Boxkoder

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Pär N
Blivande hederssmålänning
Posts: 23
Joined: Fri 26 Mar 2010, 16:31

Sv: Boxkoder

Post by Pär N »

RyJ Fabriken Dec -98

/ P
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Boxkoder

Post by Daniel P »

Oh jäklar - det var oväntat. Vintage! :headbang: Hoppas de fortfarande har lite tryck i smaken bara... :roll:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Pär N
Blivande hederssmålänning
Posts: 23
Joined: Fri 26 Mar 2010, 16:31

Sv: Boxkoder

Post by Pär N »

De var väl inget tryck i dom ens när de tillverkades enligt vad har jag läst mig till, har inte kommit mig för att tända upp det enda exemplar jag har liggande. Det har varit snålt om churchilltillfällen sen man blev förälder. Skriv gärna en recension så får vi se om jag vågar tända min.

Det verkar f.ö. som om Habanos Nordic har haft ett lager av dessa från millennieskiftet som portioneras ut nu, jag köpte min i somras på Roberts Tobak och den verkar finnas på alla svenska webbaserade cigarrhandlare.

/ P
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Boxkoder

Post by Daniel P »

Testade nu ikväll nyhemkommen. Blä :krakas: , för fuktig.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Boxkoder

Post by kent »

Beställde från Stagnetto förra veckan. Idag fick jag mail om att orden är reggad och på väg mot min brevlåda :smoking:
Boxkoden på min låda var enligt mailet PAS EA00. Blir ju lite orolig när de är från -00.. PARTAGAS 8-9-8 UNVARNISHED
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Kimmen
Blivande hederssmålänning
Posts: 83
Joined: Wed 15 Apr 2009, 13:48
Location: Täby

Sv: Boxkoder

Post by Kimmen »

kent wrote:Beställde från Stagnetto förra veckan. Idag fick jag mail om att orden är reggad och på väg mot min brevlåda :smoking:
Boxkoden på min låda var enligt mailet PAS EA00. Blir ju lite orolig när de är från -00.. PARTAGAS 8-9-8 UNVARNISHED
Jag får det till Maj -99. (EAOO) Men fabrikskoden är från 2000 (PAS = Sancti Spiritus)

Har jag fel? :vada:
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Boxkoder

Post by kent »

Kimmen. Du har inte alls fel. :oops: Men 99-01. Har jag för mig att det är ganska svåra år? Har några lådor från -00 &-01. Allt är nästan pluggat.
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Kimmen
Blivande hederssmålänning
Posts: 83
Joined: Wed 15 Apr 2009, 13:48
Location: Täby

Sv: Boxkoder

Post by Kimmen »

kent wrote:Kimmen. Du har inte alls fel. :oops: Men 99-01. Har jag för mig att det är ganska svåra år? Har några lådor från -00 &-01. Allt är nästan pluggat.
Jo de ska ju vara de svåra åren. Jag vet inte om det påverkas av vilken fabrik de kommer ifrån heller. Men kanske de "finare" fabrikernas cigarrer från 99-01 är lite bättre kvalité än övriga fabrikers?

Någon som vet mer?

Nu blev jag sugen på Partagas bara för det Kent! :smoking:
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Boxkoder

Post by kent »

Man kan ju alltid hoppas och tro att dom kommer att smaka utsökt.. Sen var de ju inte överdrivet dyrt..

Hur kan man inte bli sugen eller vara sugen på en Partagas..
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Boxkoder

Post by Ouch »

Kent, jag har en låda av de där, inköpt på plats i Gibraltar, som är totalpluggad! Att jag inte kollade bättre!? Hoppas att du har bättre tur!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Boxkoder

Post by kent »

För in i H******TE Kjell.. De var ju onödigt :kram-lycklig: Klart jag har bättre tur :headbang: Det är ju verkligen mindre spännade ifall de är så. Men inte möe o göra åt. Röka på o se glad ut..
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Boxkoder

Post by Ouch »

Jo, jag har gett mig själv många snytingar för den där missen... Jag hade ganska mycket annat väldigt intressant att välja på och så valde jag just den lådan. :hamra-i-huvudet:
Post Reply