Reservherf 23/8

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Joppe »

Ledsen att jag varit dålig på att varit dålig på att höra av mig , har försökt fixa till det men tyvärr blir det ett lite för stort (läs långväga) projekt för mig just nu. Ifall någon tar vägen över Norrköping så kanske jag och vederbörande kunde ha kontakt och träffas så skulle jag skicka med lite kompensationsgåvor :nickar:

Vi hörs /Joppe
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Reservherf 23/8

Post by leffe »

Ja, jag antar att jag passerar Norrköping vid 11-snåret på lördag, ska vi ? :nickar:

Leffe
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Joppe »

Klart! :tummenupp:
Sista avfarten mot Norrköping, Norrköping S på E4. Följ vägen till första avtagsvägen mot Klockartorpet. Tag direkt höger (du är då på Moa Martinssons gata), följ vägen rakt (förbi bilaffärer och en Willys), när svänger tvärt åt vänster byter den namn till Hjalmar Lundgrensgata, köp en parkeringsbiljett i automaten direkt till vänster, fortsätt sedan gatan tills den tar slut, kör rakt över vändplan och tag höger till besökparkering. På 155 bor vi. :race:

Ring om det blir problem /Joppe
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Reservherf 23/8

Post by Micke G »

Hej jag kommer till 99% och tar i så fall med mig en kompis.
Micke
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Reservherf 23/8

Post by kent »

Ni är välkommna :tummenupp:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Reservherf 23/8

Post by Micke G »

kommer ikväll vi bli 2st

är det ngt jag skall ta med??

micke
User avatar
Tenorfürsten
Tidigare känd under namnet BOTL
Posts: 104
Joined: Thu 08 May 2008, 21:40
Location: Gränna

Sv: Reservherf 23/8

Post by Tenorfürsten »

Huuur trevligt som helst!


BRODER KENT!
:hattpuff:
Tack för kanonfint värdskap! Vilken tacogrej! Ja, ni som var där såg ju exakt hur mkt jag uppskattade den! :tummenupp:

BRODER LEFFE! :kram-lycklig:
Först av allt; TACK för jättesmarrig mat med äkta vätterkräftor och en västerbottenpaj de la crém! Väldigt fint!
För det andra; från botten av hjärteroten :buga: för din fina gåva i och med residoren! Jag är väldigt glad och tacksam! :woohoo:

BRODER JANNE!
:kram-lycklig:
Vad generöst av dig att låta mig få testpinnar av så många TC! Jag ser fram emot detta väldigt! Hoppas dina PS Robusto Maduro skall ge lite glädje åt dig! :tummenupp:

BRODER KJELL! :tummenupp:
Tack för din blindtestkväll! Det var svårt men nyttigt! Grattis till Härelindarn!

BRODER MICKE! :smoking:
Tack för trevlig afton med klockren gemenskap! Väldigt bra idé att få med Hasse också! :race:

BRODER HASSE! :puff:
Vilken jackpot ikväll! Humidor och till på köpet en full sådan med mången fina rökverk! Stort grattis till det kitet och välkommen "ibland oss"!

BRODER HÄRELIND! :pip-puff:
Stort grattis till nybörjar-röta! :poke: :vissla-oskyldigt: :did-i-say-that: ;) Kanonkväll, eller hur!?

och till sist Bukis: :krama-trost:



TACK för en jätterolig kväll! Alla anekdoter och rundan mot slutet där vi berättade om hur det hela började, det här med garrar, var en höjdare! Kommer ihåg: /.../mot ett element i Gräshagen ...

rökigt trötta men lyckliga hälsningar!

BOTL (Ricard, för er lite nya)
Med vänlig hälsning, Tenorfürsten :hattpuff:
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Joppe »

Norrrköpingsfilialen av reservherfen tackar Leffe å det ödmjukaste för de underbara kräftorna och fantastiska pajen :applad:
Gläds över att ni verkar ha haft en kanonafton!

/Joppe
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Reservherf 23/8

Post by kent »

Tackar alla som var hos mig för en helt underbar trevlig afton med god mat o mycket goda cigarrer och framför allt otroligt trevligt sällskap :smoking: :tummenupp:
Jag verkligen bockar o niger för allt jag fick ta emot från er alla. Evigt tacksam för allt.

Jag får ju hoppas att de inte bara var jag som hade de otroligt trevligt.
Måste göras om snart igen, men några grader värmare hade ju inte gjort något alls

Och åter igen TACK O BOCK för allt :tummenupp: :buga: :applad:

HA DE SUPER TILLS VI SES IGEN
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Härelind »

Även jag vill passa på att tacka för en fantastisk kväll!! Tack alla inblandade det var så trevligt!! :buga:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by Bukfaçon »

Även jag har anledning framföra ett tack till Leffe: var (ytterst motvilligt) ute en sväng igår för att införskaffa en del gympakläder till äldste sonen (oj, vad han växer - han kan ha mina skor nu... :o ), men vid hemkost låg ett paket med kräftor, ostpaj, nubbe* och en Leffe (ölet alltså) som den gode Leffe (mannen alltså) lämnat på min farstutrapp.

Det hela var mycket gott och efter att ha intagit håvorna var jag en smula på snusen och gick och "vilade" :vissla-oskyldigt: en "stund" (läs: två timmar). Jag kan försäkra att man, om man har gikt och ryggskott, vilar bättre med alkohol i kroppen än utan! :twisted:

Vad bra att ni fick en trevlig dag/afton hemma hos Kent. Herfens beteckning: SH@HOK#1 :tummenupp:

B

* = Leffe levererade nubben i ett RyJ-alurör, på vilken en fråga även nedtecknats. "Shakespeare, De Vere, Bacon eller?" Jag tolkade frågan som rörandes den diskussion som pågått sedan åtminstone sent 1600-tal/tidigt 1700-tal huruvida William Shakespeare från Avon, en handskmakares son, verkligen kunde ha skrivit alla de märkliga och fantastiska pjäser, sonetter m.m. som tillskrivits honom. Bl.a. har Edward De Vere - Greve av Oxford (Oxfordteorin), Christopher Marlowe (Marlowianerna) samt Sir Francis Bacon (Baconteorin) lanserats som troliga kandidater till titeln som mannen bakom Shakespeare. För att nämna några.

Alldeles oavsett vem som egentligen skrev de verk som tillskrivs Shakespeare, så tycks det råda hyfsat bred koncensus bland brittiska/engelskspråkiga luitteraturhistoriker om att Wm. Shakespeare från Avon inte skrev dessa texter. Faktum är att det inte ens är säkert att det funnits någon Wm. Shakespeare! :shock:

Det var hursomhelst smickrande av Leffe att fråga mig , men jag är sannerligen ingen expert. Dock har jag sedan länge en åsikt, och jag ansluter mig till Marlowianerna därvidlag. Chr. Marlove dog (officiellt) - mördad - samma år som Shakespeares verk började ges ut (!), men en hel del talar för att Marlowes död var en iscensättning. Marlowe skall ha levt vidare och under lånat namn - Wm. Shakespeare - ha publicerat sina verk. Bl.a. förekommer det iscensatta dödsfall i flera av skådespelen, bl.a. i Romeo & Julia, ett verk som ju givit namn till en känd cigarr (och en del av dem kommer i alu-rör, som man med fördel kan ha snaps i! :D )
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Reservherf 23/8

Post by Ouch »

Det var en väldigt trevlig gåva av Leffe och en finurlig gest med Shakespeare-frågan! :) Återigen;det var mycket synd att du inte var med, B. Det hade varit ÄNNU trevligare om så varit fallet. En ny bekantskap från Värnamo, Hasse, anslöt tillsammans med Micke och fördes med sedvanlig ackuratess över till den kolsvarta sidan av Leffe! :tummenupp: Jättekul med nya cigarrvänner! Dessutom knöts telefonledes kontakt med medlemmar ur den mytiska Jönköpings Cigarrklubb och jag hoppas att det leder till ännu fler trevliga bekantskaper inom kort!

Tack Kent och alla ni andra för en skön och avslappnad kväll. Det var skönt att sjunka ner i en stol och bara puffa och prata i goda vänners lag. :)

En liten förmiddagsrök med Leffe och Janne i Casa Frick idag. Vi hittade bl a en tobaksbagge (död) och ett utgångshål i en Trinidad Ingenios medan vi puffade Punch SS#1. Livet är fullt av överraskningar, en del glada, andra inte...
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Reservherf 23/8

Post by leffe »

Tack alla för en supertrevlig Herf :smoking:

Längtar redan till nästa :nickar:

Leffe
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Reservherf 23/8

Post by Micke G »

Tack för trevligt sällskap i Hok, det var riktigt roligt. Och tack Leffe för kräftorna samt paj. Och tack Kent för mat för och att vi kunde vara hos dig.

Micke

ps. nog lyckats ni allt locka in Hasse på den mörka banan, han satt och sken som sol hela vägen hem.

Micke
User avatar
Janne Gbg
Hederssmålänning
Posts: 238
Joined: Mon 21 Apr 2008, 19:48
Location: Göteborg, mammas morfar kom från Eksjö

Sv: Reservherf 23/8

Post by Janne Gbg »

Tack alla för en kanonkväll, hur bra som helst.

Ett extra tack till Kent för värdskap och övernattning, och tack Kjell för förmiddagscigarr och gåvor.

Janne
"Jag tycker om att sjunga och jag tycker om whisky. De flesta hör nog mig hellre dricka whisky" George Burns
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Reservherf 23/8

Post by Micke G »

På tal om gåvor, Tack Janne för Mayorga.

Kommer till jobbet efter en underbara helg med mycket trevligt som hänt under helgen och möter upp vår vän och arbetskollega från Kina. och vad har han med sig om inte ett 5-pack Partagas (super partagas) hur bra kan en vecka börja.... :tummenupp:

Micke
User avatar
Tenorfürsten
Tidigare känd under namnet BOTL
Posts: 104
Joined: Thu 08 May 2008, 21:40
Location: Gränna

Sv: Reservherf 23/8

Post by Tenorfürsten »

Hok-Herfen har fått en egen sång.Följ denna länk! ===> viewtopic.php?f=4&t=64&p=1779#p1779
Med vänlig hälsning, Tenorfürsten :hattpuff:
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Reservherf 23/8

Post by kent »

Lite foton från våran lilla Herf i Hok.
Attachments
IMG_7225.JPG
IMG_7225.JPG (289.3 KiB) Viewed 12763 times
Micke G,  Härelind och BOTL
Micke G, Härelind och BOTL
IMG_7224.JPG (251.28 KiB) Viewed 12761 times
Micke G och Härelind ser ut o ha de bra.
Micke G och Härelind ser ut o ha de bra.
IMG_7230.JPG (253.05 KiB) Viewed 12762 times
Janne Gbg,  Leffe,  Hasse,  Ouch
Janne Gbg, Leffe, Hasse, Ouch
IMG_7231.JPG (279.77 KiB) Viewed 12763 times
Janne Gbg och Leffe sitter o njuter för fullt.
Janne Gbg och Leffe sitter o njuter för fullt.
IMG_7233.JPG (264.49 KiB) Viewed 12763 times
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Reservherf 23/8

Post by Ouch »

Tack Kent, jättebra bilder. Det är inte klokt vad snyggt Leffes rökrock glänser! Själv får jag nog börja med hållningsgymnastik... :lmao:
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Reservherf 23/8

Post by COJ »

Ouch wrote:Tack Kent, jättebra bilder. Det är inte klokt vad snyggt Leffes rökrock glänser! Själv får jag nog börja med hållningsgymnastik... :lmao:
Jag tycker du brukar hålla cigarren väl... :smoking:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
Post Reply