Minispontanherf närmaste veckan?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Bukfaçon »

Någon som är sugen på en "minispontanherf" närmaste veckan (lördag 25 - fredag 31, gärna söndag den 26:e)?

Barnen är borta och jag är hyfsat frisk/hel :nickar: varför tycker det känns läge för någon liten sammankomst. Alternativt svinga några bägare på Bishop's Arms i Jkpg.

Jag är inte så mobil närmaste tiden, men till Jönköping tar jag mig alltid. Eller så får ni komma till Gränna.

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Ouch »

Liksom förut måste jag tacka nej, B. Jag åker mot Heklafjell på lördag och skall brottas med naturkrafterna (festande Islänningar) i helgen. :nickar:

Men det börjar kännas gammalt med att det inte skall gå att få till en herf på ett vettigt sätt. :banghead: Tältets timme kryper allt närmare, känns det som...
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Daniel P »

Jag KAN! *kors i taket*
En road trip norrut är trevligt, med lite tur lyckas jag få med mig ][OpTiMuS][ och/eller Razzel :poke: :race: :kram-lycklig:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Bukfaçon »

Jag antar (och hoppas) att du menar söndag den 26:e?! :shock:

Jamenvaf*n! Kom ni till kl 12 så bjuder jag på nå'n enkel lunch åsså herfar vi resten av eftermiddagen?

OK?

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Daniel P »

Bukfaçon wrote:Jag antar (och hoppas) att du menar söndag den 26:e?! :shock:
Japp.
Bukfaçon wrote:Jamenvaf*n! Kom ni till kl 12 så bjuder jag på nå'n enkel lunch åsså herfar vi resten av eftermiddagen?

OK?

B
Alla förutsättningar för att det ska kunna ske är optimala. Möjligen skulle en storm i stil med Gudrun kunna bromsa en aning - men det är inte så troligt.

Glömde förresten MK, du måste också med! Så sällan jag ser dig posta att du blev osynlig i mitt minne där för en stund :meh2: :mrgreen: :krama-trost:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
razzel
Quad smoke
Posts: 240
Joined: Wed 06 Aug 2008, 22:45
Location: Ljungby

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by razzel »

hade varit kul o hänga med o herfa lite
men jag måste avsluta sten-läggningen i trädgården,mens man fortfarande har lite dagsljus till hjälp
så gärna en annan gång :puff:
man har inte skrotat om man fortfarande håller i styret...
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by kent »

är det nu på söndag? Hmmm F*N de kommer en ifrån norrköping på söndag o hämta ett akvarie hos mig, men efter det kanske man skulle försöka komma iväg om jag kan.
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Härelind »

Jag vill också med!!!!!!! Vore skitkul att stå och herfa lite!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Bukfaçon »

OK, om vi antar att ljungbygruppen fyller en bil (blir 4 st) och två från jkpg.-gruppen samt undertecknad så blir det 7 vilket är vad min matsal klarar. Vi har en herf mina herrar! (S.I.H.@G.#1(4) :lmao: )

Kent: vad har du för tidsplanering? (Lunch eller ej?)
Härelind: åker du med Kent? (d.v.s. lunch eller ej?)
Daniel P: jag räknar med att du/ni lämnar ett styrkebesked under morgondagen. Och kan du få med MK så vore ju det grejt! Läser han här månntro? Oregistrerad är han ju.

Det blir lunch med vin, dessert, kaffe m. punsch samt lättgrogg. Medtag cigarrer och ev. specialdrycker, virke etc.

B

Post Scriptum: blir de ej fyra i ljungbybilen så kan vi såklart ta in andra intressenter.
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Daniel P »

SMS:ade MK och ][OpTiMuS][. Kanske-besked från ][OpTiMuS][ direkt - jag återkommer när jag fått svar från MK. :salut:

Razzel > Tråkigt att stenläggningen går före herf (en MYCKET konstig prioritering måste jag ändå passa på att tycka :tokig: :poke:), resan löst å allt - solen går upp varje dag hela vintern - tänk på de ovanför polcirkeln nu och sluta gnäll ;) :lmao: *går och gömmer sig bakom en sten för att undvika motelden) :kram-lycklig:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by leffe »

:meh2: herfa på en Söndag :hamra-i-huvudet: :meh: :banghead: :funderar: :vada: :tokig: :funderar2: :forbannad: :fattar-ingenting: :galen: :tumme-ner: :shock:

Jag blir så sugen att jag spricker, men det bara gååår ju inte :(

Nåväl, ha så kul då ni som ska vara med :hejhej: :kram-lycklig: :applad: :tummenupp:

Leffe
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by kent »

Jag kommer inte till lunch, vågar verken säga bu eller bä om vilken tid jag ev. dyker upp.
men skall göra mitt bästa för o komma någon timme iallafall.
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Daniel P »

Daniel P i fredagstråd från 2008-09-05 wrote:
leffe wrote: :banghead: Till wikipedian: NC-garrar=NötCreme garrar = Honduran factory corojo Robbusto, röken i läderbaksäte i Bumseherfmobil på väg hem nåågonstans i Schweden :hamra-i-huvudet:

Over and out

Leffe, lite full, luktar gott ( fick en hundring utav mamma för jag inte skulle stanna, har en vän på besök, hennes sista försök ) :tokig:
leffe wrote:Jag skickar först, sen vill jag ha några N.C.Cigars, därefter bombar du valfri Smålänning med några garrar :woohoo:
Om jag inte missminner mig (iofs rätt vanligt :mrgreen: ) så har jag redan fått sådana av dig?
Du behöver inte skicka fler alltså. :buga:
När jag väl lyckas närvara på en herf framöver så kan jag ta med en bundle FdO för allmän provning istället så vi reder ut eventuell nötcreme eller vad folk tror det kan smaka :lol: (Är det möjligen 'sweet tip' som gör att nötcreme dyker upp i botl:ars sinnen? :funderar2: )
Nu är det äntligen en herf jag närvarar på, så Flor de Oliva Panatela (Nicaragua) blir mitt inslag på denna herf för att SmCS återigen ska få stoltsera med ett vetenskapligt (hyfsat iaf *host host* :race: ) test om nötcreme :!: finns bland smakerna. Jag har åtminstone antytt att om man gillar nötcreme så gillar man FdO... :tummenupp:
Hoppas nu mina FdO Panatelas har stabiliserats efter ett par-tre veckor i humidoren... :skoldpadda:

Rapport efter morgondagens herf...
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Bukfaçon »

Daniel P wrote:Avresa imorgon bitti (hur ska man orka upp *dagens i-landsproblem* till avresa kl 10:30? :funderar2: Blev sent inatt (defakto :shock: ).
Jag har ett ärende att klara av idag på f.m. så herfen börjar inte förrän kl 13 (tretton). Observera, kl 13 vintertid!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Daniel P »

Det är noterat. Deligensen från Ljungby (i form av en nytvättad herfmobil) avgår efter 11:30 istället.
Det är inte bara staten som delar ut en extra timmes sovmorgon, Bukfaçon delar också ut en timma! Tackar :tumme-upp:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Daniel P »

Tack för en underbart trevlig herf Bukfaçon!
God mat, goda cigarrer, trevlig miljö och sist men inte minst så trevliga botls!
Blev ingen garre på hemvägen, räckte med de sju jag han avverka under dagen :galen:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Bukfaçon »

Daniel P wrote:Tack för en underbart trevlig herf Bukfaçon!
God mat, goda cigarrer, trevlig miljö och sist men inte minst så trevliga botls!
Blev ingen garre på hemvägen, räckte med de sju jag han avverka under dagen :galen:
Bra, ni har kommit hem ordentligt!

Tack själv Daniel P och Optimus samt Kent att ni ville komma förbi på denna spontana miniherf. Mycket trevligt tycker även jag! För första gången står min Stinky full (nåja, iaf nästan full!). :woohoo:

Jag hann med fyra cigarrer, fem om man räknar den sista som två. Se vidare under söndagstråden.

B

PS Just for the sake of record :fakta: , herfens meny:
* Gorgonzolatoppad Rumpsteak med portvinsstuvade champignoner, gröna bönor och små kokta delikatesspotatisar;
* Engelsk Lemon Curd- & Marängglass med sockrade björnbär,
* Kaffe

Drycker:
* Señorío de los Llanos Reserva 2003 (Valdepeñas)
* Sandeman Old Invalid Port
* Cederlunds Punsch "Caloric"
* Groggbuffé... :galen:
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by kent »

Tackar för en trevlig kväll D-E :tumme-upp: var väldigt trevligt, bättre sent än aldrig :nickar:
Han iallafall med 3 cigarrer under kvällen.

Detta får absolut göras om snart igen. Verkligen skönt att få sitta inne o njuta av några snarriga cigarrer..
Sen var de väldigt trevligt o träffa 2st nya ansikten. Daniel.P och den mystiske ][OpTiMuS][. Hmm (Transformer fan eller??) märkte ju även att de var inte bara jag som lyssnar satanisk musik :woohoo:

TACKAR ALLA FÖR EN MYCKET TREVLIG AFTON
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Härelind »

Tyvärr gav min redan kassa rygg upp under eftermiddagen! :meh: Inte ens en cigarr orkades med utan liggandes i en soffa på mage blev det film! Skit oxå!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Minispontanherf närmaste veckan?

Post by Daniel P »

Bukfaçon wrote:PS Just for the sake of record :fakta: , herfens meny:
* Gorgonzolatoppad Rumpsteak med portvinsstuvade champignoner, gröna bönor och små kokta delikatesspotatisar;
* Engelsk Lemon Curd- & Marängglass med sockrade björnbär,
* Kaffe

Drycker:
* Señorío de los Llanos Reserva 2003 (Valdepeñas)
* Sandeman Old Invalid Port
* Cederlunds Punsch "Caloric"
* Groggbuffé... :galen:
Såååå stolt att fått närvara - det var VERKLIGEN knullparty i munnen :!: (ursäkta uttrycket alla känsliga hjärnor :razz: )
För att uttrycka sig milt var maten nåt av det jävligaste jag varit med om, topp 10 hittils i livet so far, stort TACK Bucfaçon! :tumme-upp: :tumme-upp: :tumme-upp: :tumme-upp: :tumme-upp:

Även om jag har en balkong med infravärme (som jag precis njuter av kl 00:23 en måndag natt under infravärmen) så tror jag inte du själv förstår hur din inomhuspuffning uppskattas av botl.... :race:
Tänker fortfarande på maten, det är verkligen något att minnas!

Edit: Noterade att du har en identisk sjugrenad kandelaber som jag har (i mässing?) på andravåning. Vet du något om dess desing/ursprung Bucfaçon? Själv har jag svårt att finna användningsområde för den det rinner stearin från ljusen när jag använder den på balkongen (pga bris ibland)
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply