Falkenberg .... så underbart

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Falkenberg .... så underbart

Post by ][OpTiMuS][ »

Hej hej allihopa.

Efter en vecka uppe i Falkenberg så har jag kunnat konstatera att vara nära havet, ätit en smaskig middag, hält upp lite whiskey och tagit sig en mumsig cigarr är UNDERBART !!
Har lyckats klämma 4 stycken cigarren och min svärfar tog en själv.

Det har blivit följande godingar:
1.Camacho - Väldigt god smak
2.Consuegra - Seed - Long Filler - väldigt fyllig och mycket god
3.En stor brun-svart rackare som inte hade någon gördel. Var väl kanske 6-7" lång och kanske runt 1,5-2 cm tjock. - Luktade mycket stall men den var mycket smaksig och väldigt fyllig i smaken.
4.Mayorga - Nicaragua - Luktade mycket sött med inslag av honung och den höll i sig även under rökning. Väldigt mild och ett härligt avslut på veckan uppe i Falkenberg.
5.Min svärfar tog en Joya De Nicaragua Celebracio'n - Den tyckte han var "oroväckande god" :smoking: Tror inte han rörde sin pipa under hela tiden han rökte den och en bra stund efteråt. Han röker endast pipa och han blev rätt förtjust i denna. SJälv tyckte jag också att den var väldigt god och fyllig.

Utav alla dessa så tror jag faktiskt att min favorit Torañons första plats är hotad. Antingen nr 2 eller nr 3 på denna listan hotar den.
Får fråga Daniel P om han har fler .... kanske kan köpa lite av honom :vissla-oskyldigt:
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Falkenberg .... så underbart

Post by Ouch »

Det låter härligt...just sådana stunder och upplevelser är väl lite vad cigarrökandet handlar om. Och gissa om du kommer att möblera om i topplistan det närmaste året! :nickar:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Falkenberg .... så underbart

Post by Daniel P »

Den nästan svarta cigarren är en Honduran Factory Corojo maduro robusto. ca $50 plus frakt för ett 50-pack från United States of whatever :race:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply