Tar det aldrig slut.........?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Daniel P »

För att citera ämnet: "Tar det aldrig slut.........?" :cool2:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by COJ »

Daniel P wrote:För att citera ämnet: "Tar det aldrig slut.........?" :cool2:
Nix, ibland är pojkar just pojkar...
och priset på leksakerna den enda säkra indikationen på åldern :vissla-oskyldigt:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
AvidFan
Ambassadör för SmCS i NO
Posts: 81
Joined: Fri 06 Mar 2009, 21:29
Location: Fredrikstad, Norge

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by AvidFan »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Hool »

Härelind wrote:Tommi: Jag lider med dig och de dina!! När det händer ens barn nånting så känner man att allt annat inte spelar så stor roll!! Hoppas det löser sig för din dotter! Min lilla fick Stafylococker i ansiktet på BB då någon i personalen hade tvättat händerna dåligt! Hon var inlagd i 3 veckor pga att dessa baciller var resistenta mot antibiotika! Som tur var löste det sig och idag är det inget kvar!

Tackar för erbjudandet om rökat men ta du och rök dessa själv när allt har löst sig!!!! :kram-lycklig:

Kent: Hoppas du kryar på dig, jag känner själv att BASH är i fara! Får i snitt 3 "anfall" per dag :ledsen:
Morsan fick bältros på BB en gång av ett spån som tog med sig brats med vattkoppor på BB :poke: :banghead: :meh: :tokig: :vada: :tumme-ner:


Fast.. Även om man får känna att man lever så går det ju över så småningom.

SÅ Tommi.. Hang in there :kram-lycklig:
Redan Sh@l10?! :smoking:!
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by tommi gitarrman »

Hool wrote:
Härelind wrote:Tommi: Jag lider med dig och de dina!! När det händer ens barn nånting så känner man att allt annat inte spelar så stor roll!! Hoppas det löser sig för din dotter! Min lilla fick Stafylococker i ansiktet på BB då någon i personalen hade tvättat händerna dåligt! Hon var inlagd i 3 veckor pga att dessa baciller var resistenta mot antibiotika! Som tur var löste det sig och idag är det inget kvar!

Tackar för erbjudandet om rökat men ta du och rök dessa själv när allt har löst sig!!!! :kram-lycklig:

Kent: Hoppas du kryar på dig, jag känner själv att BASH är i fara! Får i snitt 3 "anfall" per dag :ledsen:
Morsan fick bältros på BB en gång av ett spån som tog med sig brats med vattkoppor på BB :poke: :banghead: :meh: :tokig: :vada: :tumme-ner:


Fast.. Även om man får känna att man lever så går det ju över så småningom.

SÅ Tommi.. Hang in there :kram-lycklig:
Brorsan har ju problem med hjärtat som pågått i c:a 3 år som läkarna har försökt otaliga gånger att fixa till, det är jävligt slitsamt också. Nu skulle han in på operation igen och så all jävla snö som man får skotta varje dag också, tar det aldrig slut :evil:
Nu kommer man säkert få ont i ryggen också :evil:
Cigarrerna verkar vara Ok iallafall :gladjeskutt:
Ha det bra i det snöiga landet.
H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
tullgren
Blivande hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Fri 27 Mar 2009, 22:23
Location: Sundsvall

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by tullgren »

För mig har tyvärr bara allting börjat. Satt i lugn och ro och skulle beställa cigarrer. Hade för engång skull lite pengar över. Då tyckte sambons sen 11 år tillbaka att vi skulle prtat om vårt förhållande för hon vill inte att vi längre skulle leva tillsammans mer. Vi har väl inte haft det bra på ett tag, men att ta steget att flytta isär är ju ganska mycket större, särskilt med tanke på att vi har två barn tillsammans. Menmen...man får väl se till att göra det bästa för barnen av situationen, de är ändå de som går före allt annat. Men fyfan va dåligt man kan må. Kan inte äta, inte sova, fan vill just nu bara lägga mig och sova och vakna upp nångång i vår och få veta att detta bara var en mardröm.

Sen i fredags pratade jag med chefen i ett ärende, och fick då veta av henne - som lök på laxen - att jag är avstängd från mitt arbete som personlig assistent på obestämd tid. Det har upprättats en händelserapport mot mig, tydligen tär inte min brukare nöjd med arbetet jag gör hemma hos henne. eller vad det nu var. Så på tisdag ska man kliva upp på galgbacken och bli halshuggen, fastän jag vet att jag inte har gjort något fel i mitt arbete. Det enda jag har gjort i egenskap av arbetsplatsombud är att ta tag i en annan kollegas små pyssel han håller på med, men nu är det jag som är anmäld...

Livet känns verkligen toppen just nu... INTE! Och inga cigarrer blev det beställt heller....
Image
"Man måste sparka med det benet man är hänt med" Maja 6år
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Härelind »

tullgren wrote:För mig har tyvärr bara allting börjat. Satt i lugn och ro och skulle beställa cigarrer. Hade för engång skull lite pengar över. Då tyckte sambons sen 11 år tillbaka att vi skulle prtat om vårt förhållande för hon vill inte att vi längre skulle leva tillsammans mer. Vi har väl inte haft det bra på ett tag, men att ta steget att flytta isär är ju ganska mycket större, särskilt med tanke på att vi har två barn tillsammans. Menmen...man får väl se till att göra det bästa för barnen av situationen, de är ändå de som går före allt annat. Men fyfan va dåligt man kan må. Kan inte äta, inte sova, fan vill just nu bara lägga mig och sova och vakna upp nångång i vår och få veta att detta bara var en mardröm.

Sen i fredags pratade jag med chefen i ett ärende, och fick då veta av henne - som lök på laxen - att jag är avstängd från mitt arbete som personlig assistent på obestämd tid. Det har upprättats en händelserapport mot mig, tydligen tär inte min brukare nöjd med arbetet jag gör hemma hos henne. eller vad det nu var. Så på tisdag ska man kliva upp på galgbacken och bli halshuggen, fastän jag vet att jag inte har gjort något fel i mitt arbete. Det enda jag har gjort i egenskap av arbetsplatsombud är att ta tag i en annan kollegas små pyssel han håller på med, men nu är det jag som är anmäld...

Livet känns verkligen toppen just nu... INTE! Och inga cigarrer blev det beställt heller....
:kram-lycklig:

Ibland är det bara skit!!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Nike »

Tråkigt och läsa Tullgren! Ibland ska all skit komma på en gång....
Never trust a smiling nurse
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Ouch »

tullgren wrote:För mig har tyvärr bara allting börjat. Satt i lugn och ro och skulle beställa cigarrer. Hade för engång skull lite pengar över. Då tyckte sambons sen 11 år tillbaka att vi skulle prtat om vårt förhållande för hon vill inte att vi längre skulle leva tillsammans mer. Vi har väl inte haft det bra på ett tag, men att ta steget att flytta isär är ju ganska mycket större, särskilt med tanke på att vi har två barn tillsammans. Menmen...man får väl se till att göra det bästa för barnen av situationen, de är ändå de som går före allt annat. Men fyfan va dåligt man kan må. Kan inte äta, inte sova, fan vill just nu bara lägga mig och sova och vakna upp nångång i vår och få veta att detta bara var en mardröm.

Sen i fredags pratade jag med chefen i ett ärende, och fick då veta av henne - som lök på laxen - att jag är avstängd från mitt arbete som personlig assistent på obestämd tid. Det har upprättats en händelserapport mot mig, tydligen tär inte min brukare nöjd med arbetet jag gör hemma hos henne. eller vad det nu var. Så på tisdag ska man kliva upp på galgbacken och bli halshuggen, fastän jag vet att jag inte har gjort något fel i mitt arbete. Det enda jag har gjort i egenskap av arbetsplatsombud är att ta tag i en annan kollegas små pyssel han håller på med, men nu är det jag som är anmäld...

Livet känns verkligen toppen just nu... INTE! Och inga cigarrer blev det beställt heller....
Det var verkligen tråkigt att höra, Tullgren! Jag kan precis föreställa mig hur jävla dåligt du mår för jag har själv varit där i skilsmässohelvetet. Du har mina djupaste sympatier! :krama-trost:
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by leffe »

Tråkigt att höra Kalle :krama-trost:

Låter gammalt men sanningen är att det faktiskt blir bättre med tiden så håll ut.

Leffe, skild en gång för länge sen
AvidFan
Ambassadör för SmCS i NO
Posts: 81
Joined: Fri 06 Mar 2009, 21:29
Location: Fredrikstad, Norge

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by AvidFan »

Leit å lese. Ønsker alt godt videre.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Daniel P »

Beklagar ledsamheterna, men som Leffe skrev: Håll ut, det blir bättre sen igen! :krama-trost:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by ][OpTiMuS][ »

Usch va trisst.

Hoppas allt löser sig Tullgren.
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Wagnerian »

Trist att höra Tullgren - hoppas att du snart kan se tillbaka och se detta som ett avstamp till ngt nytt och bättre, för den tiden kommer :nickar:
:krama-trost:

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Härelind »

Låter som en klen tröst men min av skilsmässa blev startskottet för något nytt, mycket bättre!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by salberto »

Hoppas att allting ordnar upp sig, snart, Tullgren.
//salberto
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Magnus (Gävle) »

Röv vad livet kan hånglo åt en Tullgren. Trista nyheter, fy rackarns för den lede.

Jag sitter i sammanhanget "bara" med en apatisk hustru med diagnosen förlossningsdepression, en enmånaders telning som är helt och hållet mitt ansvar och en snart treåring som revolterar så mycket han bara orkar. Det känns relativt sett lindrigt. (även om det inte känns så efter några sömnlösa nätter på raken).
Förbannade saker och deras ständiga jävlighet alltså.
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Wagnerian »

Magnus (Gävle) wrote:Röv vad livet kan hånglo åt en Tullgren. Trista nyheter, fy rackarns för den lede.

Jag sitter i sammanhanget "bara" med en apatisk hustru med diagnosen förlossningsdepression, en enmånaders telning som är helt och hållet mitt ansvar och en snart treåring som revolterar så mycket han bara orkar. Det känns relativt sett lindrigt. (även om det inte känns så efter några sömnlösa nätter på raken).
Förbannade saker och deras ständiga jävlighet alltså.
Det räcker till det där åxå - försöker allt vad jag orkar skicka positiv energi över det telepatiska bandet till dig å de dina :poke: (den där pinnen är alltså en telepatisk bärvåg). Hoppas att allt löser sig till det bästa snarast. :krama-trost:

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
Ellge
Hederssmålänning
Posts: 496
Joined: Sun 08 Jun 2008, 14:57
Location: Västra Frölunda

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by Ellge »

Tullgren och Magnus.
Been there done that, så jag vet vad ni går igenom just nu. Ni finns i tankarna.
Hoppas allt löser sig på bästa sätt. / Lasse
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Tar det aldrig slut.........?

Post by tommi gitarrman »

tullgren wrote:För mig har tyvärr bara allting börjat. Satt i lugn och ro och skulle beställa cigarrer. Hade för engång skull lite pengar över. Då tyckte sambons sen 11 år tillbaka att vi skulle prtat om vårt förhållande för hon vill inte att vi längre skulle leva tillsammans mer. Vi har väl inte haft det bra på ett tag, men att ta steget att flytta isär är ju ganska mycket större, särskilt med tanke på att vi har två barn tillsammans. Menmen...man får väl se till att göra det bästa för barnen av situationen, de är ändå de som går före allt annat. Men fyfan va dåligt man kan må. Kan inte äta, inte sova, fan vill just nu bara lägga mig och sova och vakna upp nångång i vår och få veta att detta bara var en mardröm.

Sen i fredags pratade jag med chefen i ett ärende, och fick då veta av henne - som lök på laxen - att jag är avstängd från mitt arbete som personlig assistent på obestämd tid. Det har upprättats en händelserapport mot mig, tydligen tär inte min brukare nöjd med arbetet jag gör hemma hos henne. eller vad det nu var. Så på tisdag ska man kliva upp på galgbacken och bli halshuggen, fastän jag vet att jag inte har gjort något fel i mitt arbete. Det enda jag har gjort i egenskap av arbetsplatsombud är att ta tag i en annan kollegas små pyssel han håller på med, men nu är det jag som är anmäld...

Livet känns verkligen toppen just nu... INTE! Och inga cigarrer blev det beställt heller....
Vi hade också en del bråk för några år sedan, men det har faktiskt blivit bättre.
Det är väldigt jobbigt med skilsmässodiskussioner, speciellt när man har småbarn då man inte vill skiljas från dem.
Jag håller tummarna för att det löser sig för dig också.
M.v.h Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
Post Reply