Hello world!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Hello world!

Post by Daniel P »

Första inlägget på Smålands CigarrSällskaps forum.

Hoppas det fyller sin funktion och blir ett verktyg i vår strävan att öka cigarrintresset och utöka kommunikationsmöjligheten mellan likasinnade i världen i allmänhet och småland i synnerhet!

Forumet behövs både för att kunna hänvisa nya cigarrfränder hit där Smålandsfolket står i fokus och för att fortsättningsvis ha en logisk plats på nätet för fortsatt sammanhållning i landskapet.

Som vi redan lyckats tydliggöra är vi aktiva herfare (besökare på cigarrträffar), men vi har även lyckats skapa en del herfar som fått besökare även från övriga riket - vilket vi naturligtvis tycker är jätteroligt!

Puff puff!
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Re: Hello world!

Post by Hool »

Fint med cigarranslutingar i mörkaste småland.. 8-)

När blir det HERF!? :lol:
Redan Sh@l10?! :smoking:!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Hello world!

Post by Daniel P »

Det blir herf på lördag!
Dock går det inte anmäla sig längre pga matbeställningar och så, men herf blir det iaf. Tror senaste beräkningen visade att vi är 12-13 anmälda, inkl lite folk utifrån. Leffe blir mest långväga gäst va? Eller kommer spritharen? :P
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Re: Hello world!

Post by Hool »

Daniel P wrote:Det blir herf på lördag!
Dock går det inte anmäla sig längre pga matbeställningar och så, men herf blir det iaf. Tror senaste beräkningen visade att vi är 12-13 anmälda, inkl lite folk utifrån. Leffe blir mest långväga gäst va? Eller kommer spritharen? :P
Näe.. jag säkerställer cigarrpoletter hela lördagen.. :( DU får bolma åt mig med :lol: Ska elda upp en HFC när jag kommit hem :puff:
Redan Sh@l10?! :smoking:!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Re: Hello world!

Post by Bukfaçon »

Tjoho, det är igång! Kul!

:mrgreen:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Hello world!

Post by Ouch »

ÄNTLIGEN kan jag sätta mig och skriva mitt första inlägg på forumet! Det fattas bara en cigarr och ett glas ont saft för att verkligen fira detta på ett vederbörligt sätt! :D

Jag måste ta mig hem från jobbet nu så att denna hett efterlängtade helg kan starta! Bring it on, compadres! 8-)
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Re: Hello world!

Post by Joppe »

Ny på forumet!

Jag är ny på detta forumet och tänkte bara säga... :mrgreen:

Kul att det är igång, ska bli spännande och se vilken typ av diskussioner som kommer att föras här. Än en gång tack för en härlig herf, både med arrangemang och "Packad och glad" reportaget.

/Joppe
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Re: Hello world!

Post by Micke G »

Hej på er

När blir nästa SmCS HERF för jag skall göra vad jag kan för att närvara. :buga:

Micke G
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Hello world!

Post by Ouch »

Joppe, nu har jag provat en av de Partagas Petit Coronas Especiales´93 jag köpte av dig, och den var riktigt bra! Jag var sugen på att röka en som gjorts före '95 (med tanke på diskussionen om Old time Partagas flavours som Pyro initierade på 08Bolmers) och den här garren var stark. De första blossen var rena karamellen, sedan kom en rejäl pepprighet som bara tilltog i styrka. Ujujuj! Jag ser fram emot de två kvarvarande cigarrerna! :buga:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Hello world!

Post by Ouch »

Micke, redan nu smids planer på en herf i augusti i kräftans tecken! 8-)
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Re: Hello world!

Post by Daniel P »

Märks att Internet fortfarande är "nytt", särskilt bland cigarrister. Varför säger jag så? Jo för varje år blir det fler och fler herfar - vilka skulle vara omöjliga att få så mycket besökare till om det inte hade varit för de cigarrforum som poppat upp senaste åren. Tänk bara för 5 år sedan då jag själv tog upp cigarren för första gången, då var det minsann endast carlscorona.com/forum som gällde och sådär heeemskt mycket folk var det inte där då som det är sammanräknat nu på cigarrprat.se, 08bolmers.se, sscs.se och numer även SmCS.se (t.o.m. en helt separat forum för pipsnack har dykt upp i form av pipa.forum24.se, vilken jag tror kommer blir frekventerad med folk inom väldigt kort... :pip-puff:).

:fakta: 2008 kommer bli nytt rekord (som varje år är hittills) på antal herfar :!: *stor tummen-upp*

(Vi ska heller inte glömma de ofta ej ens omnämnda små mer eller mindre spontana herfarna som sker titt som tätt med nära-boende, det blir mindre och mindre avstånd till närmsta BOTL ju fler vi blir, vilket naturligtvis är jätteroligt!)
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Re: Hello world!

Post by Joppe »

Ouch wrote:Joppe, nu har jag provat en av de Partagas Petit Coronas Especiales´93 jag köpte av dig, och den var riktigt bra! Jag var sugen på att röka en som gjorts före '95 (med tanke på diskussionen om Old time Partagas flavours som Pyro initierade på 08Bolmers) och den här garren var stark. De första blossen var rena karamellen, sedan kom en rejäl pepprighet som bara tilltog i styrka. Ujujuj! Jag ser fram emot de två kvarvarande cigarrerna! :buga:
Kul att de föll i god jord! Tror vi att den innehåller det som Pyro talade om "old style", för i så fall blir jag lite sugen att göra en parallelltestning mellan old school och new school för att få en idé om vad det är Pyro menar.

/Joppe
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Re: Hello world!

Post by Ouch »

Jag vet inte om de står för Old School, Joppe, men jag rekommenderar en provning i alla fall. Jag gillar ju Partagas och även om den här inte var särskilt lik mina favoriter Lonsdales och Coronas så var den en av de bättre Partagas jag rökt.
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Hello world!

Post by Ouch »

Tyckte det kunde vara kul att se på forumets första tråd igen. Den har i mitt tycke flera saker att säga:

- Det är över tre år sedan vi startade! Var det någon som firade detta i någon tråd eller i tysthet?

- Ett mycket instruktivt trådkapningsexempel av mig. Se och lär hur man inte gör...

- Jag har fortfarande inte fått klart för mig hur Old School Partagas skall smaka.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Hello world!

Post by Daniel P »

Vi firade forumets 3-årspassage med en herf; SH@L#3 :nickar: :smoking:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Hello world!

Post by Ouch »

Daniel P wrote:Vi firade forumets 3-årspassage med en herf; SH@L#3 :nickar: :smoking:
Ett visst mått av senilitet är en av Ålderspresidentens givna attribut! :lmao:
Post Reply