Söt!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Söt!

Post by Nike »

TACK för tipset :buga:
Köpte 3 singlar Baccarat Churchill Deluxe från LL och den var riktigt trevlig, riktigt gott med Sweet tip....
Bukfaçon wrote:Eventuellt kanske en cigarr som är sötad i spetsen - s.k. sweet-tip - är något som faller frågeställaren på läppen (pun intended!)?

Isåfall köper du några Baccarat av LL! Märket har funnits sedan 1871, så något rätt gör de väl...

Annars håller jag med DP, "sött" är lite lurigt i cigarrsammanhang. För mig kan en del brasil-cigarrer upplevas som söta, ex.vis tyska cigarren Handelsgold. Och naturligtvis alla karibiska maduros som man stöter på!

Happy hunting!

B
Never trust a smiling nurse
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Söt!

Post by Bukfaçon »

Nike wrote:TACK för tipset :buga:
Köpte 3 singlar Baccarat Churchill Deluxe från LL och den var riktigt trevlig, riktigt gott med Sweet tip....
Bukfaçon wrote:Eventuellt kanske en cigarr som är sötad i spetsen - s.k. sweet-tip - är något som faller frågeställaren på läppen (pun intended!)?

Isåfall köper du några Baccarat av LL! Märket har funnits sedan 1871, så något rätt gör de väl...

Annars håller jag med DP, "sött" är lite lurigt i cigarrsammanhang. För mig kan en del brasil-cigarrer upplevas som söta, ex.vis tyska cigarren Handelsgold. Och naturligtvis alla karibiska maduros som man stöter på!

Happy hunting!

B
Vad bra att det fungerade Nike! Ibland kan de där sweet-tips:arna kännas lite som citronkarameller, och då är de faktiskt goda! :did-i-say-that:

Baccarat är ju dessutom ett välgjort märke som inte kostar så mycket och därtill har lite "finare" historia i o.m. att de ursprungligen lär ha tillverkats på Kuba men utflyttat. Kan ha varit redan på 1930-talet, men jag känner ej till detaljerna. Fina att skåda och ligger skönt i handen gör de i vart fall! :nickar:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Post Reply