RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Bukfaçon »

Kan inte torsdag, mitt Quizlag tävlar då. Ouch: ge mina garrar till Våge så tar han dem till mig. Mejla min räkning också s.v.p.!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Härelind »

Br B, typiskt!! Vi får puffa igen det en annan dag!

Ouch, pm:a över dina kontouppgifter så jag kan föra över pengar eller vill du ha cash??

Daniel och Kent, det ska blir riktigt kul!!

Ingen annan som är sugen på att testa garaget?
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Bukfaçon »

Härelind wrote:Br B, typiskt!! Vi får puffa igen det en annan dag!

(...)

Ingen annan som är sugen på att testa garaget?
Det tog 1 timme och 40 minuter (10.08 pm ---> 11.49 pm) för er att bestämma torsdag kväll.... Fler kanske kunde få hinna vara med i beslutsprocesserna?

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Ouch »

Det blev kanske lite brådstörtat, B. Jag tror dock att vi kan bestämma oss på nytt, särskilt om du säger ett eller flera datum som passar dig. Jag är flexibel.
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by kent »

Jag kan bara på torsdag, om nu de blir ändrat..
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Härelind »

Torsdag ser ut att vara den enda dagen denna veckan då jag kan med. Jag kommer att sitta och puffa, dom som vill och kan är välkomna.

Ett datum för "invigningen" av den nya säsongen i det nya garaget kommer förhoppningsvis under veckan.
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Bukfaçon »

Härelind wrote:Torsdag ser ut att vara den enda dagen denna veckan då jag kan med.
Frågan blev därmed rent filosofisk... (Jag hade annars tänkt föreslå tisdag kväll - men nu har jag dessutom fått ett VAB-barn på halsen. :| )

Men rent generellt tror jag att om vi menar allvar med att andra i jönköpingsregionen också är välkomna så bör två principer beaktas
1) längre beslutstid, minst 24 timmar; och
2) bara de i Jkpg med omnejd deltar i diskussionen. Småland är så stort att vi "tvingas" ha regionala miniherfar lite då och då för att samla medlemmarna med rimliga tidsavstånd (och i dagsläget har vi två regionala centra: Jönköping med omnejd och Ljungby med omnejd). Då är det rimligt att tillämpa de bägge ovan skissade principerna.

Ouch: likafullt måste jag alltså be dig ge mina britanicas till Våge f.v.b.t. mig på muséet. (Åsså notan, tack! :lol: )

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Härelind »

Tyvärr har jag inte den "lyxen" att tillämpa 24 timmars betänketid för att se om det går att mobilisera för en miniherf. Jag har en hustru som ibland med kort varsel "tvingas" fara iväg på tjänsteresa, ett eget arbete som (tyvärr) kräver mer av mig än bara 8 timmar per dag. Ungar som skall skjutsas och allt annat som hör familjelivet till. Bl a VAB och en hälsa som för tillfället inte är på topp. (har antagligen ätit en livsförbrukning av antibiotika och smärtstillande på väldigt kort tid!!!)

Dock har de större tillställningar som anordnats i det Härelindska residentet utlysts i väldigt god tid.

Rent generellt kan jag hålla med dig i det du skrev men är inte främmande för att göra undantag från dessa regler ;)

Det vi dock kan njuta av är att de cigarrer som skulle överlämnats har vi ju redan testat (pre generalrep i garaget) och jösses vilken godbit!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Ouch »

Vaffönudå, har ni redan testat dem??? :ledsen: Det har jag inte gjort själv än! :meh:

Angående utlysning av herfar så tycker jag att vi i fortsättningen gör så gott vi förmår...det blev lite hastigt den här gången, och det var ju lite olyckligt för att du B. var ju en av dem som skulle få sina Celestiales högtidligen överräckta. Jag ger dem så klart till Våge för vidare befodran och hoppas att vi kan ses när The Garage Inauguration Herf@Härelind går av stapeln. Jag skickar PM till B. och Härelind om dolares!
User avatar
Martin
Hederssmålänning
Posts: 134
Joined: Sun 17 May 2009, 17:54

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Martin »

Ouch wrote:Vaffönudå, har ni redan testat dem??? :ledsen: Det har jag inte gjort själv än! :meh:

Angående utlysning av herfar så tycker jag att vi i fortsättningen gör så gott vi förmår...det blev lite hastigt den här gången, och det var ju lite olyckligt för att du B. var ju en av dem som skulle få sina Celestiales högtidligen överräckta. Jag ger dem så klart till Våge för vidare befodran och hoppas att vi kan ses när The Garage Inauguration Herf@Härelind går av stapeln. Jag skickar PM till B. och Härelind om dolares!

Jag puffade en igår och fy satan vad god den var(sorry för franskan), blev väldigt överraskad av både smak och kropp, du har en riktigt mumsbit att se fram emot Kjell det lovar jag :smoking:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Ouch »

Martin wrote:
Ouch wrote:Vaffönudå, har ni redan testat dem??? :ledsen: Det har jag inte gjort själv än! :meh:

Angående utlysning av herfar så tycker jag att vi i fortsättningen gör så gott vi förmår...det blev lite hastigt den här gången, och det var ju lite olyckligt för att du B. var ju en av dem som skulle få sina Celestiales högtidligen överräckta. Jag ger dem så klart till Våge för vidare befodran och hoppas att vi kan ses när The Garage Inauguration Herf@Härelind går av stapeln. Jag skickar PM till B. och Härelind om dolares!

Jag puffade en igår och fy satan vad god den var(sorry för franskan), blev väldigt överraskad av både smak och kropp, du har en riktigt mumsbit att se fram emot Kjell det lovar jag :smoking:
Då får det banne mig bli en RA Celestiales Finos på torsdag! :tummenupp: Mycket trevligt att de uppskattas...jag kände mig lite bränd efter debaclet vid förra beställningen av ERdM Grandes de Espana.

Jag köpte förresten ett par ERdM GdE i Madrid, snoppade en för att testa...tvärstopp! Inget drag alls, och jag som tyckte jag klämde noga för att kolla dem! :banghead:
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by ][OpTiMuS][ »

Jag följer med Daniel P upp till dig idag Härelind .... så du vet .... :smoking:
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Härelind »

][OpTiMuS][ wrote:Jag följer med Daniel P upp till dig idag Härelind .... så du vet .... :smoking:
Jag vet och du är alltid välkommen!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by Bukfaçon »

Så har då även mina RA Celestiales Finos i britanicas-vitola landat. Prövade en direkt ikväll, men inte direkt god redan nu, tyckte jag :| . Man får lägga de kvarvarande längst ned i humidoren.

Men å andra sidan köpte jag ju dem för façonens skull! :) Så borde alla cigarrer se ut - en verkligt skönt façon. Svårt dock att bestämma dem. Antingen var de i s.k. rak façon (avsmalnande/indragna vid inslag och spets, men rak i övrigt) eller så är dem i bukfaçon (bredast på mitten). Ouch och jag kom fram till att de nog är i svagt "avsmalnande bukfaçon". Och det är ju som Ouch mycket riktigt påpekade; verkligen något att sträva efter! :lol:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009

Post by tommi gitarrman »

Nu har även jag testat en RA Celestiales Finos ER Pacifico 2009 :D
Tyckte att den var aningen besk i början och lite tjära slank igenom, men sen tog den sig rejält :tumme-upp:
Nu skall de andra få vila till sig ett tag.
Ha det bra
H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
Post Reply