Grabbkväll!!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Grabbkväll!!

Post by Micke G »

Herrmiddag låter så formellt så jag använder mig av grabbkväll. Detta är en återkommande träff för ett gäng killar i stan. Tänkte be om ett råd vilken cigarr skall jag bjuda på (det ingå i mina uppdrag) det finns de som rökt mer än 10 st och de som rökt mindre än 10 =nybörjare, precis som jag så ni kanske kan ge mig ngt tips.

micke
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Re: Grabbkväll!!

Post by leffe »

Tjosan, inled dom i frestelse bara :smoking:

Vad har du att välja på ( eller tänkte du köpa nya ) ?

Leffe
User avatar
Janne Gbg
Hederssmålänning
Posts: 238
Joined: Mon 21 Apr 2008, 19:48
Location: Göteborg, mammas morfar kom från Eksjö

Re: Grabbkväll!!

Post by Janne Gbg »

Punch London club är en bra cigarr som funkat för mig när det gällt att leda att leda några vilsna själar in i mörkret, får dock beställas från USA.

Janne
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Re: Grabbkväll!!

Post by Micke G »

Tänkte köpa nytt, antingen från SWE el. US. Risken är bara att blir det från US så blir alltid ngn extra förp. men det få gå.

Micke G
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Re: Grabbkväll!!

Post by leffe »

Connie 9 maduro och/eller Macanudo Maduro Diplomat är många Rookies våta dröm.

Connies med ett år på nacken kan jag bistå med :smoking:

Leffe
Johan B
Klubbmedlem
Posts: 49
Joined: Mon 21 Apr 2008, 11:59
Location: Emmaboda - i djupaste Småland

Re: Grabbkväll!!

Post by Johan B »

Knepig fråga... :roll:

Då det verkar vara en erfarenhetsmässig spridning i gruppen kanske man skall erbjuda mer än ett alternativ!?

T ex en lite mustigare för de som föredrar lite sötare smaker (oftast nybörjarna) - Rocky Patel Vintage 1992 (förslagsvis Robusto eller Figuradon), en mild pjäs för de som är lite mer erfarna men som inte ännu uppskattar "full smak" - t ex H.Upmann Magnum 46, en lite starkare pjäs för de mest erfarna - t ex Monte 2 eller 4 (kuba).

:puff:
Mvh
Johan B
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Re: Grabbkväll!!

Post by Micke G »

Vilka goa förslag ni kommer med.

Connie 9 mad
RP -92
Punch London Club
Macanudo Mad. Diplo.

Vill ha alla men det bli nog lite dyrt. Tänkte lägga en beställning på RP perfecto, Punch L. och Connie 9 mad(har jag själv testat många ggr) dock vet jag inte om Larry har ettåriga. Vad tror ni? Blir dom nöjda?.

Lika bra att passa på att fråga ngn som har en Macanudo Mad Diplo. att sälja alt. byta?

Micke
Post Reply