BASH#4 2010-01-30! Anmäl dig här

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
lars@08bolmers.se
Blivande hederssmålänning
Posts: 33
Joined: Sun 19 Oct 2008, 16:26
Location: Stockholm
Contact:

BASH#4 2010-01-30! Anmäl dig här

Post by lars@08bolmers.se »

Kära cigarrbröder och dito systrar!

Se till att pricka in lördagen den 30 januari i kalendern för då går nämligen den fjärde upplagan av Bolmers Annual Stockholm Herf, dvs BASH#4 av stapeln. :D Vi kommer denna gång att hålla till i Globenområdet i synnerligen väl tilltagna (rivnings)lokaler. Exakt adress är ännu inte helt spikad, men presenteras i sinom tid på denna plats.

Vi i 08Bolmers har inga planer på att ändra ett vinnande koncept, utan kvällen kommer givetvis innehålla alla de klassiska BASH-inslagen såsom auktion, pokerturnering och grillspett etc. 8-)

Det är ett sant nöje att än en gång få bjuda in landets (och utlandets) samlade cigarrelit till denna jätteherf. Vi tar emot anmälningar fr.o.m. nästa vecka på hemsidan.

EDIT: Länk till anmälningssidan

http://www.08bolmers.com/index.php?opti ... &Itemid=93

Med varma cigarrhälsningar :puff:

/Lars
För 08Bolmers
Last edited by lars@08bolmers.se on Sat 21 Nov 2009, 08:48, edited 1 time in total.
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by kent »

:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Daniel P »

Jag anade att detta datum skulle dyka upp - ändå hoppades jag in i det sista att det skulle bli en annan helg... Jag kan inte komma på BASH#4 :ledsen:
Vem ska nu skambuda på allt som auktioneras och åka ut först i pokern? :meh2: :vissla-oskyldigt: :hide-behind-sofa:

Ser fram emot att få se bilder på glada puffare på BASH#4 efteråt :fotografera:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
golfers
Blivande hederssmålänning
Posts: 251
Joined: Fri 04 Sep 2009, 21:22
Location: Trollhättan, V Götaland (Gjorde lumpen i Jönköping)

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by golfers »

lars@08bolmers.se wrote:Kära cigarrbröder och dito systrar!

Se till att pricka in lördagen den 30 januari i kalendern för då går nämligen den fjärde upplagan av Bolmers Annual Stockholm Herf, dvs BASH#4 av stapeln. :D Vi kommer denna gång att hålla till i Globenområdet i synnerligen väl tilltagna (rivnings)lokaler. Exakt adress är ännu inte helt spikad, men presenteras i sinom tid på denna plats.

Vi i 08Bolmers har inga planer på att ändra ett vinnande koncept, utan kvällen kommer givetvis innehålla alla de klassiska BASH-inslagen såsom auktion, pokerturnering och grillspett etc. 8-)

Det är ett sant nöje att än en gång få bjuda in landets (och utlandets) samlade cigarrelit till denna jätteherf. Vi tar emot anmälningar fr.o.m. nästa vecka på hemsidan.

Med varma cigarrhälsningar :puff:

/Lars
För 08Bolmers
Berätta lite mer för en som är intresserad men aldrig varit på HERF. Betalar man en peng och allt ingår, eller är det typ knytis och man tar med allt själv?
BASH vad betyder det? Samlas man och samåker eller hur brukar Ni göra? Intresserad av att lära mig allt. :oops: :funderar2: :fattar-ingenting:
"Cigarrer är inte lyx - Att däremot ha tid att avnjuta cigarr det är lyx"
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Daniel P »

På alla herfar så träffas vi, puffar tillsammans, byter ev lite cigarrer och pratar om cigarrer (med mera så klart).
Det finns ingen ingen standard (så klart inte), men ofta betalar man en anmälningsavgift för att komma - och då ingår ofta någon typ av matintag. På BASH brukar det innebära baugetter med kycklingröra (eller vad det kan vara i år) typ. Mer eller mindre spontana träffar har förekommit innan själva officiella herfen börjar då man käkar en bit på nån restaurang, men det är så klart olika från år till år. Bara att hålla ögon och öron öppna så öppnar sig säkert sådana möjligheter.

Läs igenom tråden från förra årets Stockholmsherf BASH#3 (BASH står för Bolmers Annual Stockholm Herf) vetja så kanske någon/några frågeställningar klarnar:
viewtopic.php?f=2&t=193&start=0&hilit=bash

Förkortningstrenden började (rätta mig gärna om jag har fel) med TSGH#1 (The Skåne Garden Herf #1) 2004. Därefter har diverse herfar med namn som ASH#1 (Annual Summer Herf) 2005, BASH#1 (Bolmers Annual Stockholm Herf) etc förekommit.
Här i Småland heter alla herfar något med start på SH@ (SmCS-Herf @<ortsnamnets förstabokstav>#<löpnummer>, t.ex. SH@G#1 när vi var i Gränna på herf första gången.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Härelind »

Yes va kul det ska bli!!!!! :smoking: Samordning av åkat/hotell i år med gossar???
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by kent »

Härelind wrote:Yes va kul det ska bli!!!!! :smoking: Samordning av åkat/hotell i år med gossar???
Visst fan skall de bli latjo. Sjävklart tycker jag det. Skall vi dela säng då igen? *blink*
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Härelind »

kent wrote:
Härelind wrote:Yes va kul det ska bli!!!!! :smoking: Samordning av åkat/hotell i år med gossar???
Visst fan skall de bli latjo. Sjävklart tycker jag det. Skall vi dela säng då igen? *blink*
Klart vi ska! Vi ska se vilka hotellsängar som klarar 220 kg kött!! :headbang: :cheers:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by kent »

Härelind wrote:
kent wrote: Visst fan skall de bli latjo. Sjävklart tycker jag det. Skall vi dela säng då igen? *blink*
Klart vi ska! Vi ska se vilka hotellsängar som klarar 220 kg kött!! :headbang: :cheers:

VA FALLS!!! Har du gått upp till 120kg nu Broder fetto?
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Härelind »

:oops:

Skyller allt på cortisonet!! :mrgreen:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by kent »

Härelind wrote: :oops:

Skyller allt på cortisonet!! :mrgreen:
Jag tyckte allt att du var lite pluffsig sist, Men jag ville inte vara elak... :kram-lycklig:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Hool »

Får man riva något då? :)

Ho ho ho ser bra ut..
Redan Sh@l10?! :smoking:!
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by leffe »

Daniel P wrote:På alla herfar så träffas vi, puffar tillsammans, byter ev lite cigarrer och pratar om cigarrer (med mera så klart).
Det finns ingen ingen standard (så klart inte), men ofta betalar man en anmälningsavgift för att komma - och då ingår ofta någon typ av matintag. På BASH brukar det innebära baugetter med kycklingröra (eller vad det kan vara i år) typ. Mer eller mindre spontana träffar har förekommit innan själva officiella herfen börjar då man käkar en bit på nån restaurang, men det är så klart olika från år till år. Bara att hålla ögon och öron öppna så öppnar sig säkert sådana möjligheter.

Läs igenom tråden från förra årets Stockholmsherf BASH#3 (BASH står för Bolmers Annual Stockholm Herf) vetja så kanske någon/några frågeställningar klarnar:
viewtopic.php?f=2&t=193&start=0&hilit=bash

Förkortningstrenden började (rätta mig gärna om jag har fel) med TSGH#1 (The Skåne Garden Herf #1) 2004. Därefter har diverse herfar med namn som ASH#1 (Annual Summer Herf) 2005, BASH#1 (Bolmers Annual Stockholm Herf) etc förekommit.
Här i Småland heter alla herfar något med start på SH@ (SmCS-Herf @<ortsnamnets förstabokstav>#<löpnummer>, t.ex. SH@G#1 när vi var i Gränna på herf första gången.
Ibland tar jag en öl också :cheers:

Leffe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Daniel P »

Mellanöl var ordet sa Bull :intressant:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
jacob.t
Hederssmålänning
Posts: 119
Joined: Sun 13 Jul 2008, 14:36
Location: Göteborg

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by jacob.t »

Denna gången tänker även jag dyka upp. :race:
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Härelind »

leffe wrote:Ibland tar jag en öl också :cheers:
Det tror jag när jag ser det!! :poke:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
elfort
Hederssmålänning
Posts: 163
Joined: Tue 14 Apr 2009, 17:55
Location: Skebobruk

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by elfort »

Jag kommer garanterat dyka upp!
Hellre en cigarr i munnen än tio i humidoren.
User avatar
lordnitron
Hederssmålänning
Posts: 92
Joined: Mon 03 Aug 2009, 15:25
Location: Göteborg

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by lordnitron »

Blir en första BASH för mig =) ska bli riktigt roligt :smoking:
/Mårten
En sillstrypare från Götet som heter Glenn!! ;)
User avatar
lars@08bolmers.se
Blivande hederssmålänning
Posts: 33
Joined: Sun 19 Oct 2008, 16:26
Location: Stockholm
Contact:

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by lars@08bolmers.se »

Hallå alla glada puffarvänner!

Efter en del tekniskt strul har vi nu äntligen fått upp anmälningstråden till BASH#4. :D

http://www.08bolmers.com/index.php?opti ... &Itemid=93

Varmt välkomna med er anmälan och väl mött på BASH#4! :cheers:
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: BASH#4 2010-01-30!

Post by Härelind »

Anmäld!! :headbang:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Post Reply