Rafael Gonzales

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Rafael Gonzales

Post by Henrik G »

Märklig Marca denna. Tycker inte någon cigarr är särskilt god utom Panatelas Extra som är deras budget cigarr. :funderar: Slenderellas var ju rent vidrig. Lonsdalen har en väldigt parfymerad smak (rosenvatten rent spontant), rökte precis en Coronas Extra, inte äcklig men ingen höjdare heller...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Rafael Gonzales

Post by Ouch »

jag vet inte...igår rökte jag en RG Lonsdales -99, köpt av Jacob från Cigarrlagret på plats i Ljungby. Alldeles utmärkt med bred, örtig smakblandning och ett ganska bra bett på slutet. Jag har några kvar av mina Lonsdales 97:or och de är också helt ok. Idag rökte jag en av mina citat-tävlingsvinster som Tony skickat till mig. Den var också örtig men med ett bra bett på tungan nästan hela vägen. Du är kanske precis som jag väldigt känslig mot parfymerade smaker, men det parfymerade elände jag upplevt med Juan Lopez har jag aldrig upplevt i RG. Slenderellas aktar jag mig noga för efter att ha hört dina och Sals nedsablingar! :D
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Rafael Gonzales

Post by Härelind »

Just Panetela extra går jag igenom en låda av och jag tycker dom är helt ok! Precis som du skriver så har jag hört, inte provat själv att Slendrellan ska vara riktigt vidrig!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Rafael Gonzales

Post by Magnus (Gävle) »

Anmäler avvikande åskikt! Det var coronas extra som fick mig nyfiken på att prova slenderellas. Vilket kanske inte var den där succén jag hade hoppats på :galen: Men corona gordan har inte tappat positioner på min lista för det. Så gillar jag å andra sidan både Juan Lopez sel 1 och 2, SLR i de flesta former och RASS, som har det gemensamt att de har tydligt samröre med någon slags blomsterbutik i det kubanska utbudet :D
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Rafael Gonzales

Post by tommi gitarrman »

Just Panetela extra har jag 2 lådor av. En kortarepromenad cigarr som jag tycker är helt Ok. Har velat testa de andra ur sortimentet, men efter edra inlägg, så kanske jag hoppar över det :funderar2:

H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Rafael Gonzales

Post by COJ »

tommi gitarrman wrote:Just Panetela extra har jag 2 lådor av. En kortarepromenad cigarr som jag tycker är helt Ok. Har velat testa de andra ur sortimentet, men efter edra inlägg, så kanske jag hoppar över det :funderar2:

H: Tommi
Tycker jag inte du skall göra...om du är nyfiken alltså...det är trots allt bara du som kan avgöra vad som smakar bra i din mun :smoking:

Personligen har jag gillat alla de Rafael Gonzalez jag testat.
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Rafael Gonzales

Post by tommi gitarrman »

Joo, det är klart att man skall prova själv, man vet ju bäst själv vad som smakar godis i ens mun :smoking:

H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Rafael Gonzales

Post by salberto »

Har inte rökt så där överdrivet mycket RG, men det jag har rökt har inte passat mig. Har en box med parfymerade lonsadales. Tål inte den smaken! Av de lonsdales jag har rökt, är RG den sämsta EMM (Lord Lonsdale vrider sig i graven :oops: ). Dessutom Slenderellas :nooo:
Antagligen de sämsta kubaner jag har rökt, någonsin...
Men som sagt mina erfarenheter är rätt grunda i detta ämne.
//salberto.
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Rafael Gonzales

Post by Härelind »

Ingen som vill trada eller sälja lite Slendrellas eller Lonsdales så man kan prova? Sal, din parfymerade låda Lonsdale kanske är till salu??? :hattpuff:

Känner att man bör testa, skulle vara riktigt kul om man gillade dom och blev "The RG defender" på alla forum!! :galen:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Henrik G
Blivande hederssmålänning
Posts: 210
Joined: Sun 22 Feb 2009, 16:18
Location: Uppsala, det närmaste Småland man kan komma...

Sv: Rafael Gonzales

Post by Henrik G »

PM a mig din adress så kommer några slenderellas.
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Rafael Gonzales

Post by Härelind »

PM skickat! :salut:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Rafael Gonzales

Post by salberto »

Härelind wrote:Ingen som vill trada eller sälja lite Slendrellas eller Lonsdales så man kan prova? Sal, din parfymerade låda Lonsdale kanske är till salu??? :hattpuff:

Känner att man bör testa, skulle vara riktigt kul om man gillade dom och blev "The RG defender" på alla forum!! :galen:
Jovisst, får du testa dem. Jag vill ju inte gärna trada iväg sånt som jag själv tycker smakar skit. Men jag skickar över några åt dig, så får du bedöma dem, kanske har de blivit bättre. Det är ju dessutom, som vanligt, inte alla som är så starkt parfymerade.
Postar i nästa vecka
//salberto
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Rafael Gonzales

Post by Härelind »

salberto wrote:
Härelind wrote:Ingen som vill trada eller sälja lite Slendrellas eller Lonsdales så man kan prova? Sal, din parfymerade låda Lonsdale kanske är till salu??? :hattpuff:

Känner att man bör testa, skulle vara riktigt kul om man gillade dom och blev "The RG defender" på alla forum!! :galen:
Jovisst, får du testa dem. Jag vill ju inte gärna trada iväg sånt som jag själv tycker smakar skit. Men jag skickar över några åt dig, så får du bedöma dem, kanske har de blivit bättre. Det är ju dessutom, som vanligt, inte alla som är så starkt parfymerade.
Postar i nästa vecka
//salberto
:buga: :buga: Superschysst Sal!!

Vad har du önskemål om i moteld??
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Rafael Gonzales

Post by salberto »

Skickade ett litet PM
//salberto
Peter (Hällingsjö)
Blivande hederssmålänning
Posts: 152
Joined: Sat 22 Nov 2008, 21:30
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Sv: Rafael Gonzales

Post by Peter (Hällingsjö) »

Alla som är missnöjda med RG Panatellas & Lonsdales, kan kontakta mig för omplacering :vissla-oskyldigt:
Image
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Rafael Gonzales

Post by COJ »

Peter (Hällingsjö) wrote:Alla som är missnöjda med RG Panatellas & Lonsdales, kan kontakta mig för omplacering :vissla-oskyldigt:
Jag tar hand om ev. Coronas Extra.... :smoking:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
Post Reply