Glad Påsk!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
SmCS
Kansliet
Posts: 10
Joined: Wed 31 Dec 2008, 10:49
Location: Småland
Contact:

Glad Påsk!

Post by SmCS »

Långfredagen, denna eftertankens dag, har så sakteliga övergått i påskafton. Smålands CigarrSällskap önskar alla klubbmedlemmar, hederssmålänningar, forummedlemmar och mer tillfälliga gäster, en

Glad Påsk!

Måtte alla få tillfälle till goda cigarrer i dagarna tre!

SmCS
gm
Bukfaçon,
Gen.sek. (avgående)
Smålands CigarrSällskap - för Cigarren i Småland!
Ellge
Hederssmålänning
Posts: 496
Joined: Sun 08 Jun 2008, 14:57
Location: Västra Frölunda

Sv: Glad Påsk!

Post by Ellge »

Kan väl bara instämma i vad Mr.B. uttryckt.
Glad fortsättning på påsken. :smoking: :kram-lycklig:
Hatbra / Lasse
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Sv: Glad Påsk!

Post by Henrik G »

Glad Påsk! Image
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Glad Påsk!

Post by Wagnerian »

GLAD PÅSK

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
AvidFan
Ambassadör för SmCS i NO
Posts: 81
Joined: Fri 06 Mar 2009, 21:29
Location: Fredrikstad, Norge

Sv: Glad Påsk!

Post by AvidFan »

God påske til dere alle! Har vært noen sigarfrie dager på grunn av et munnsår, men i dag skal det puffes igjen!
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Glad Påsk!

Post by COJ »

Glad Påsk!
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
tullgren
Blivande hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Fri 27 Mar 2009, 22:23
Location: Sundsvall

Sv: Glad Påsk!

Post by tullgren »

Glad Påsk gubbar!
Image
"Man måste sparka med det benet man är hänt med" Maja 6år
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Glad Påsk!

Post by leffe »

Glad Påsk :smoking:

Leffe, som undrar vad Henriks Smiley håller på med :fattar-ingenting:
Uffe i Uppsala
Blivande hederssmålänning
Posts: 102
Joined: Tue 24 Mar 2009, 13:39
Location: Uppsala

Sv: Glad Påsk!

Post by Uffe i Uppsala »

Glad påsk!!

En föträfflig påskafton har hitills bjudit på sill (snaps förståss) grillat och en CT Signature Perfecto samt en hel del ale så evetentuella stavfel får ni ha översende med. :roll:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Glad Påsk!

Post by Ouch »

GLAD PÅSK!

Påskafton började på Hasseludden...Yasuragi, det japanska spa-hotellet...en födelsedagspresent till Marianne. Jag sov som ett barn efter Långfredagens japanska middag med sake som följdes av en flaska Chateau de Musar -00. En helt underbar dag i solskenet idag, från tidig (nåja) morgon till sen eftermiddag. I morse puffade jag en RyJ Cedros de Luxe No. 3 (pokervinst och supergod!) medan jag läste en bok och småtittade när båtarna for förbi på den spegelblanka fjärden nedanför. Hemresan i nästan 20°C, nedcabbat hela vägen från Stockholm...kanonläge! Bra raster längs vägen, med en RASCC vid en vägkrog och ett nedslag i verkligheten vid Statoilmacken i Ekhagen. Glada bilmässebesökare gjorde raggarsvängen där...mycket underhållande! Nu sitter jag återigen i mitt kära rökrum och avnjuter en SLR PC -05. Snart väntar resten av en flaska Val d'Iris och en bra rulle i biorummet.

Förresten, är det någon här som druckit en sake som är gjord på rött ris, har en rödgyllene färg och dessutom har en otvetydig smak av Jodopax? Kyparn som rekommenderade saken tyckte nog inte det var så lustigt med min kommentar om saken... :D
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Glad Påsk!

Post by Bukfaçon »

leffe wrote:Leffe, som undrar vad Henriks Smiley håller på med :fattar-ingenting:
Målar ägg såklart!

Ouchs resa med sin bättre hälft :vissla-oskyldigt: lät trevlig! De däringa raggarbilarna i sta'n gjorde att min buss hem fördröjdes med ca ½ timme idag... (Har arbetat - frivilligt - idag och igår. Får se om jag orkar släpa mig till jobbet imorgon igen... :funderar2: ) Men jag hade å andra sidan konversationssällskap med tvenne trevliga och bildsköna damer (som såg vederbörligen imponerade ut när jag famlade efter pipan och tyckte att det borde väl vara OK med ett pipstopp på bussen! :lol: ).

Väl hemkommen startade jag med en stadig grogg på whisky & soda, följt av traditionell påskmat nedsköljt med öl och tre duktiga snapsar. Och en massa kolhydrater :shock: ! Somnade som ett barn i soffan :oops: men efter att ha vaknat blev det en redan tidigare omnämnd HdM P-R, med kaffe och konjak. Så pass bra att stumpen åkte ned i briarn med påföljd att slutet hade ett tydligt drag av latakia-tobak! :mrgreen:

Eftersom dagen redan är förstörd (med socker) och jag är pigg nu, så skall strax punschen och havannaröken förenas! :tummenupp:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Post Reply