BASH#3

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: BASH # 3

Post by Ouch »

Det var värst vad de var konstiga på Pilgrim! :funderar:

Jo, jag ringde in min reservation. Den första reaktionen när jag sa att jag ville reservera den natten var "Skall du reservera så långt i förväg?" eller ngt i den stilen... Nu är de alltså fullbokade? :vada:

Det verkar som om det vore bäst att alla kollar sina reservationer så de är ok. Möjligtvis har resten av cigarrsverige bokat samma hotell så det blivit fullt, men om det är ngt annat skumt föreslår jag att vi byter sovställe till ett alternativt hotell.
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: BASH # 3

Post by leffe »

Jag ringde och bokade i Onsdags per telefon, undrade om jag kunde få en bekräftelse eller ett bokningsnummer men då fnissade hon bara och sa att sånt höll dom inte på med :tummenupp:

Spännande fortsättning alltså :galen:

Leffe, vars fru tycker att vi bokar in oss på Mornington i stället, beslut fattas i morgon :sefakta:
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: BASH # 3

Post by leffe »

EDIT: Mornington it is för mig och Jenni.

Om nå´n vill överta vårt dubbelrum på Pilgrim så hojta innan måndag, Daniel P har förtur för att han har en BMW :applad:

Leffe
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH # 3

Post by Härelind »

leffe wrote:EDIT: Mornington it is för mig och Jenni.

Leffe
Även för mig och Kent!! Dubbelrum för 795:- spänn känns helt ok!! Nån annan som ska boka om???
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH # 3

Post by Daniel P »

leffe wrote:EDIT: Mornington it is för mig och Jenni.

Om nå´n vill överta vårt dubbelrum på Pilgrim så hojta innan måndag, Daniel P har förtur för att han har en BMW :applad:

Leffe
Jag tar det gärna! Hoppas det går att boka om till mitt namn, dock har de noll koll på sin mail så man får nog ringa dem...
Jag skrev en fråga till dem (efter att ha fått beskedet att de inte hade några rum) om de visste vilket hotell som låg i närheten, som väntat inget svar. Konstig administration, men lyckas du boka om dubbelrummet till mitt namn (Daniel Peterson) så är jag tacksam!!!

( För övrigt har jag inte en BMW, jag har två - och en tredje blir det ev affär av i nästa vecka... :did-i-say-that: )
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: BASH # 3

Post by Ouch »

Så...om du Daniel fixar ett rum på samma hotell så kanske jag vågar utmana ödet på Pilgrim.... :hide-behind-sofa: Låter min reservation stå kvar så länge, alltså. :|
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: BASH # 3

Post by leffe »

Återkommer efter telefonsamtal på måndag :smoking:

Leffe
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: BASH # 3

Post by leffe »

Nu har vi bokat på Mornington.

Daniel, om du ringer å kollar ombokning så kan dom ringa mig för bekräftelse :galen:

073 624 nittiettnittiett

'Leffe, som alltså hade bokat ett dubbelrum
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH # 3

Post by Daniel P »

Kan jag väl göra... Men... Måste inte den som bokat själv boka om till ett annat namn? Vetitusan (särskilt med deras dålig koll) godkänner att jag ringer och tar din bokning :vada:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: BASH # 3

Post by leffe »

OK, jag ringer dom i morgon :smoking:

Återkommer :hejhej:

Leffe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH # 3

Post by Daniel P »

:kram-lycklig:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: BASH # 3

Post by leffe »

Nu har jag pratat med dom.

Rummet är fortfarande bokat i mitt namn men på bokningen är det antecknat att det är Daniel Petersen som ska bo där :galen:

Lycka till med det :vissla-oskyldigt:

Nu kan du ju ringa för att få bekräftat att det stämmer :nickar:

leffe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH # 3

Post by Daniel P »

leffe wrote:Rummet är fortfarande bokat i mitt namn men på bokningen är det antecknat att det är Daniel Petersen som ska bo där :galen:
Varför blir jag inte förvånad över att de inte kunde ändra namnet... *suck*. De säger ju själva att de inte har något bokningssystem utan bara skriver in namnet... Så varför inte kunna ändra namnet? Skriver de med bläck och vill inte stryka över? Jaja, får väl leva med det då - Jag är tacksam! :nickar:
leffe wrote:Nu kan du ju ringa för att få bekräftat att det stämmer :nickar:
De kommer säkert ändra om så att jag inte längre har bokat rummet eller nåt om jag ringer nu, så jag vågar inte ringa :tokig:

Tack tack tack! :kram-lycklig: ( ][OpTiMuS][ bokade just in sig i andra sängen, så rummet är fullt för övrigt )
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH # 3

Post by Daniel P »

Ringde dem häromdagen för övrigt och fick bekräftat (kors i taket :!: ) att bokningen stod på både Leffe och mig, tack och lov!
Tack för rummet Leffe från mig och ][OpTiMuS][! :tumme-upp:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH # 3

Post by Härelind »

Vad sägs om en gemensam sen lunch och en uppvärmningsgarre innan vi i gemensam tropp marscherar mot herflokalen??
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH # 3

Post by Daniel P »

Uppvärmningsgarren/-garrarna kommer puffas i bilen på vägen upp till Stockholm :race: :hattpuff: , men gemensam lunch låter utmärkt! Någon som vet nåt ställe i närheten så vi kan boka bord redan innan kanske (vi riskerar ju att bli några stycken smålänningar, och fler kanske vill haka på :funderar2: ).
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: BASH # 3

Post by Bukfaçon »

Det skulle verkligen vara läge, anser jag, att på BASH:en inviga en gul SmCS-overall, men Smålands Lejon tryckt på ryggen och texten "Smålands CigarrSällskap". Perfekt att övervara stora herfar i, emedan man slipper sabba vanliga kläder!

På framsidan kunde man ju låta skriva "Ouch", "Härelind", "Bukfaçon" etc. (över vänsta bröstfickan).

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH # 3

Post by Härelind »

Bukfaçon wrote:Det skulle verkligen vara läge, anser jag, att på BASH:en inviga en gul SmCS-overall, men Smålands Lejon tryckt på ryggen och texten "Smålands CigarrSällskap". Perfekt att övervara stora herfar i, emedan man slipper sabba vanliga kläder!

På framsidan kunde man ju låta skriva "Ouch", "Härelind", "Bukfaçon" etc. (över vänsta bröstfickan).

B
Ypperlig idé!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH # 3

Post by Daniel P »

Bukfaçon wrote:en gul SmCS-overall, men Smålands Lejon tryckt på ryggen och texten "Smålands CigarrSällskap". Perfekt att övervara stora herfar i, emedan man slipper sabba vanliga kläder!

På framsidan kunde man ju låta skriva "Ouch", "Härelind", "Bukfaçon" etc. (över vänsta bröstfickan).
Låter utmärkt, men rökrock istället för studentikosa overallen (som jag iofs är vän av) skulle nog ge fler stående ovationer :D
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Martin Nilsson
Ambassadör för SmCS i NL
Posts: 41
Joined: Thu 29 May 2008, 11:29
Location: Voorburg, Nederländerna

Sv: BASH # 3

Post by Martin Nilsson »

L.S., Bästa Bröder,

För mig låter det lite lätt märkligt att man vill ägna sig åt en så pass hedervärd och hyvens sysselsättning som genemsam cigarrökning UTAN att kläda sig därefter. Det enda som enligt mitt förmenande urskuldar en kostym eller tenue de ville/blazer är smoking eller dess lite mer sofistikerade rökrock - men då givetvis med plastrong och inte öppen hals. Att klä sig som om man tänkte supa sig alldeles redlös eller för att meka med bilen (läs overall) låter alldeles felplacerat.

Bukfaçon, styr upp detta nu och på med club-blazern med monogram :)

-Martin

PS. Fast å andra sidan jag fegar ju ut helt så jag kanske skulle hålla käft istället... ;)
"Quoi que puisse dire Aristote et toute la Philosophie, il n'est rien d'égal au tabac: c'est la passion des honnêtes gens, et qui vit sans tabac n'est pas digne de vivre."
----------
Jean-Baptiste Poquelin (Molière)
Post Reply