and length are very similar to those of the latter. We are dealing with a Habano with its own characterictics, with a quality that is, in every light, in harmony with the prestige of the brand, It is not in vain that San Luis is one for the best tobacco areasof Vuelta Abajo.
Size: 5 x 48
Strength: Medium to Full
Taste: Fruity
"
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Saint Luis Rey (Cuba) Regios - Mina kommentarer och bety

Post by Daniel P »

Off the record (ehm,,,... jaja...): Dessa passar utmärkt till cognac, då de matchar bra med en extrakick av sötma emm. :vissla-oskyldigt:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Saint Luis Rey (Cuba) Regios - Mina kommentarer och bety

Post by Bukfaçon »

Mmm, bra garre det där. Har inte provat så många, men alla har varit smarriga! :applad:

Vågar inte köpa några, skulle bara röka sådana se'n.... :D Men de är godare med armagnac än med konjak tycker jag. Armagnacens emkeldestillerade robusta runda druvsötma passar på nå't sätt bättre än konjakens strama dubbeldestillerade lite torrare elegans.

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Saint Luis Rey (Cuba) Regios - Mina kommentarer och bety

Post by Daniel P »

Ju sötare desto bättre då va? Får testa sista (tror jag) exemplaret som ligger i humidoren framöver ihop med den enda Armagnacen som står hemma: Armagnac del Montal 1973 :intressant:.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Saint Luis Rey (Cuba) Regios - Mina kommentarer och bety

Post by Bukfaçon »

Daniel P wrote:Ju sötare desto bättre då va?
Nja, beror på vad man menar med sötma! Jag tänker inte på tillsatt socker-sötma utan snarare den där runda druvsötman som så att säga kvarstår efter armagnacens enda destillering och...ja....jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva det... :funderar:

Du, jag har hört att den där armagnacen inte är nå' vidare :vissla-oskyldigt: . Skicka den genast till till en plats i norra Småland för destruering - långsam, lustfylld sådan... ;) Skämt åsido, blir nog en kanonkombo, SLR och den armagnacen!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Saint Luis Rey (Cuba) Regios - Mina kommentarer och bety

Post by Daniel P »

:lmao: :lol: :tummenupp:

Förstår precis vad du menar med druvsötma. Rom t.ex. skulle inte funka, då tror jag vi förstår varandra vad gäller sötma.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply