Por Larrañaga Belicosos Extra ER Asia Pacifico 2008

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Por Larrañaga Belicosos Extra ER Asia Pacifico 2008

Post by Ouch »

Por Larrañaga Belicosos Extra ER Asia Pacifico 2008

För ett tag sedan skötte Salberto om en split av dessa och idag rökte jag den första av de tre som jag fick mig skickat.

Image

De har en aptitlig färg i den här lådan, ganska mörka men även lite grova täckblad. Rent estetiskt tycker jag att PL-bandet gör sig extra bra mot mörka täckblad och jag får lite extra mycket förväntan när jag håller i en sådan cigarr. Det var inte mycket arom om cigarrerna i sin Ziplock-påse så jag väntade mig inga smakbomber inför snoppning och tändning.

Image

Ett klanderfritt drag och en mild, gräsig och svagt sötblommig smak de första centimetrarna...lite mesig Cohiba över det hela... Väldigt återhållen smak på denna cigarr trots det goda draget! Lite fram och tillbaka med branden, men det rätar ut sig av sig självt. Jag börjar misstänka att den fortfarande är för fuktig. Den har i alla fall svårt att få en bra volym på röken och smakerna lyfter inte...det blir mest en mild smetighet som upprepas vid varje bloss. En god smetighet, visst, men ingen riktig karaktär och definitivt en bit kvar till den speciella sötma som så många Por Larrañaga har.

Image

Mot slutet kommer snedbranden och det blir allt svårare att få en bra volym på röken. Smaken blir aldrig riktigt bitter men jag tröttnar ändå mot slutet...puffar på mest för att ta några bilder till. Om ni inte har gissat det än så gör jag recensioner lika mycket för att förmedla fotografier som för att berätta om smaker! :mrgreen:

Image

Sammanfattningsvis så var det här en smygare som nog kommer att visa helt andra färger om ett par år. Just nu får den 85 isterband men har nog potential att bli en 90+ med tiden.

Edit: korrigerade namnet till Belicosos Extra som de ju faktiskt heter! :oops:
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Por Larrañaga Piramides ER Pacifico 2008

Post by Härelind »

Trevlig recension, fina bilder och en bra bok!! Synd på cigarren men jag håller med dig, det var inte mycket rök i dessa och återhållen smak! Väldigt vackra rökverk dock!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Post Reply