Consuegra #28 maduro - Mina kommentarer och betyg

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Consuegra #28 maduro - Mina kommentarer och betyg

Post by Daniel P »

Läääänge sedan jag publicerade några kommentarer och betyg här - av anledning som jag tror många vet om. :vissla-oskyldigt:
Men så är det tack vare ][OpTiMuS][ dags, hans dag till ära! Tack för cigarren broder! :kram-lycklig:

Facon: #28 maduro (8,5x52).
Paket: Bundle om 25 st.

Pris: $33.08

Röktid: 110-150 minuter.

Kommentarer: God, lik andra connie-madurosar. Bra drag trots den väldigt långa faconen. Cellofanet är liiite gulnad redan efter några enstaka månader (testade den sista inför dessa kommentarer och betyg efter knappt 5 månader efter hemkomst från Lynn). Det madurobruna täckbladet är jämnt, men någon enstaka markerad ven. Brinner ganska rakt och fint (behövde inte hjälpa till med tändaren) och lämnar en homogent aska som trots en liiiten spräcklig tendens hänger kvar bra. Smak av nötter, ljust bröd och lite torkade frukter. Efter hand händer inte så mycket mer - men smakerna består. Inte ens mot slutet blir den bitter, vill förklara det hela med att "diskning" inte är min grej som jag tror särskilt skulle drabba en så här lång cigarr med en tidig bitterhet.

Betyg: Plus för brandegenskaper och konstruktion. Inga minus. Jag ger denna cigarr en stark trea av fem möjliga.

Överkurs: Efter 130 minuter hamnade resterande 3 cm i pipan. Fortfarande god, fantastiskt - nästan otroligt lågt pris på en så här potent cigarr - men så är det inte allt för ofta andan faller på att tända upp en så här stor cigarr å andra sidan :nekar:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply