Mac inte för cigarrister...

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Mac inte för cigarrister...

Post by COJ »

Alla ni som gillar Mac och cigarrer bör läsa detta:

http://consumerist.com/5408885/smoking- ... s-warranty
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Mac inte för cigarrister...

Post by Daniel P »

Det är inte bara tragiskt och trångsynt, det är (åtminstone till synes) olagligt och kränkning av de som röker.

Tyvärr kommer det bli fler och fler sådana här "attacker" mot rökare. Ju oftare en osanning upprepas, desto fler tror på den och *häpp* så har du en opinion som inte bryr sig om fakta heller. Woohoo, ett samhälle jag inte vill vara en del av :forbannad: :meh:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Mac inte för cigarrister...

Post by Ouch »

Mycket intressant, COJ, särskilt kommentarerna efter artikeln. Jag kan förstå att det kan avsätta sig mängder av skit inuti datorn...det räcker att titta på vad som händer på olika ytor i mitt rökrum. Jag skall fan ta mig öppna min MacBook Pro och titta efter. Det kanske är dags att göra rent!

Om det avsätts en massa skit i datorn och det leder till problem med kortslutningar och överhettning så kan man ju argumentera att problemen är självförvållade, ungefär som att spilla lite cubacola på datorn titt som tätt.

Argumentet med passiv rökning är dock helt nys.
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Mac inte för cigarrister...

Post by Härelind »

Ja, ska man skratta eller gråta!? Min vita MacBook som jag använder när jag röker är den man borde titta över!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Mac inte för cigarrister...

Post by tommi gitarrman »

Ähh, inget att bry sig om, okynniga pajsare som försöker förstöra för oss livsnjutare, dom ger vi inte mycket för :zzz:
Dom är ju dumma i huvudet
Därför ska vi röka mer, eller hur :exalterad:
Ha det gött alla puffare and they can kiss my ass
HELLZ; TOMMI :did-i-say-that:
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
Peter (Hällingsjö)
Blivande hederssmålänning
Posts: 152
Joined: Sat 22 Nov 2008, 21:30
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Sv: Mac inte för cigarrister...

Post by Peter (Hällingsjö) »

Hårresande!

Då jag större delen av mitt liv arbetat med ljudelektronik, proffs och konsument, kan jag säga ett under de 8år jag var anställd på sveriges största kedja av Hifi, inte en enda gång fick in någon CD spelare som slutat fungera pga rök. Dock var det ganska vanligt med sådana driftsproblem hos utrustning som stått på cafeer och diskotek, men då handlade det om massiv rökning och dimma från rökmaskiner. Det behövde rengöras sedan körde de igen. I gallerian i Stockholm hängde en av mina kunder projektorer rakt ovanför en Wokrestaurang, de bäckade ihop av stekos och dröp av fett efter en månad.

När vi rev ut nattklubben Harleys i Gbg (när det byggdes om till HardRockCafe tog vi hem deras gamla utrustning till firman och den hade en smetig yta av rök och stank något vidrigt, men då hade det suttit 5-10år i ett rökigt disko.

Men att "normal" rökning där personen inte blåser ut blossen direkt i datorn insug eller dylikt skulle skada elektroniken eller vara skadlig för reparatören känns som rent nys.
Image
Post Reply