Minispontanherf närmaste veckan?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Bukfaçon »

kent wrote:Tackar för en trevlig kväll D-E :tumme-upp: var väldigt trevligt, bättre sent än aldrig :nickar:
Han iallafall med 3 cigarrer under kvällen.

Detta får absolut göras om snart igen. Verkligen skönt att få sitta inne o njuta av några snarriga cigarrer..
Sen var de väldigt trevligt o träffa 2st nya ansikten. Daniel.P och den mystiske ][OpTiMuS][. Hmm (Transformer fan eller??) märkte ju även att de var inte bara jag som lyssnar satanisk musik :woohoo:

TACKAR ALLA FÖR EN MYCKET TREVLIG AFTON
Tack själv Kent. Trevligt att ses!
Härelind wrote:Tyvärr gav min redan kassa rygg upp under eftermiddagen! :meh: Inte ens en cigarr orkades med utan liggandes i en soffa på mage blev det film! Skit oxå!!
Tråkigt att höra Häris! Men jag vet hur det är.... :tveksam: En annan gång hoppas jag få se dig i Herfatorium Bukfaçonium!

Jag hör av mig till er två angående akvariet sedan!

Daniel P wrote:
Bukfaçon wrote:PS Just for the sake of record :fakta: , herfens meny:
* Gorgonzolatoppad Rumpsteak med portvinsstuvade champignoner, gröna bönor och små kokta delikatesspotatisar;
* Engelsk Lemon Curd- & Marängglass med sockrade björnbär,
* Kaffe

Drycker:
* Señorío de los Llanos Reserva 2003 (Valdepeñas)
* Sandeman Old Invalid Port
* Cederlunds Punsch "Caloric"
* Groggbuffé... :galen:
Såååå stolt att fått närvara - det var VERKLIGEN knullparty i munnen :!: (ursäkta uttrycket alla känsliga hjärnor :razz: )
För att uttrycka sig milt var maten nåt av det jävligaste jag varit med om, topp 10 hittils i livet so far, stort TACK Bucfaçon! :tumme-upp: :tumme-upp: :tumme-upp: :tumme-upp: :tumme-upp:

Även om jag har en balkong med infravärme (som jag precis njuter av kl 00:23 en måndag natt under infravärmen) så tror jag inte du själv förstår hur din inomhuspuffning uppskattas av botl.... :race:
Tänker fortfarande på maten, det är verkligen något att minnas!

Edit: Noterade att du har en identisk sjugrenad kandelaber som jag har (i mässing?) på andravåning. Vet du något om dess desing/ursprung Bucfaçon? Själv har jag svårt att finna användningsområde för den det rinner stearin från ljusen när jag använder den på balkongen (pga bris ibland)
Oj, kära hjärtanes då... Jag gjorde ju bara mitt bästa. (Men jag tyckte också det var gott! :nickar: ) Roligt att det hela uppskattades.

F.ö. provade jag i går kväll en CAO Brazilia Cariocas ur den ask som jag fick av dig Daniel (och blev jätteglad för!). :buga: Svartaste cigarr jag nå'nsin rökt tror jag. God och väldigt annorlunda jämförd med de klassiska brasilcigarrerna Felix Brasil och Handelsgold som jag brukar puffa på i vardagslag. Men så var sammansättningen något annorlunda; CAO använder en hel del nicaraguansk tobak i sina Brazilia, medan européerna gör brasilianska puros. Lite fuktig, så de resterande fyra får vila ett tag.

B

PS Nu kom det där ordet igen, och det är ingen idé att klaga hos forumadministratören... :mrgreen:
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Ouch »

Det är skönt att höra att ni hade en trevlig tillställning, kamrater! Bukfaçon lagar väldigt god mat, det har jag erfarit flera gånger! :buga:

Själv hade jag lyckan att få tips om ett café som hade uterum med värmare för rökare. Sååååå skönt att komma undan snålblåsten lite, och min Bolivar PC smakade som den skulle igen... :nickar:

Vi kanske skulle ha en Islandsherf, grabbar! Vi kan ställa oss ute på piren i Jönköping, med mössa och handskar på, och blossa av hjärtans lust!!! :lmao:
Post Reply