Ramon Allones Belicosos Finos 2005

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Ramon Allones Belicosos Finos 2005

Post by Ouch »

Ramon Allones Belicosos Finos -05, speciellt utgiven för Storbritannien 2005.

Jag tände upp en Ramon Allones Belicosos -05 idag för det var ett tag sedan jag rökte dem och någon som nyss provat igen sade att de hade "vänt". Jag behövde något stimulerande efter misslyckandet med den RA 898 jag testade just innan (se annan post).

Jag hällde först upp en skvätt, min första, av Edmundo Dantes 15 yo Ron de Cuba...ja, jag behövde rejält med tröst efter 898:an! :nickar:

Bra drag, och inget problem med tändningen, men cigarren gav mig omedelbart en chock! Kryddbomb! :shock: Skulle det här vara en Ramon Allones? I och för sig påminner den mig mycket om mina RA 898 (de utan dragproblem) men det som den påminner mest om är faktiskt en Montecristo No. 2 ! Det smakar precis som mina MC2 -06! Jag röker den över en halv timme innan den blir mjukare så att jag kan släppa tanken på att det är en felpaketerad MC2 jag håller i handen.

Det här är en klar avvikelse från de jag rökt tidigare, och nog har de vänt alltid! Jag har alltid känt att den här lådan har varit outvecklad i smakerna men det här var något i hästväg av förändring! Vet faktiskt inte vad jag skall tro...det finns fortfarande inte särskilt mycket av fruktighet i den men den är i alla fall helt annorlunda i smaken nu efter två tredjedelar än den första tredjedelen. Smaken är nu rund, mjuk, lite fadd faktiskt. Jo, nu kommer de fruktiga tonerna fram lite när jag drar lite kraftigare bloss samtidigt som en behaglig bitter träton med lite pepparkakssmak kommer så här på slutet. Den här cigarren skall tydligen rökas med en fast hand!


Image
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Ramon Allones Belicosos Finos 2005

Post by salberto »

Synd att jag rökte upp mina fem innan de vände :cry:
Hade inga stora upplevelser med mina. Lite smaklösa utan riktig karaktär.
:cry:
//salberto
Post Reply