Påfyllning/felsökning torchtändare

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Påfyllning/felsökning torchtändare

Post by Daniel P »



Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Påfyllning/felsökning torchtändare

Post by ][OpTiMuS][ »

Jag brukar aldrig låta min tändare bli helt tom. Inge bra om man vill tända sin garre och man inte har någon gas kvar :ledsen:
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Påfyllning/felsökning torchtändare

Post by Daniel P »

Jag har haft lite bekymmer med min favorit-tändaren en tid, men efter häftigt blåsande på toppen och rengörande med tops (och så klart justering av lågan för att hitta ett läge den tänder på :what: ) så fungerar den klanderfritt igen :tumme-upp:
När jag vill få den så välfylld som möjligt brukar jag fylla den med gasburken i 10-20 sekunder, sedan ta en liten mejsel och släppa ut övertrycket (och lite av gasen sticker också så klart) för att sedan fylla en gång till. På så sätt får jag i mer gas och undviker ev för mycket luft. DOCK: Man får vänta en 5-10 minuter efter en sådan påfyllning innan man kan tända den pga att gasen blir så kall. Man kan påskynda genom att hålla tändaren i handen eller stoppa den i fickan - men det tar i vilket fall en stund att få upp gasen i rumstemperatur igen - så försök inte justera lågan etc i det läget utan att vänta minst 10 minuter.

Här är förresten en tråd till i ämnet:
viewtopic.php?f=2&t=681
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply