Miniherf i Linköping i helgen!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Joppe »

Några kanske sett det på bolmers forumet, men kan inte låta bli att ragga folk även via denna kanal. I helgen är det chokladfestival i Linköping där jag tänkt stå och kränga lite cigarrer, det intressanta är dock att vi lyckats fixa så att vi i direkt anslutning till oss har ett uppvärmt tält med stolar, bord etc där man kan sitta och röka cigarr! :woohoo:
Så om ngn har vägarna förbi så kan man trotsa snön och ta en (eller flera) miniherfar i dagarna tvenne. Mer info och sånt via länken på bolmers forumet:

http://www.08bolmers.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=2237


Väl mött /Joppe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Daniel P »

Jag och Nike kommer närvara!!! Iaf som det ser ut nu har vi bokat in Linköping som tillhåll i helgen. Sen om det blir lördag eller söndag vi åker dit har vi inte diskuterat - blir lördag om jag får bestämma :nickar:

Vi ses!!!
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Ouch »

Jag är grymt sugen, men jag måste nog måla inne i huset.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Daniel P »

Nike bangar, men jag har inget inbokat.
Hämtar upp dig B när det önskas, jag är ju nu helt liberal vad gäller tider. You call the shots! :race:

Beställde ingen biljett nu på webben, de verkar inte kunna garantera att de kommer fram på fredag (de skickas tydligen istället för att skapa utskrivningsbara diton tyvärr), jag ANTAR (farligt) att man kan köpa biljetter på plats?! JOPPE > HJÄLP! :fattar-ingenting:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Joppe »

Joppes hjälppatrull anmäler sig :salut:

Har talat med festivalgeneralen och enligt henne så finns det biljetter i entrén, det som kan vara slut är biljetter till provningar (typ "Steffo, blajjar sprit och ost och säger order cigarr"). Så det är bara att tanka herfomobilen och dundra uppåt. Håll koll på bolmersforumet, kan vara så att EG med eventuellt bihang dundrar neråt också, kan ju vara kul att synka.

Väl mött /Joppe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Daniel P »

Låter vettigt, har inte för avsikt att gå på några evenemang - bara strosa runt lite och sedan fokusera på cigarrerna :kram-lycklig: :race:
Som sagt så är det fritt fram för B att säga tid :poke: .
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Bukfaçon »

Daniel P: jag måste dra mig ur partiellt. Jag skall förmodligen åka till Linköping, men måste ta med mig barnen (ingen barnvakt), så vi åker i eget fordon. Men jag hör av mig så kan vi synkronisera vår närvaro i östgötametropolen!

Men varmt tack för skjutserbjudandet - du är en riktig kompis! :kram-lycklig:

B - som är sugen på att kolla in Direktör Joppe's cigarrvagn!
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Daniel P »

Min tanke från början var att få sällskap på resan, och B kunde jag inte svika när jag väl sagt att jag skulle åka. Nu när B inte är beroende av mig som bilburen så backar jag istället och hoppar av resan. Kalas på fredag vägs in i det beslutet.
Tråkigt att missa att se Joppe och hans vagn i aktion, men det kommer säkert fler tillfällen.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Bukfaçon »

Daniel P wrote:Min tanke från början var att få sällskap på resan, och B kunde jag inte svika när jag väl sagt att jag skulle åka. Nu när B inte är beroende av mig som bilburen så backar jag istället och hoppar av resan. Kalas på fredag vägs in i det beslutet.
Tråkigt att missa att se Joppe och hans vagn i aktion, men det kommer säkert fler tillfällen.
Du gör rätt i ditt val, Daniel!

Men jag får nog inte heller se den joppeska cigarrvagnen efter att av vissa barn fått veta att vi måste till en djuraffär för att komplettera lite fisk.

Kan vi inte locka PolarCigarr till Småland på nå'n marknad eller händelse?

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Miniherf i Linköping i helgen!

Post by Nike »

Bukfaçon wrote:
Daniel P wrote:Min tanke från början var att få sällskap på resan, och B kunde jag inte svika när jag väl sagt att jag skulle åka. Nu när B inte är beroende av mig som bilburen så backar jag istället och hoppar av resan. Kalas på fredag vägs in i det beslutet.
Tråkigt att missa att se Joppe och hans vagn i aktion, men det kommer säkert fler tillfällen.
Du gör rätt i ditt val, Daniel!

Men jag får nog inte heller se den joppeska cigarrvagnen efter att av vissa barn fått veta att vi måste till en djuraffär för att komplettera lite fisk.

Kan vi inte locka PolarCigarr till Småland på nå'n marknad eller händelse?

B
Han skulle kunna komma ner med vagnen på SH@L#1 16:e april i Ljungby tycker jag hehehehehe
Never trust a smiling nurse
Post Reply