Vi ska börja använda PC

Lite tur i oturen är att Macen kommer att få stå brevid tills den helt kan fasas ut......... (hoppas det tar låååååååååång tid)
Nästan bättre att få sparken!!
Moderator: Klubbmedlemmar SmCS
Vad är det för nöt som kommit på den "briljanta" idén???!!!Härelind wrote:Det är med stor sorg i hjärtat jag idag på arbetet informerats om att...........
Vi ska börja använda PC![]()
![]()
![]()
Lite tur i oturen är att Macen kommer att få stå brevid tills den helt kan fasas ut......... (hoppas det tar låååååååååång tid)
Nästan bättre att få sparken!!
Vårt nya ritprogram finns inte för mac och bootcamp med windows kommer vi inte köra.Kimmen wrote:Vad är det för nöt som kommit på den "briljanta" idén???!!!Härelind wrote:Det är med stor sorg i hjärtat jag idag på arbetet informerats om att...........
Vi ska börja använda PC![]()
![]()
![]()
Nästan bättre att få sparken!!![]()
![]()
Mac är överlägsen PC:n.
Jag ber att få invända mot ditt inledand påstående å det starkaste, Daniel. Det finns ingen dator i hela världen som är mer kompatibel än en modern Mac. Till exempel kör jag utan besvär MacOS 10.6, Windows XP, Vista, Windows 7, Linux Ubuntu (eller vilken annan Linux-distribution som helst, Unix etc på min MacBook Pro. Jag kan välja att installera systemen på skilda partitioner och då välja operativsystem vid uppstart eller att köra en mycket snabb emuleringstolk (Parallells Desktop) varvid jag växlar mellan operativsystem med ett snabbkommando. Omedelbar filöverföring mellan operativmiljöerna, delade volymer och mappar efter behag, full tillgång till Windows nätverkskataloger, Windows-inloggning till trådlösa och fasta nätverk etc är bara början på listan av funktionalitet jag åtnjuter. När jag säger utan besvär menar jag utan besvär...de få personer på mitt jobb som efter att jag bruit Windowsmonopolet också har fått Macar har mindre besvär med nätverk än de andra som sitter med Dells bärbara. Vi trivs som fiskar i vattnet medan de andra drabbas av allehanda märkligheter...Daniel P wrote:Mac må vara överlägsen PC på många fronter, men faller på dess (åtminstone historiska) flashals: Bred kompatibilitet (stort utbud på kompatibla mjukvaror).
Förstår din sorg Härelind, förändring (dessutom upplevt till det sämre på många sätt ur en MAC-användares perspektiv) är sällan nåt man ser fram emot (om det inte är ens egna beslut).
Billigare i inköp, men kanske inte i drift och underhåll...Härelind wrote:Nu är det så att det blir mycket billigare att köpa och köra PC än att uppgradera vår Macflotta........... Tyvärr lyser Intelprocessorer med sin frånvaro så Parallels eller BootCamp funkar inte. Så nu väntar jag på en första virusattack innan vi får byta tillbaka![]()
Men jag får ju fortsätta att köra Mac hemma, det är en tröst!!
Så sant, så sant!!Ouch wrote:Billigare i inköp, men kanske inte i drift och underhåll...Härelind wrote:Nu är det så att det blir mycket billigare att köpa och köra PC än att uppgradera vår Macflotta........... Tyvärr lyser Intelprocessorer med sin frånvaro så Parallels eller BootCamp funkar inte. Så nu väntar jag på en första virusattack innan vi får byta tillbaka![]()
Men jag får ju fortsätta att köra Mac hemma, det är en tröst!!![]()
Hur som helst är du rökt så varför inte en PC? Själv slängde jag i mig en Carlotas förut...Partagas Charlotte, för det är jag värd!
Word!Ouch wrote: Billigare i inköp, men kanske inte i drift och underhåll...![]()
Väl bekomme!! Hoppas det smakar!!!!Magnus (Gävle) wrote: Så, slutligen, broder Härelind. Till din ära och som gravcigarr för din svunna arbetskamrat, farbror resande Mac, ska jag i afton elda upp en av dina cigarrer.![]()
(tack som fan för dem. Det ska bli så fruktansvärt spännande att prova!)
leffe wrote:Jag har en bordsräknare som är solcellsdriven, det ni!!!![]()
Leffe