Hur mycket röker ni?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Hur mycket röker ni?

Post by Härelind »

golfers wrote:Också en intressant fråga för en nybörjare som inte har några bra inkopsställen eller cigarrkontakter ännu, Var beställer/köper Ni era cigarrer?
Jag har kollat lite på Lynn t ex. Hur beställer man på Lynn? Ringer in order, jag förstår inte sidan riktigt, går inte att lägga i varukorg :banghead:

Känner mig som en 5-åring med alla frågor varför mm, men jag hoppas Ni har överseende eller säger till mig om det blir jobbigt :smoking:

"Jag är inte dum, har bara lite otur när jag tänker" :oops:
Lynn har jag inte någon erfarenhet av men det har andra bröder istället men jag tror att du beställer via deras hemsida och betalar med kort. Jag provade nu och det
funkar även om det ser aningen konstigt ut.


Då det gäller kubanska cigarrer använder jag någon av följande handlare.

http://www.polarcigar.se
http://www.promocigar.com Här behöver du en referens innan du handlar första gången
http://www.1001cubancigars.com
http://www.cigarsofhabanos.com

Det finns många fler handlare som säkert andra kan rekommendera.

Nedan ser du en nyttig länk om eventuella extra kostnader som kan tillkomma om tullen (TT) visar intresse för ditt paket.

viewtopic.php?f=2&t=134
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
lordnitron
Hederssmålänning
Posts: 92
Joined: Mon 03 Aug 2009, 15:25
Location: Göteborg

Sv: Hur mycket röker ni?

Post by lordnitron »

golfers wrote:Också en intressant fråga för en nybörjare som inte har några bra inkopsställen eller cigarrkontakter ännu, Var beställer/köper Ni era cigarrer?
Jag har kollat lite på Lynn t ex. Hur beställer man på Lynn? Ringer in order, jag förstår inte sidan riktigt, går inte att lägga i varukorg :banghead:

Känner mig som en 5-åring med alla frågor varför mm, men jag hoppas Ni har överseende eller säger till mig om det blir jobbigt :smoking:

"Jag är inte dum, har bara lite otur när jag tänker" :oops:
Deras sida har jävlats lite med mig med ibland men de funkar oftast med lite tålamod...
tänk på att fraktkostnaden kommer stå på 0 $ men om du betalar med e-kort så måste du sätta kortgränsen på en högre summa för dom kommer dra fraktkostnad utöver priset som står. (har varit mellan 13-14 $ varje gång jag köpt men då har jag bara beställt 1 låda + singlar åt gången)
hoppas att du får de att fungera :D

Om du är ute efter billigare cigarrer som är riktigt goda kan jag varmt rekommendera Lone Wolf Sungrown, det är en av mina absoluta favoriter och ligger på 46 $/låda hos Lynn :smoking:

/Mårten
En sillstrypare från Götet som heter Glenn!! ;)
User avatar
Kimmen
Blivande hederssmålänning
Posts: 83
Joined: Wed 15 Apr 2009, 13:48
Location: Täby

Sv: Hur mycket röker ni?

Post by Kimmen »

golfers wrote:Också en intressant fråga för en nybörjare som inte har några bra inkopsställen eller cigarrkontakter ännu, Var beställer/köper Ni era cigarrer?
Jag har kollat lite på Lynn t ex. Hur beställer man på Lynn? Ringer in order, jag förstår inte sidan riktigt, går inte att lägga i varukorg :banghead:

Känner mig som en 5-åring med alla frågor varför mm, men jag hoppas Ni har överseende eller säger till mig om det blir jobbigt :smoking:

"Jag är inte dum, har bara lite otur när jag tänker" :oops:
Hallå Golfers!

När du väljer ett cigarrmärke på lynns hemsida så har du en massa knappar längst till höger som det står "add to cart" på. En etta är redan ifylld, så de e bara å trycka på knappen om du är nöjd med den siffran. Då ska du hamna i "varukorgssektionen". Där står det som sagt att fraktkostnaden är lika med 0, men frakt kommer att tillkomma. Lynn är dock väldigt god nog att bara ta ut vad frakten faktiskt kostar så därför är fraktkostnad relativt låg. Det brukar ta mellan 1-2 veckor innan du har dina saker. Ibland ännu snabbare. Givetvis betalar du med kort. Och vi är en hel del på forumen som kan garantera att det är säkert att göra det hos lynn. :D

Självklart har du en uppsjö med frågor! Men dessa kommer självklart besvaras av gentlemännen här på smcs! Vi värnar om våra "puffbröder". ;)
Så var inte blyg att ställa femtioelva frågor till.

Klicka gärna in på http://www.08bolmers.se/forum också! Där kan du också finna svar. De flesta här är medlemmar där med.

mvh

Kimmen
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Sv: Hur mycket röker ni?

Post by Hool »

När jag är vaken? :oops: :vada:
Redan Sh@l10?! :smoking:!
elfort
Hederssmålänning
Posts: 163
Joined: Tue 14 Apr 2009, 17:55
Location: Skebobruk

Sv: Hur mycket röker ni?

Post by elfort »

Jag kan känna igen tankegångarna kring konsumtionen. Personligen ville jag inte aktivera mitt nikotinbegär sedan snustiden. Nu efter ett år inser jag fullt ut att jag inte är nikotinist längre. Jag ogillar buzzen skarpt därför försöker jag puffa så vällagrat som möjligt. Idag varierar konsumtionen mellan 1-4/vecka. Jag njuter alltid storartat och ser det som en del av mina återhämtningsstrategier.
Hellre en cigarr i munnen än tio i humidoren.
don-pepin
Blivande hederssmålänning
Posts: 6
Joined: Sun 15 Mar 2009, 20:23
Location: Oslo, Norway

Sv: Hur mycket röker ni?

Post by don-pepin »

Røyker normalt 10-15 sigarer i uken. Om sommren ligger jeg på rundt 20. Den jeg har røykt flest av de siste måndedene er RyJ Hermoso No.2. Ellers røyker jeg 50/50 NC/CC
Post Reply