Lunchherf i Jkpg?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Bukfaçon »

Beslut: undertecknad och Kent kommer att ses imorgon kl 13.30 vid fontänen utanför Göta Hovrätt för att slå oss ned med kaffe (eller annan dryck) & cigarr på lämplig uteservering i närheten.

ALLA cigarrvänner som ser detta och har möjlighet att komma förbi är såklart välkomna!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Härelind »

Hade varit väldigt trevlig men min jobbsituation gör detta helt omöjligt! (Lite okynnessurfning hinns dock med :vissla-oskyldigt: )
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Bukfaçon »

Dagens minherf inställd och förflyttad till nästa vecka!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Bukfaçon »

Imorgon kl 12 samling vid pumpen, f-låt, fontänen på Hovrättstorget i Jkpg för lunchpuff. Jag o Kent kommer, alla som kan är välkomna.

OCH denna gång blir det av!!!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by kent »

Det skall bli trevligt o se vem denna Farbror är :)
Och de verka som om vi kommer att få tur med vädret oxå. har spanat på alla väder sajter på nätet, skall vara uppehåll mellan 12-13.00 i morgon :woohoo:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by kent »

Det var en kanon trevlig liten miniherf som jag och Bukfaçon hade i centrala Jönköping idag. En mycket trevlig herre. tyvärr så blev de inte så mycket cigarr snack då jag var ganska igen känd där vi satt, så de var lite folk som kom fram. Men otroligt trevligt ändå. MÅSTE GÖRAS OM!!

Bukfaçon hur mycket som helst o lära ut om cigarrer kan jag tänka mig, :buga: en annan som är helt färsk i detta underbara rökande fattade knappt hälften av de han pratade om. hehe men för hoppningsvis så lär man väl sig lite med tiden :smoking:

Är evigt tacksam för den fina presenten jag fick, NIGER O BOCKAR I MASSOR!!
:salut:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Bukfaçon »

kent wrote:Det var en kanon trevlig liten miniherf som jag och Bukfaçon hade i centrala Jönköping idag. En mycket trevlig herre. tyvärr så blev de inte så mycket cigarr snack då jag var ganska igen känd där vi satt, så de var lite folk som kom fram. Men otroligt trevligt ändå. MÅSTE GÖRAS OM!!

Bukfaçon hur mycket som helst o lära ut om cigarrer kan jag tänka mig, :buga: en annan som är helt färsk i detta underbara rökande fattade knappt hälften av de han pratade om. hehe men för hoppningsvis så lär man väl sig lite med tiden :smoking:

Är evigt tacksam för den fina presenten jag fick, NIGER O BOCKAR I MASSOR!!
:salut:
Åh, det var så lite så! Lite blandad kompott bara. Om Farbror Leffe bombar rookies med cigarrer så kan väl jag få lämna över en liten handgranat iaf?! :D

Ja det var trevligt. Nu tycker jag vi satsar på en pubherf på Bishop's Arms i Jkpg som uppföljare, och försöker få med oss Härelind, Våge, Pär J och BOTL.

Ingen fara att dina polare kom fram och sniffade lite på cigarröken. Vem vet, jag kanske skall ta den där tatueringen jag funderat på? :intressant: Och hon "Lady Heather" kan man ju lätt vila ögonen på! ;)

/Grissom
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by kent »

Jag är väldigt tacksam för dessa delikatesser jag fick, de kommer att se mycket trevligare ut i humidoren nu.

får verkligen se till o köpa på mig lite godheter nu. de blir ju bara godare o godare för var cigarr man puffa.


Låter väldigt trevligt med pubherf :smoking:

säg till om du skall göra en tattuering. bara o tjoa till så skall jag följa med dit,

jasså så du tyckte hon såg trevligt du din lille rackare där :lmao: hon har stora oäkta tuttar. :galen:


Kenta
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Ouch »

Vad kul att det äntligen blev av med lunch-herfen! :tummenupp: Jag genomlider de sista självande dagarna på jobbet nu innan sommarlovet och hade ingen chans att komma, men tids nog skall det väl bli en herf i Jönköping! Ok, jag ser nu att planer redan smids medan jag skriver! :lmao: Ni är snabba på det...kanske man får smyga med på en pubherf?
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by kent »

Ja de var verkligen trevligt att det blev av. klarade oss från regnet oxå :woohoo:
En annan jobbar ju några veckor till V-29 börja min semester.

självklart skall du följa på till en pubherf. ser verkligen fram emot detta.

och nu längtar man bara till att löningen skall komma så man kan beställa lite goda cigarrer :smoking:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Bukfaçon »

kent wrote:jasså så du tyckte hon såg trevligt du din lille rackare där :lmao: hon har stora oäkta tuttar. :galen:
Jo du broder Kent, jag har minsann ett gott öga åt de svarta & svåra Goth-tjejerna. (Iaf de välklädda, men det var hon ju, "Lady Heather"!)

Det härrör från min glada universitetstid! Jag hade varit på en nations-årsfest i en universitetsstad, det var morgonen efter och jag satt lagom blarig, fortfarande i frack, i ett hörn på nationen. I knä't hade jag en söt goth-tjej med högadligt efternamn, hon var grevinna! Hon hade svart make-up, svart hår med röda slingor och - långklänning (med snygga skor & aftonväska)! De' du!

Vill minnas något om att hennes pappa, greven, inte samtyckte med dotterns stilval, men jag tyckte hon var söt! Pappan hade säkert fallt till föga om han sett henne på balen. Nåväl, där på morgonen var hon inte lika goth-kaxig som vanligt, utan - som alla tjejer - betydligt mjukare! ;)

Häpp, han kan han Bukfaçon!

Sjung om studentens lyckliga far,
han kunde festa i ungdomens da'r,
ni klappar samman i unga år,
lån och PUKAS har grånat ert hår!
Alla löften är
glömda för länge se'n.
Glömt är vårt besvär,
men hoppas gör vi än
vid det löpande band som fil.kand.
Att få bidrag till omskolningskurs,
att få bidrag till omskolningskurs.
AMS!

(Mel: Studentsången)

B :lmao:
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by kent »

:lol: :lmao: :smoking: hehe haha ho ho MOHAHAHA.

Ja alla har vi väl någon slags sjuk läggning av någe slag *L*
:hamra-i-huvudet: är själv väldigt förtjust i de läckra GOTH tjejerna. men de finns ohyggligt många o mycket snyggare än den sälen vi träffade idag :tummenupp: :lmao:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Daniel P »

Häftigt! *sjungandes på balkongen*

Även jag gillar goth-stilen - har för glatt lynne för att kunna passa tror jag, men imponeras (och läckras) av tjejer i gothstil :tumme-upp: :intressant:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Lunchherf i Jkpg?

Post by Härelind »

Ni verkar ha haft en trevlig lunchherf gentlemen, gothflickor och cigarrer........ :kram-lycklig:

Att ha med Kent till tatueraren är en god idé, han är som inventarie i dessa sammanhang :D
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Post Reply