tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Henrik G »

En välkänd handlare till tusen har just nu bra pris på bla LGC MdO nr 3 endast 106 dolares med boxkod 02, för de som kan vara intresserade.
User avatar
MK
Humidore
Posts: 86
Joined: Sat 15 Nov 2008, 16:22
Location: Skogarna utanför Ljungby

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by MK »

Tack Henrik G, De där batcherna av OSU 02orna som har hittat till Europa har genomgående varit av bra kvalitet!! Köpläge!!
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by salberto »

En av mina favoritgarrar. Har rökt mer än en låda av dessa OSU 02 och de är överlag mycket bra, liten risk för tröga cigarrer. Nr 3 är dessutom den storlek som som jag gillar bäst, inte för tunn.
//salberto

edit: Mindes fel i hastigheten. Det är ettan som jag gillar bäst i storlek! :meh2:
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Henrik G »

Det är trean vi pratar om kan det vara 4 du gillar bäst :smoking:
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Henrik G »

Ja då var det klart no 1 :lol:
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by salberto »

Henrik G wrote:Ja då var det klart no 1 :lol:
Förvirringen är stor :D :salut:
Det är ettan som gäller!
Delicados Extra 36x185.
Alla Médaille dÓr-cigarrerna är bra, men trean lite för tunn-lång i mitt tycke och tvåan mycket god men "mer vanlig Dalias"
Hoppas allt är riktigt nu :D
//salberto
User avatar
RockHolger
Blivande hederssmålänning
Posts: 7
Joined: Wed 20 May 2009, 19:30
Location: Västerås

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by RockHolger »

Mycket stilig cigarr det där. Har läst lite omdömen på puff.com och där får den bra betyg. Hur skulle ni som provat den beskriva dess smaker? :puff:
Cigarren sysselsätter både händer och mun. Därigenom har jag många gånger undgått frestelsen att antingen strypa eller bita folk som har irriterat mig"
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Härelind »

RockHolger wrote:Mycket stilig cigarr det där. Har läst lite omdömen på puff.com och där får den bra betyg. Hur skulle ni som provat den beskriva dess smaker? :puff:
Jag kollade precis i "Tasting notes"

Citerar mig själv " Fruktig, söt och fräsch! En härlig sälta lämnas på läpparna vilket hjälper eftersmaken att stanna lääääääääänge!" Det var allt jag skrev om smaken :D

Edit: Vet att dom som har bättre tränade smaklökar säger att den smakar karamell. God rackare är det iaf!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Henrik G »

Rätt mild elegant smak, håller med om lite fruktiga florala toner. Perfekt appertif cigarr tycker jag.
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by salberto »

Behaglig och balanserad, Krämig, medel jord, lite fruktig sötma (karamell... :vissla-oskyldigt: ).
Tillverkas traditionellt i partagasfabriken och anses vara ett lite lättare komplement i fabrikens sortiment.
Tillverkas i rätt liten skala, vilket många anser borgar för hög kvalitet.
En regional utgåva i UK lanserades 2008, LGC gloriosos. Fina grejer...
//salberto
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Henrik G »

Gloriosos skulle jag gärna testa men vilka priser :banghead: ett fem pack kostar ju nästan som en hel låda no 1. :galen:
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by salberto »

Lyckades att få tag i en låda till bra pris från Gibraltar. Kanske kan vi ha en lite provning av dessa om några år. Vet andra i Småland som också lyckades få tag i lådor.
För övrigt tycker jag att din beskrivning, elegant, både storleksmässigt och smakmässigt passar bäst in som beskrivningen av MdO.
//salberto
User avatar
RockHolger
Blivande hederssmålänning
Posts: 7
Joined: Wed 20 May 2009, 19:30
Location: Västerås

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by RockHolger »

Stora delar av den samlade Kubaexpertisen har fällt sitt omdöme och sett till att inköpslistan utökats (igen) :?
Tackar för era svar.......
Cigarren sysselsätter både händer och mun. Därigenom har jag många gånger undgått frestelsen att antingen strypa eller bita folk som har irriterat mig"
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Daniel P »

salberto wrote:Lyckades att få tag i en låda till bra pris från Gibraltar. Kanske kan vi ha en lite provning av dessa om några år. Vet andra i Småland som också lyckades få tag i lådor.
För övrigt tycker jag att din beskrivning, elegant, både storleksmässigt och smakmässigt passar bäst in som beskrivningen av MdO.
//salberto
Jag som (iofs gillar alla garrar, men...) föredrar de med stor kropp (mycket "umpfh") skulle säga att uttrycket 'elegant' låter som systembolagets beskrivning av något de inte tycker smakar så mycket, om än gott... Okomplex och mild, men uppskattas alltså? :mrgreen:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by salberto »

Nää, inte alls så, utan elegant i mycket positiv bemärkelse. Cigarrer som smakar mycket och kraftigt i synnerhet entonigt finns det rätt gott om EMM. Jag sätter balanserade cigarrer som nummer ett. Det finns heller inget likhetstecken mellan milda och okomplexa cigarrer, snarare upplever jag det som om de med mycket av allting, just bara blir mycket av allting. Raffinemang, balans och komplexitet kan finnas i alla styrke- och kroppskategorier. Rökte en gammal Davidoff i somras, naturligtvis en gåva från MK, som var en av de mildare kubaner jag har rökt, men full av tjock,tät, gulaktig rök och mängder av subtila smaker. Svingod på sitt eleganta och subtila sätt.
Den eleganta framtoningen hos MdO har också att göra med storlekarna EMM. Bra cigarrer i de här storlekarna är inte så vanliga som tex robustos.
//salberto
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Henrik G »

Ja elegant kanske låter tråkigt men det är den inte, komplex i smaken och mycket god. Titta bara på smakbeskrivningarna från oss. Jag hittar florala fruktiga toner, härelid de fruktiga söta och lite sälta och Salberto fruktigheten och karamellen. Det finns alltså mycket att upptäcka smakmässigt. Det det jag gillar bäst i en cigarr, komplexitet och balans detsamma som jag tror Salberto beskriver. Trinidad tycker jag är ett strålande exempel på detta, varje puff bjuder på en överaskning. Vissa cigarrer är väldigt spetsiga i sin smak, väldigt tydliga och det kan nästan bli tråkigt. Ta den lilla Cohiba Panatelas, vilka superba tydliga smaker av choklad, vanilj och kaffe, men jag är mycket glad att den inte är större. Att ha samma smakregister i en churchill, då skulle jag ledsna efter halva.
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: tips LGC MdO nr 3 till bra pris

Post by Nike »

Ohhhhh, de där skulle man vilja ha fler av!!!
Fick möjligheten att prova Nr3 och Nr1 tror jag, MK får rätta mig om jag har fel ( Tack MK för dessa garrrar)
Fastnade verkligen för de här fast jag dock lite lätt att varmröka dem.
Mycket fruktiga eller vad man ska kalla dem, (nybörjar kommentar MYCKET GODA ) :hamra-i-huvudet: :vissla-oskyldigt:
Never trust a smiling nurse
Post Reply