SH@L#1 den 16 april 2009

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - Inbjudan och anmälningstråd

Post by Joppe »

För de ovetande tänkte jag bara meddela att Joppe tänkt göra er sällskap under kvällen, ser verkligen fram emot en kanonherf! Tänkte plocka med några "PolarCigarbackar" med godsaker ifall ngn är sugen, ifall det är några speciella önskemål så pm:a mig så tar jag med mig det.

/Joppe


"Inlägget skrevs efter godkännande av forummästare"
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - Inbjudan och anmälningstråd

Post by Härelind »

PM skickat Joppe!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - Inbjudan och anmälningstråd

Post by Magnus (Gävle) »

Jag undrar om någon bilburen herfdeltagare ska ge sig av söderut längs E4:an efter avslutat bolmande?
Lift önskas till Hamneda, en dryg mil söder om Ljungby.
Hoppas hoppas... :razz:
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
User avatar
SmCS
Kansliet
Posts: 10
Joined: Wed 31 Dec 2008, 10:49
Location: Småland
Contact:

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by SmCS »

Vilken mat som serveras finns nu publicerat i originalinlägget överst i denna tråd.
Smålands CigarrSällskap - för Cigarren i Småland!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by kent »

Snart är de Ljungby Herf :woohoo:
Tänkte på vi som skall samåka ner.. Börja ju bli tid för o bestämma hur och när vi skall åka neråt, och ni från Huskvarna och Gränna får snacka hur ni tar er ut till mig för vidare färd mot Ouch.. Pratade lite med Härellind, de verkade som om han hade de ganska struligt på torsdagen på sitt jobb. Men han skulle jobba på o försöka komma iväg tidigare, så ni som är beroende av honom bör ju prata med honom.. Jag finns hyffsat nära Huskvarna till 13.30 på torsdagen, så om de är någon som redan vill åka med mig då så funkar de utmärkt.. Som sagt jag har 9 platser i min bil..
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by Bukfaçon »

kent wrote:Snart är de Ljungby Herf :woohoo:
Tänkte på vi som skall samåka ner.. Börja ju bli tid för o bestämma hur och när vi skall åka neråt, och ni från Huskvarna och Gränna får snacka hur ni tar er ut till mig för vidare färd mot Ouch.. Pratade lite med Härellind, de verkade som om han hade de ganska struligt på torsdagen på sitt jobb. Men han skulle jobba på o försöka komma iväg tidigare, så ni som är beroende av honom bör ju prata med honom.. Jag finns hyffsat nära Huskvarna till 13.30 på torsdagen, så om de är någon som redan vill åka med mig då så funkar de utmärkt.. Som sagt jag har 9 platser i min bil..
Bra idé Kent!
Jag skall ta emot Wagner & Kusin i Gränna under e.m. då de har sitt småländska basläger här. Därefter räknar jag med att lifta med dem till Ljungby T.o.R. Men frågan är om de kommer så tidigt som 13,30... Jag gissar senare, men W-mannen kollar väl in här och ser denna diskussion tids nog.

Jag har en del prylar som skall med till Ljungby, för herfens genomförande.

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by kent »

Bukfaçon wrote:Jag har en del prylar som skall med till Ljungby, för herfens genomförande.

B



Får du med dig alllt själv, eller vill du att jag skall plocka upp något????
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by Bukfaçon »

Bra fråga Kent, men ja, jag tror det. Det största är väl lådan med choklad-bollar till kaffet. Resten är småprylar som väl skall kunna åka med Wagners lilla bil utan problem. Men jag hojtar till innan torsdag om jag kommer på andra tankar! :nickar:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
SmCS
Kansliet
Posts: 10
Joined: Wed 31 Dec 2008, 10:49
Location: Småland
Contact:

Viktig herf-info (SH@L#1) fr toastmaster/generalsekreteraren

Post by SmCS »

De bröder som önska hålla tal, sjunga eller spexa under herfens mer formella del (måltiden) böra omedelbart kontakta toastmaster (Bukfaçon). Alla är välkomna att bidra i detta avseende!

Bröder som har sångförmåga, hur liten den än är, skall också meddela sig med undertecknad!

Tack!

B
Smålands CigarrSällskap - för Cigarren i Småland!
User avatar
Patric
Klubbmedlem
Posts: 44
Joined: Mon 19 Jan 2009, 19:55
Location: Jönköping

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by Patric »

kent wrote:Snart är de Ljungby Herf :woohoo:
Tänkte på vi som skall samåka ner.. Börja ju bli tid för o bestämma hur och när vi skall åka neråt, och ni från Huskvarna och Gränna får snacka hur ni tar er ut till mig för vidare färd mot Ouch.. Pratade lite med Härellind, de verkade som om han hade de ganska struligt på torsdagen på sitt jobb. Men han skulle jobba på o försöka komma iväg tidigare, så ni som är beroende av honom bör ju prata med honom.. Jag finns hyffsat nära Huskvarna till 13.30 på torsdagen, så om de är någon som redan vill åka med mig då så funkar de utmärkt.. Som sagt jag har 9 platser i min bil..

Det lackar :smoking:

Samåker gärna med någon från JKPG/Huskvarna. Kanske kan åka ner till dig Kent för vidare färd mot Ljungby. Jag tror jag får bruka användning av telefonen i morgon.

Sov gott alla
Ett gott liv förlänger skrattet
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by Wagnerian »

Bukfaçon wrote:Jag skall ta emot Wagner & Kusin i Gränna under e.m. då de har sitt småländska basläger här. Därefter räknar jag med att lifta med dem till Ljungby T.o.R. Men frågan är om de kommer så tidigt som 13,30... Jag gissar senare, men W-mannen kollar väl in här och ser denna diskussion tids nog.
Vi har väl tänkt att komma iväg redan på morgonen (åtta/halvnio) och komma ner asap (kanske ett litet puffstopp om finväder) men kan nog tänkas vara i Gränna senast halvtvå/två... Vi får ta detaljer (adress, tfnnr mm) i PM. Har varit lite "avskuren" under påsken och så även nu då min mail ligger nere samt 08 har "sändningsuppehåll". Vet därför inte om PM har skickats till mig där...Vi får ta allt här på smcs som verkar pålitligast just nu...

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by kent »

Patric wrote: Det lackar :smoking:

Samåker gärna med någon från JKPG/Huskvarna. Kanske kan åka ner till dig Kent för vidare färd mot Ljungby. Jag tror jag får bruka användning av telefonen i morgon.

Sov gott alla
Patric!!!! de är bara o hojjta till så löser vi de :tummenupp:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by Härelind »

Patric wrote:
kent wrote:Snart är de Ljungby Herf :woohoo:
Tänkte på vi som skall samåka ner.. Börja ju bli tid för o bestämma hur och när vi skall åka neråt, och ni från Huskvarna och Gränna får snacka hur ni tar er ut till mig för vidare färd mot Ouch.. Pratade lite med Härellind, de verkade som om han hade de ganska struligt på torsdagen på sitt jobb. Men han skulle jobba på o försöka komma iväg tidigare, så ni som är beroende av honom bör ju prata med honom.. Jag finns hyffsat nära Huskvarna till 13.30 på torsdagen, så om de är någon som redan vill åka med mig då så funkar de utmärkt.. Som sagt jag har 9 platser i min bil..

Det lackar :smoking:

Samåker gärna med någon från JKPG/Huskvarna. Kanske kan åka ner till dig Kent för vidare färd mot Ljungby. Jag tror jag får bruka användning av telefonen i morgon.

Sov gott alla
Jag kör från Hva mot Ouch residens vid ca 15 eller 15,30. Har "bara" Våge i bilen så det finns mer plats!! :race:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Viktig herf-info (SH@L#1) fr toastmaster/generalsekreter

Post by Bukfaçon »

Inom kort kommer flera av oss att inleda sina resor till Ljungby - och den största herfen hittills i SmCS's historia. På minst tre platser inom Småland kommer gästande puffarbröder att övernatta efter herfen. Och på minst lika många ställen kommer vi sammanstråla innan herfen för att samåka den sista sträckan - kanske efter en god cigarrpaus.

Vi vill inte sakna någon imorgon kväll, så

KÖR FÖRSIKTIGT! :fakta:

Väl mött imorgon!

B

PS Inga sångarbröder i våra skaror?! :o Nähä, då får vi lägga den programpunkten på is till en senare herf då Smålands CigarrSällskaps Kör tagit sin fason.
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Viktig herf-info (SH@L#1) fr toastmaster/generalsekreter

Post by Härelind »

Du menar tagit façon?? :mrgreen:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Viktig herf-info (SH@L#1) fr toastmaster/generalsekreter

Post by Bukfaçon »

Alla de som fr.o.m. imorgon kväll kan räkna sig som Hederssmålänningar, och som önskar ett stiligt diplom på denna värdighet, kan medtaga ett C4-kuvert frankerat och adresserat till er själva och ge mig imorgon. :tumme-upp:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Viktig herf-info (SH@L#1) fr toastmaster/generalsekreter

Post by Wagnerian »

SmCS wrote:De bröder som önska hålla tal, sjunga eller spexa under herfens mer formella del (måltiden) Tack!
B
Då jag är vän av "om andan faller på" och avkännande av stämning, kanhända något tar form improviserat, men inte högtidligen annonserat... :hide-behind-sofa:
Bukfaçon wrote:Vi vill inte sakna någon imorgon kväll, så
KÖR FÖRSIKTIGT!
:salut:
Bukfaçon wrote:Alla de som fr.o.m. imorgon kväll kan räkna sig som Hederssmålänningar, och som önskar ett stiligt diplom på denna värdighet, kan medtaga ett C4-kuvert frankerat och adresserat till er själva och ge mig imorgon. :tumme-upp:
B
:tummenupp:

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Viktig herf-info (SH@L#1) fr toastmaster/generalsekreter

Post by Bukfaçon »

Just det, det har jag glömt att informera om: vi skall ta en ordnad gruppbild på herfen!

Ouch ansvarar för själva "knäppningen" och förhoppningsvis skall bilden gå att ladda ned härifrån hemsidan efter herfen.

Min avsikt är att bilden skall tas redan under samlingen eftersom vi då fortfarande är nyktra och koncentrerade! ;) Men då vet ni vad jag yrar om vid pass kl 18 imorgon!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Viktig herf-info (SH@L#1) fr toastmaster/generalsekreter

Post by Daniel P »

Gruppbilden får tas utanför restaurangen, och med tanke på vädret så kommer det bli kalas! :woohoo:
Hela helgen kommer förresten bjuda på uuuunderbart puff-väder!
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: SH@L#1 den 16 april 2009 - (Mat som serveras publicerat!

Post by Magnus (Gävle) »

Men ingen ska alltså söderut på natten efter herfen? :cry:
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Post Reply