Sista julklappen till sig själv

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Kimmen
Blivande hederssmålänning
Posts: 83
Joined: Wed 15 Apr 2009, 13:48
Location: Täby

Sista julklappen till sig själv

Post by Kimmen »

Partagas shorts?
Bolivar coronas junior?
RASCC?

Ja vad ska man lägga de sista julklappsslantarna på? Vill gärna ha små recensioner av er som konsumerat dessa tidigare.
Har inte smakat på shorts och bolivar än, så om någon har ett par över att sälja så köper jag gärna! :)

God Jul!

/Kimmen
Omega
Blivande hederssmålänning
Posts: 264
Joined: Wed 18 Mar 2009, 13:50
Location: Uppsala - en helt annan del av Småland

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Omega »

Har du varit snäll Kimmen så tycker jag att tomten skall komma med Bolivar & RASSS :smoking:
Då skulle tomten få en stor cognac av mej...

/O
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Härelind »

För tidigt för recensioner..... :zzz: Alla smakar mycket bra tycker jag! BCJ har jag inte rökt särskilt många av, men dom jag provat är allt som BPC är plus lite till.

RASCC är ju mycket smak i litet format!

Shorts är min absoluta favorit, ju färskare desto bättre! Rivigt värre!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Kimmen
Blivande hederssmålänning
Posts: 83
Joined: Wed 15 Apr 2009, 13:48
Location: Täby

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Kimmen »

Omega wrote:Har du varit snäll Kimmen så tycker jag att tomten skall komma med Bolivar & RASSS :smoking:
Då skulle tomten få en stor cognac av mej...

/O
Härelind wrote:För tidigt för recensioner..... :zzz: Alla smakar mycket bra tycker jag! BCJ har jag inte rökt särskilt många av, men dom jag provat är allt som BPC är plus lite till.

RASCC är ju mycket smak i litet format!

Shorts är min absoluta favorit, ju färskare desto bättre! Rivigt värre!
Det här kommer ju att sluta med tre lådor...! :funderar: :twisted: :smoking: Jag gillar ju rivig smak så de blir nog en låda shorts först!
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Wagnerian »

Omega wrote:Har du varit snäll Kimmen så tycker jag att tomten skall komma med Bolivar & RASSS :smoking:
Då skulle tomten få en stor cognac av mej...

/O
Håller med Omega om valen, men dessa två är svåra att rangordna. RASCC är ju härlig med sin runda kompottartade fruktighet mm, medan BCJ i mitt tycke speglar allt som gör Bolivar till mitt (men med ytterst liten marginal) favoritmärke. Tom med bara ett par års lagring tycker jag om den.

Party Shortsen är däremot lite avigare av samma orsak som Häris framför. Gillar inte rivig (nikotin-)styrka, men den blir god med längre lagring (dock bara provat ett par med 5+ år på nacken) - de jag har provat fr 06 är fortf alltför "kralliga" emm.

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Magnus (Gävle) »

Wagnerian wrote:
Omega wrote:Har du varit snäll Kimmen så tycker jag att tomten skall komma med Bolivar & RASSS :smoking:
Då skulle tomten få en stor cognac av mej...

/O
Håller med Omega om valen, men dessa två är svåra att rangordna. RASCC är ju härlig med sin runda kompottartade fruktighet mm, medan BCJ i mitt tycke speglar allt som gör Bolivar till mitt (men med ytterst liten marginal) favoritmärke. Tom med bara ett par års lagring tycker jag om den.

Party Shortsen är däremot lite avigare av samma orsak som Häris framför. Gillar inte rivig (nikotin-)styrka, men den blir god med längre lagring (dock bara provat ett par med 5+ år på nacken) - de jag har provat fr 06 är fortf alltför "kralliga" emm.

Wagnermannen :puff:
Jag rökte nollsexor ur en cab som Styxer bollade fram häromdagen, och jag måste säga att jag blev golvad! Inte av nikotin, det tål jag, utan av hur fantastiskt balanserad den hade hunnit bli på tre år. Så det kanske varierar, eller så skiljer våra smakpreferenser Anders. Hur som helst. Det är åsnan mellan tre hötappar. Tre eminenta cigarrer. Jag vill gärna kasta lite fotogen på elden genom att försvåra valet ännu mer: är du säker på att det inte är Diplomaticos nummer fem du egentligen vill ha :intressant:
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Härelind »

Jag röker mig igenom en cab från 06 och den är så underbar! Känns som dom har mognat väldigt snabbt! Egentligen borde man köpa en eller ett par cabbar och glömma, lääääääääänge!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by salberto »

De här tillhör de mer säkra korten. RASCC tillhör mina absoluta favoriter smakmässigt, bland ALLA kubanska cigarrer, men som RA i stort är de EMM lite ojämna i kvaliteten. När de levererar är de fantastiska, men de kan vara lite bångstyriga som unga.
BCJ är mer jämn i kvaliteten och typisk bolivarsk. Alltid bra, men jag har inte rökt färska exemplar på länge. Röker nu -03 och -05 och de gillar jag skarpt, men de bästa blir aldrig så bra som de bästa RASCC. :D
Party Shorts tillhör inte mina favoriter, men jag vet många rökare som framförallt röker icke-kubaner som har shortsen som favoriter. Kanske för att de är rätt riviga, pregnanta och tuffa inledningsvis. Jag tycker att de behöver 5 år för att börja bli balanserade. I Partagas sortiment finns cigarrer EMM som är bättre. SdC är en smal rivig goding som också är mer fullblodad, som jag föredrar framför shortsen.
Men som sagt alla tre är kalas på sitt sätt.
//salberto
User avatar
Kimmen
Blivande hederssmålänning
Posts: 83
Joined: Wed 15 Apr 2009, 13:48
Location: Täby

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Kimmen »

Magnus (Gävle) wrote: Jag rökte nollsexor ur en cab som Styxer bollade fram häromdagen, och jag måste säga att jag blev golvad! Inte av nikotin, det tål jag, utan av hur fantastiskt balanserad den hade hunnit bli på tre år. Så det kanske varierar, eller så skiljer våra smakpreferenser Anders. Hur som helst. Det är åsnan mellan tre hötappar. Tre eminenta cigarrer. Jag vill gärna kasta lite fotogen på elden genom att försvåra valet ännu mer: är du säker på att det inte är Diplomaticos nummer fem du egentligen vill ha :intressant:
Jag har aldrig smakat någon Diplomaticos tidigare så de e ju klart att de e intressant. :) Hmm... :funderar:
Någon sida som har singlar med dessa?
User avatar
Martin
Hederssmålänning
Posts: 134
Joined: Sun 17 May 2009, 17:54

Sv: Sista julklappen till sig själv

Post by Martin »

Jag är tydligen inte ensam om att ge mig själv rökbara julklappar :smoking: Sitter och väntar på en låda Monte petit tubos 1998 som jag hoppas ska slinka förbi TT.


Är precis som Kimmen sugen på att prova Diplomaticos men har bara lyckats hitta lådor och inga singlar, ser du några singlar på någon sida Kimmen så skicka rökmoln hitåt :nickar:
Post Reply