Gömma cigarrerna?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Gömma cigarrerna?

Post by Micke G »

Hej

En undran bara, jag förvarar mina garrar i en humidor som står i vardagsrummet väl synligt för alla. Jag har även en son på 13 år och dotter på 12 år, och nu är det så att de börjar komma i kontakt ( tror inte de har gjort det ännu, men det kommer kanske) med ngt av de nämda njutningsmedel. Nämnas kan att de båda håller på med idrott i stort sett varje dag, MEN DOCK DAGEN kommer (tror jag) då de skall prova ngt) och att de även ta hem kompisar (vilket jag i detta fall är den största risken) och risken finns att det kan plockas lätt även utan att mina barn märker att det skulle saknas ciggarer. Det jag har sagt till mina barn är att jag har räknat dom men jag kan ju inte lägga ansvaret på dom om ngt skulle inträffa.

Men själva frågan har ngn av er andra barn som varit eller är i denna ålder och hur har ni gjort, har ni stoppat undan humidoren eller har ni gjort ngt annat?

Micke G
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Gömma ciggarena?

Post by Bukfaçon »

Befinner mig i en mycket likartad situation Micke - iaf när det gäller ålder på barnen.

Jag är inte juridisk expert, men jag gissar att det säkert finns någon lag någonstans :sefakta: som ålägger rökaren / drickaren / vapeninnehavaren / den läkemedelsätande (etc) att förvara sina grejor så att inte obehöriga kommer åt dem. Men visst har väl din humidor, precis som mina, nyckel/nycklar? Man får kanske låsa dem och hålla nyckeln i byxfickan!

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Peter (Hällingsjö)
Blivande hederssmålänning
Posts: 152
Joined: Sat 22 Nov 2008, 21:30
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Peter (Hällingsjö) »

Med mig själv som utgångspunkt kan jag säga att vill kidsen komma åt dina njutningsmedel gör de det. Where there is a will, there is a way. :vissla-oskyldigt:
Image
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Micke G »

Peter det där låter precis som man själv tänkte när man var i den åldern. Det är lite det jag är inne på vill dom så fixar dom det hur man än gör, dock tror jag på att man ständigt prata med dom. men min värsta tanke är att det kan vara kompisar som stjäl utan att dom skulle se det...

Micke
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Härelind »

Efter att min 8 åriga son provade att ta ett rejält halsbloss i somras på en Partagas Presidente medans jag svarade i telefon så behöver jag nog inte oroa mig inom det närmsta att han ska puffa :mrgreen:

11-åriga dottern ska jämnt berätta om hur farligt det är att nyttja tobak och alkohol............ där är det nog lugnt ett tag till.

Däremot har de några kompisar som visar ett otroligt intresse för rökverk och barskåp så ibland låser jag!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Magnus (Gävle) »

Peter (Hällingsjö) wrote:Med mig själv som utgångspunkt kan jag säga att vill kidsen komma åt dina njutningsmedel gör de det. Where there is a will, there is a way. :vissla-oskyldigt:
Mmmm, precis. Jag menar, hur mycket möda tror ni inte kompisarnas farsor la ned på att hitta smarta gömställen till sina porrtidningar? Hittade vi dem? You bet we did! :nickar:
Finns det en nyckel till en humidor går den att hitta. Basta.
Frågan är väl snarare om man ska minimera skadan, inte om utan när den kommer. Det vill säga, det ska kanske inte ligga Cohiba-limitadas överst i humidoren den dagen då trettonåringarna får för sig att smyga till skogs för lite provpuffning. :nekar:
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Peter (Hällingsjö)
Blivande hederssmålänning
Posts: 152
Joined: Sat 22 Nov 2008, 21:30
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Peter (Hällingsjö) »

Magnus (Gävle) wrote:Frågan är väl snarare om man ska minimera skadan, inte om utan när den kommer. Det vill säga, det ska kanske inte ligga Cohiba-limitadas överst i humidoren den dagen då trettonåringarna får för sig att smyga till skogs för lite provpuffning. :nekar:
Överst lägger du ett lager La Paz, dels minimerar du din förlust, sedan kommer telingen inte att vilja röka cigarr på mycket länge. :exalterad:
Image
Ellge
Hederssmålänning
Posts: 496
Joined: Sun 08 Jun 2008, 14:57
Location: Västra Frölunda

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Ellge »

Peter (Hällingsjö) wrote:
Magnus (Gävle) wrote:Frågan är väl snarare om man ska minimera skadan, inte om utan när den kommer. Det vill säga, det ska kanske inte ligga Cohiba-limitadas överst i humidoren den dagen då trettonåringarna får för sig att smyga till skogs för lite provpuffning. :nekar:
Överst lägger du ett lager La Paz, dels minimerar du din förlust, sedan kommer telingen inte att vilja röka cigarr på mycket länge. :exalterad:
Så taskig får man ju inte va, att man lägger nåt totalt orökbart överst.
Tänk på att han / hon kanske om några år måhända kan tycka att "den där pinnen jag snodde av gubbfan" var trots allt en inkörsport till nåt positivt :mrgreen: .
Sedan KOLLA era spritflaskor!!!!! :vada: :forbannad:
Min dotter hade naturligtvis spätt ut gin med vatten och fixat te till whiskyn. :twisted:
Och hon gillade inte te.
Inte kul med gäster och att gå in till grannen och låna.
Hatbra / Lasse
Peter (Hällingsjö)
Blivande hederssmålänning
Posts: 152
Joined: Sat 22 Nov 2008, 21:30
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Peter (Hällingsjö) »

Ellge wrote: Sedan KOLLA era spritflaskor!!!!! :vada: :forbannad:
Min dotter hade naturligtvis spätt ut gin med vatten och fixat te till whiskyn. :twisted:
Och hon gillade inte te.
Inte kul med gäster och att gå in till grannen och låna.
Hatbra / Lasse
He, he När jag var tonåring (many moons ago) en kompis till mig snodde sprit av sina föräldrar och fyllde på med H2O, men spriten han tog var Pernod så hela flaskans innehåll blev således mjölkvitt och han höll på att kissa på sig. SO BUSTED! :meh2: :meh:
Image
Ellge
Hederssmålänning
Posts: 496
Joined: Sun 08 Jun 2008, 14:57
Location: Västra Frölunda

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by Ellge »

:mrgreen: :mrgreen:
Det gäller att ha koll på innehållet som förälder, eller....
Då Pernod eller Pastis inte var eller är nåt som jag har hemma, så .
Fast het ok dricka på fält i Frankrike, fast det är annan historia.
Hatbra / Ellge
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Gömma cigarrerna?

Post by leffe »

Jag låser inget, litar på alla :hamra-i-huvudet:

Skulle olyckan vara framme så är det ett billigt pris för att blåögt se på världen som alltigenom god å sova som ett barn förvissad om att det nog är så iaf.

Leffe
Post Reply