Por Larrañaga Lonsdale (?) - Mina kommentarer och betyg

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Por Larrañaga Lonsdale (?) - Mina kommentarer och betyg

Post by Daniel P »

Por Larañaga Lonsdale (?)

Facon: 155x14 mm, original (om det är en lonsdale) 170x17mm. Ålder okänd, men då den gissningsvis är en gåva från MK och cellofanet är rejält gulnat så får jag anta att den har mååånga år på nacken - därav minskningen i längd och tjocklek? Alternativet är att det är den jag fick av Bukfaçon på SH@G#4 i Gränna, isf är cigarren inköpt av densamme våren/sommaren 2008. Tveksam då jag har en notering om att det isf är en cabinett (dvs PC? ... eller finns en facon som heter cabinet, ... inte det va?).

Röktid: 60-90 minuter.

Kommentarer: Utséendet är utmärkt; jämnt och fint täckblad med mellanbrun färg. Konstigt nog sitter gördeln bara liiite löst, inte alls som att cigarren krymt 3 mm i diameter. ÄR det ens en lonsdale tros? PC är klaaart kortare (129mm), så det är isf om det finns/fanns någon annan facon.
Första puffen smakar läder och kakao, draget lite åt det trögare hållet men ändå helt okej.
Följande puffar avslöjar att det finns nötter, torkad frukt - främst persika (hel, fast med skal), vitpeppar och t.o.m. lite russin i den.
Cigarren brinner rakt och fint och lämnar en aska som är ganska jämngrå utvändigt och klart mörkare inuti, nästan svart, och hänger kvar bra. Iaf tills efter knappt 3 cm föll i knät :lol:. Cigarren är medel i kropp och styrka.

Betyg: Plus för konstruktion och komplexitet. Inga minus. Jag ger denna cigarr en fyra av fem möjliga.

---[ Övrig info: ]---------------------------------

promocigar.com:
"
Por Larrañaga is a brand with a long history. Founded in 1834 it enjoys well-earned reputation for its quality and the attractiveness of its presentation.
All the tobacco in the Por Larrañaga range comes from the Vuelta Abajo region and the cigars are made using methods of production — "totalmente a mano, tripa larga" — totally hand made, long filler, "totalmente a mano, tripa corta" — totally hand made, short filler.
Flavour Ranking: Light to Medium.
"



Tidigare (publicerade) kommentarer och betyg av Por Larrañaga:
Monte Carlo: viewtopic.php?f=2&t=32&p=3123#p3123
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Por Larrañaga Lonsdale (?) - Mina kommentarer och betyg

Post by Härelind »

Trevlig recension som vanligt Mr!

Fö vill jag bara tillägga att MK gärna får adoptera mig :headbang:

PS kan bara tillägga att i kväll genomförs ett alkoholtest för att testa vad som kan tänkas inmundigas under BASH! Kan säga att det kommer inte bli dyrt! :cheers:
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Por Larrañaga Lonsdale (?) - Mina kommentarer och betyg

Post by ][OpTiMuS][ »

Det där lät smarrigt Daniel ... :nickar:
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
Post Reply