mini-SH@L i Ljungby lördag eftermiddag (3:e januari)

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

mini-SH@L i Ljungby lördag eftermiddag (3:e januari)

Post by Daniel P »

][OpTiMuS][, Razzel, MK (och någon mer som är i närheten?) som känner sig sugen på en cigarr på lördag eftermiddag är välkomna att attackera min uppvärmda balkong med cigarren i högsta hugg!

Tid? Ptja, sikta på kl 15 - kan ni som först lite senare så är det bara att droppa in ändå; balkongen kommer det puffas på i flera timmar :nickar:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
razzel
Quad smoke
Posts: 240
Joined: Wed 06 Aug 2008, 22:45
Location: Ljungby

Sv: mini-SH@L i Ljungby lördag eftermiddag (3:e januari)

Post by razzel »

hade varit kul med lite puffande inomhus :tummenupp:
ganska kallt på min altan :freezing:
ska kolla upp detta snarast
kanske grannen min e sugen...
jag hör av mig snart :puff: :smoking:
man har inte skrotat om man fortfarande håller i styret...
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: mini-SH@L i Ljungby lördag eftermiddag (3:e januari)

Post by Daniel P »

Alla BOTL kom krypandes suktandes efter cigarrer, vilket unmundigas tills alla var nikotinstinna :lol: :tummenupp:

Härligt att äntligen få träffa "grannen" (Razzels granne) Pelle - angenämnt! :buga: :hejhej:
Han visste inte om det innan - men nu vet han att han är medlem i Smålands CigarrSällskap :vissla-oskyldigt: :mrgreen: . Hoppas han tittar in här på forumet också :hejhej:

Vi försökte efter bästa förmåga :intressant: utröna ev besläktan av smaker i cigarrerna med framställda skålar med nötter, mandel, vaniljstång, ahlgrens bilar, salta jordnötter, bröd, torkad annanas, torkade aprikoser mm - tror vi kom fram till konsesus att det är svåååårt ;) Spriten gjorde det inte lättare (Rödvinsglögg med äkta rom [Tack Razzel!, Mackmyra från egenlagrat fat [drygt 3 år gammalt] och även 'Första utgåvan' och MUM champagne :galen: ).

Puffades El Rey del Mundo café au lait, Flor de Oliva panatelas, Carlos Toraño Exodus 1959 och Consuegra #219 natural.

Stort tack allihopa :!: för att vi lyckades träffas allihop :exalterad: , saknade bara MK från Ljungby-avdelningen :!: - men han ringde faktiskt in en inbjudan till bastuherf :idea: hos honom om ett par veckor, lyckas KANSKE få med mig "grannen" Pelle, de andra två herrarna var dessvärre uppbokade redan :| .

MK: Kanske går att locka med andra BOTL i "närheten" till bastuherf? :poke:

Herfarna hos Härelind: Kul med SMS-hälsningarna :hejhej: . Då Småland är ganska stort så vetetusan om vi inte får skaffa webcams snart och ha parallellherfar :lmao:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply