Bolivar (Cuba) Corona extra -02 - Mina kommentarer och betyg

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Bolivar (Cuba) Corona extra -02 - Mina kommentarer och betyg

Post by Daniel P »

Länge sedan sist jag publicerade några kommentarer och betyg och här kommer en riktig höjdare som jag fått av Ouch vid gissningstävling i mars i år på hur många Bolivar han hade i sin samling. Jag gissade på 513 vilket imponerande nog var rätt, tack för vinst och cigarr(er) Ouch, och bugar inför faktumet över det stora antalet! :buga:

Röktid: 50-80 minuter.

Smak av smörkola och vitpeppar till att börja med. Saknar gördel på denna då det är från en cab. Måtten är 140x17mm (mätte) i vanlig rak facon.
Draget är perfekt, konstruktionen likaså (inga markerade vener på täckbladet heller), brinner imponerande rakt och fint och lämnar en aska som är gråvit utvändigt och mörkare invändigt och hänger kvar mycket bra. Efter hand kommer läder och kakao tillsammans med en härlig gräddighet och mandel. Medel till full kropp och medel styrka. Vilken höjdarcigarr, så här ska det smaka!

Betyg: Plus för komplexitet, brandegenskaper, konstruktion och förhållandet mellan kropp och styrka. Inga minus. Jag ger denna cigarr en svag femma av fem möjliga.

Jättetack till Ouch för denna upplevelse :!: :buga:

(Ja, stumpen hamnade i pipan för att njuta den ännu en liten stund efter att fingrarna började glöda :pip-puff: )
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Bolivar (Cuba) Corona extra -02 - Mina kommentarer och b

Post by Wagnerian »

Trevlig recension Daniel :tummenupp: Det är någe visst med Bolivar :nickar:

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Bolivar (Cuba) Corona extra -02 - Mina kommentarer och b

Post by Ouch »

Det är det, W.! Jag hoppas att den här cabben varar så länge att jag kan smaka av de tio-åriga garrarna år 2012! Det lär bli ngt extra det, tror jag. :nickar:

Tack Daniel för en trevlig rescension! Kul att du gillade den och imponerande att du minns hur många Bolivarer jag HADE. :smoking:
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Bolivar (Cuba) Corona extra -02 - Mina kommentarer och b

Post by Wagnerian »

Ouch wrote:Det är det, W.! Jag hoppas att den här cabben varar så länge att jag kan smaka av de tio-åriga garrarna år 2012! Det lär bli ngt extra det, tror jag. :nickar:

Tack Daniel för en trevlig rescension! Kul att du gillade den och imponerande att du minns hur många Bolivarer jag HADE. :smoking:
Med tanke på smakbeskrivningen ovan, blir det väl svårt ;) , men din lagerstorlek( :buga: ) underlättar väl den strategin avsevärt :nickar: :smoking:

Wagnermannen :puff:
...int' e' ja' avundsjuk int'.... :mrgreen:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
Post Reply