We are being invaded...

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

We are being invaded...

Post by Bukfaçon »

...by the Norwegians! :D

Nä, skämt åsido, jag tycker det är jättekul med alla våra nya norska bröder som medlemmar på här på SmCS.se. :kram-lycklig:

Hjärtligt välkomna skall ni vara!

Flera är ju från Østfold och det är min förhoppning att vi skall kunna knyta ännu närmare vänskaps- & brödraband inom kort! :nickar:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: We are being invaded...

Post by Magnus (Gävle) »

Man ska som bekant inte kasta gurka i växthus, särskilt inte när Sandviken inom kort har en viktig drabbning mot Västerås... Men är det inte lite underhållande att det var en tråd om fakes som lockade fram bröderna från vårat västra broderland!? 8-)

Jag instämmer i Bukis välkomnande ord. Det är dessutom väldigt trevligt att läsa norska. Det är ett vackert språk både i tal och skrift!
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: We are being invaded...

Post by Bukfaçon »

Magnus (Gävle) wrote:Men är det inte lite underhållande att det var en tråd om fakes som lockade fram bröderna från vårat västra broderland!? 8-)
Nja, jag undrar om det inte är ett pm från mig till Avid som satte bollen i rullning, allt! :nickar: :vissla-oskyldigt: :funderar2:

More to come! :intressant:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
AvidFan
Ambassadör för SmCS i NO
Posts: 81
Joined: Fri 06 Mar 2009, 21:29
Location: Fredrikstad, Norge

Sv: We are being invaded...

Post by AvidFan »

Som nyutnevnt ambasadør får jeg vel være diplomatisk og gi dere begge rett. All den tid jeg var første nordmann som asylant, så var det nok Bukfacon sitt pm som ledet meg hit. Deretter satt nok nevnte diskusjon fart på innvandringen ;) Når sant skal sies så har jeg sneket meg inn på Svensk grunn en stund allerede Først passiv lesning av Cigarrprat i et års tid før jeg registrerte meg der, og etter innvitasjon fra Lars, om ikke jeg husker helt feil :? så registrerte jeg meg på 08 Bolmers. Der har jo også et par andre norske BOTLs registrert seg.

Ellers har jo også strømmen gått andre veien. Leffe har vært aktiv på NSF omtrent like lenge som meg, og delt ut pakker i øst og vest :salut: Lars er vel også registrert og Ouch kom jo med før diskusjonene tok av. Har også lagt merke til opptil flere kjente nick herfra og fra 08 etter at diskusjonen om fakes tok av ;) Det er flott med sigarforbrødning over landegrensene. Sigarmessig sett hadde jeg min livs helg under BASH#3, både på Jolo på fredag, og byturen med Pac og BASHen på lørdag.
Dale
Blivande hederssmålänning
Posts: 7
Joined: Sat 14 Mar 2009, 02:03
Location: moss-østfold-norge

Sv: We are being invaded...

Post by Dale »

jeg er helt enig det er moro med kontakt med sigarbrødre på andre siden av grensa. :hattpuff:
pluss at det er kjekt med fler forum å lese i.
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: We are being invaded...

Post by Ouch »

Dale wrote:jeg er helt enig det er moro med kontakt med sigarbrødre på andre siden av grensa. :hattpuff:
pluss at det er kjekt med fler forum å lese i.
Jag tycker det är mycket trevligt att ni kommit hit, bröder! Håller med Magnus (Gävle) att norska är ett härligt språk, såväl i tal som i skrift! :nickar: :D
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: We are being invaded...

Post by salberto »

De är bara kul med alla norrmän som har hittat hit. :D
//salberto
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: We are being invaded...

Post by Wagnerian »

Välkomna :hejhej: hit o gamla brödrafolk ;)
Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: We are being invaded...

Post by Härelind »

Det är mycket norrmän nu.......... t.o.m min syster har gått och gift sig med en norrman!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
DeadMule
Blivande hederssmålänning
Posts: 3
Joined: Tue 17 Mar 2009, 11:49
Location: Oslo

Sv: We are being invaded...

Post by DeadMule »

Härelind wrote:Det är mycket norrmän nu.......... t.o.m min syster har gått och gift sig med en norrman!!
Mange er nordmenn, uten å vite det selv. Det er en konspirasjon for å sikre norsk herredømme på kloden. Alle norskproduserte delikatesser som brunost, lutefisk, Tinemelk, smalahove, torsk, norsk øl, etc. inneholder "norskeviruset". Bare en liten smak, og du blir aldri kvitt sykdommen, som brer seg sakte men sikkert i organismen, og plutselig en dag, er du norsk! Da tenker jeg mange svensker er i faresonen allerede... Det finnes ingen kjent kur!
Attachments
Hagar.jpg
Hagar.jpg (17.3 KiB) Viewed 7554 times
Equus caballus x asinus defunctus est
Dale
Blivande hederssmålänning
Posts: 7
Joined: Sat 14 Mar 2009, 02:03
Location: moss-østfold-norge

Sv: We are being invaded...

Post by Dale »

ja er skummelt for dere med dette viruset :lmao:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: We are being invaded...

Post by Ouch »

Nej, nej, nej! Ni har missuppfattat det hela, kära norrmän! Det är svenskeviruset som för länge sedan infekterade Norge och nu är på väg tillbaka igen! :lmao:
Post Reply