Kvällspromenad

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Patric
Klubbmedlem
Posts: 44
Joined: Mon 19 Jan 2009, 19:55
Location: Jönköping

Kvällspromenad

Post by Patric »

Hej

Får passa på att kort presentera mig som ny på detta forum. Har under ett antal år varit stilla intresserad av cigarrer. Det var dock så tidigt som förra nyåret som jag i stället för att enbart läsa om njutningsmedlet lät smaka på riktigt. Har sedan under 2008 fortsatt bolmandet på balkongen och letat efter tänkbara cigarrklubbar. Såg ett hopp i Jönköpings Cigarrklubb men förstod snart att den låg nere. Glädjen tog dock fart då jag förstod att SmCS hade tagit över stafettpinnen och beslöt mig i dag för att ansöka om att bli registrerad forumanvändare.

Nu är det inte alls varje dag jag tar en cigarr i min mun men just i dag gick jag en kvällsrunda med en Santa Damiana Chicos som promenadkäpp. Lite lagom mycket cigarr då just kvällsrundan tenderar till att bli ganska kort den här årstiden.

Någon annan som kanske har förslag på cigarr för korta kvällspromenader?

Hälsningar
Patric
Ett gott liv förlänger skrattet
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Kvällspromenad

Post by Bukfaçon »

Välkommen Patric till vårt lilla sällskap - kul med en presentation!

Förut puffades en hel del Old Fashioned Chico's (med (OFCC) eller utan (OFC) täckblad av kamerun-typ) men de går visst inte att få tag på längre. Kanske du skulle kolla in de lite billigare havannorna? José L Piedra ex.vis?

Glöm inte att dyka upp på nå'n herf när vi väl river av en!

B, gen.sek.

PS Glöm inte att skriva in någon form av geografisk anknytning i kontrollpanelen!
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Kvällspromenad

Post by Daniel P »

Varmt välkommen in in värmen (och röken) Patric! :nickar:

Uppfattade aldrig om det verkligen är så passande att du kan glädja oss med att du bor i Småland eller inte? Notera i kontrollpanelen bostadsort så vi vet var vi har dig 8-)
... eller iaf landskap om du inte vill skylta med ort.

Tips på passande kvällspromenadcigarr? Vad som helst beroende på hur lång promenaden är :tummenupp:
Är det en mindre cigarr du menar (40-60 minuter typ) så rekommenderar jag El Rey del Mundo (Honduras) Café au lait (ljusare, dvs natural) eller El Rey del Mundo (Honduras) Café noir (mörkare, dvs maduro). Båda finns på lynncigars.com för en inte allt för blodig summa, räkna dock med att få betala lite till tullen också. :vada:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Kvällspromenad

Post by Härelind »

Välkommen!! Titta gärna in när vi herfar också!! Sker nog minst en gång i veckan!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Kvällspromenad

Post by Ouch »

Hjärtligt välkommen till forumet, Patric! Det var mycket trevligt med en introduktion! :tummenupp: (måste kolla om jag har gjort en introduktion själv... :mrgreen: ) Edit: Det hade jag inte... :oops:

Små cigarrer vintertid är ett kärt ämne. Old Fashioned Chico Cameroon (OFCC) är som Bukfaçon säger en klar favorit hos många, och om du skickar ett PM till mig kan jag ordna så att du får en näve sådana. Även El Rey del Mundo Café au Lait är bra cigarrer med mycket smak. Min egen faiblesse är Havannacigarrer och där finns några bra alternativ som du i och för sig behöver skicka efter från någon handare. Testa gärna Hoyo de Monterrey Le Maire, Cohiba Siglo I, Punch Tres Petit Corona, Romeo y Julieta Petit Julieta eller El Rey del Mundo Demi Tasse. Lite dyrare än de först nämnda men med unika smaker. Det finns även en serie med Club-cigarriller av märkena Cohiba, Montecristo, Partagas och Romeo y Julieta som är mycket billigare men som kan vara intressanta att prova.

Hoppas att vi får se dig på en cigarrträff i grannskapet snart, Patric!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Kvällspromenad

Post by kent »

Välkommen hit Patric. :hejhej: Verkligen trevligt att de dyker upp lite nytt folk från trakterna. Skall bli ett nöje att få träffa dig framöver och få dra i sig en smarrig cigarr . :puff:


Mvh
Kent
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Kvällspromenad

Post by Härelind »

En favorit hos mig är Rey del Mundo Lunch Club!! Liten men naggande god!! :smoking:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Patric
Klubbmedlem
Posts: 44
Joined: Mon 19 Jan 2009, 19:55
Location: Jönköping

Sv: Kvällspromenad

Post by Patric »

En får buga för det trevliga välkomnandet. Självklart lägger jag gärna till bostadsorten. I dagsläget är det Jönköping som är min hemvist. Ursprungligen från den gamla militärstaden Eksjö men jobbet gör att jag inte funderar på att flytta tillbaks.

Många trevliga förslag på promenadcigarrer får jag säga. Får se vad intresse och plånbok kan tillåta för framtida inköp. Tack än en gång.

Hälsningar
Patric
Ett gott liv förlänger skrattet
Post Reply