mild cigarr

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
kenracing
Blivande hederssmålänning
Posts: 9
Joined: Sat 20 Dec 2008, 22:59
Location: Motala

mild cigarr

Post by kenracing »

hej hej har bara en "enkel" fråga, skulle vilja bredda min cigarrsamling lite, har ni tips på några milda cigarrer som man kan köpa hem för att få en kanske lite mer gästvänlig miljö=)

har ju ett par polare som tycker det är kul att ja håller på med cigarrer men dom gillar inte mina kubaner o tycker dom smakar lite för "fränt" om man kan säga så.

skulle vilja ha lite tips på milda/nybörjarcigarrer så att man kan få nån i närheten med samma intresse.

mvh tony
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: mild cigarr

Post by Magnus (Gävle) »

Ajaj, det här är en fråga som vi diskuterade så sent som i går kväll på en liten herf. Det är inte självklart att nybörjare ska ha milda cigarrer, blev slutsatsen. Men, hur som helst. Jag tror egentligen att det är krämiga cigarrer som gäller när man ska "frälsa" oinvigda. Därför kan connecticut-täckblad vara ett tips. Och kanske dominikansk eller honduransk produktion. En cigarr som jag bjudit på med stor framgång är CAO gold. (Särskilt anniversarioperfecton, den är dessutom väldigt stor och snygg!) AVO i standardserien är ett exempel på en cigarr du kan köpa i Sverige, men dessvärre är den ju lite dyr...
Tja, jag vet inte om det här gjorde dig så mycket klokare 8-)
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: mild cigarr

Post by leffe »

HFC och Connie 9 brukar frälsa de flesta. Milda, goda och lite söta i Madurovarianten. Dessutom kostar de ca 10 kr. styck :dansar:

Peämma mig och du skall skåda ljuset :woohoo:

Leffe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: mild cigarr

Post by Daniel P »

Den jag puffar just nu är kalas mild garre, gåva av ][OpTiMuS][: Santa Damiana (Dominican). Rescension kommer om några minuter... :salut:

EDIT: viewtopic.php?f=2&t=441

I övrigt är det svårt med benämningen "nybörjargarre", särskilt då vi tidigare konstaterat att Cohiba är en riktigt bra nybörjargarre också :idea: , men priset är inget för ofta-rökaren kanske - men kanske passar (eller skrämmer) nybörjaren.

Finns massor med smaskiga, sedan om man (oberoende av om man är nybörjare eller inte) gillar milda cigarrer så finns t.ex. Leon Jimines som finns till klart vettiga priser på Lynn i secundo-utförande, men lite tråkig om du frågar mig även att den är hyfsat god.
Sök på mild så kanske du hittar mer... :poke:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: mild cigarr

Post by leffe »

En klusterbomb med 37 separata pjäser landade idag (nyligen) på avsett mål :dansar:

Gnesta/Motala

Leffe :smoking:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: mild cigarr

Post by Daniel P »

Snyggt BOTL:at Leffe :!: :applad: :buga:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: mild cigarr

Post by leffe »

Yep, mycke å stå i, man hinner ju inte ens läsa en bok eller nå´t :lmao:

Leffe
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: mild cigarr

Post by Ouch »

Sånt är livet, men ditt prickskytte har ju inte lidit av detta, Respekt, kompis! :buga:
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: mild cigarr

Post by leffe »

Dito :kram-lycklig:
Post Reply