Långsamt

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Långsamt

Post by tommi gitarrman »

Försöker fylla upp förrådet, men det går för jävla långsamt :tumme-ner:
Fan, vad gör ni andra?

Röker massa cigarrer hela tiden och det är ju inte en billig hobby man håller på med precis :banghead:
Spelar inte någon större roll om man puffar budget garrar heller :evil:
Hur gör ni andra igentligen? Röker ni inte varje dag, eller har ni svinhöga direktörslöner? Kanske en god vän over there?
Jag tycker nästan att det är en Rikemanshobby att puffa var dag, ty slita skiten av sig på Volvo personvagnar ger inte något större lagringspotential :tumme-ner:

Stora kassaskåpet på jobbet fick jag inte heller köpa för att lagra cigarrerna i, för det är mot deras policy att ge ngt till anställda, så det hamnar på skroten istället :tokig:
Hur korkad kan man bli? Jag hade ju till och med nycklarna i fickan
Erbjöd mig betala 1000 kr för skåpet, fick ett kallt nej av ansvarig chef, kassaskåpet hamnar i skrotbingen som de andra 8 skåpen :nooo: :nooo: :nooo: :ledsen:
I think it fucking sucks, snacka om resurs slöseri
Nu ska jag fanimej röka en Godis efter en R.gonzales panatelas och en Jdn consul
Jag går och snoppar en Jdn machito nu, så jag säger Gosd-Bye
H Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Långsamt

Post by Nike »

Fylla upp???? Vad är det?
Känns helt omöjligt och göra det, var dessutom arbetslös i 10 mån så det gick HÅRT åt lagret när man satt ute på baksidan i solen o puffade garrar och drack kaffe.
Tack vare en VÄLDIGT generös Botlare så fick jag en bra start ner i träsket men ändo så är det svårt o fylla upp (Tack igen min vän :kram-lycklig: )
Bara o kämpa på o hoppas man kan ge fan i o röka, men hur kul är det?? :forbannad: :forbannad: :banghead:
Never trust a smiling nurse
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Långsamt

Post by Daniel P »

2009 var mitt första år hittills då "mängden" garrar minskade. Ska fokusera på att köpa mer än jag puffar i år, förra året puffades iofs groteskt mycket - men det köptes också väldigt få garrar. Ska försöka (!) bli bättre på att köpa i år. Hur mycket som puffas är inget jag planerar... Det är ju DÄRFÖR man köper - lagringstid är något man förtjänar av att köpa mycket - inte att hålla igen på puffandet :hamra-i-huvudet:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Långsamt

Post by tommi gitarrman »

Ska vi råna en bank ?
Jag har redan nyckeln till kassaskåpet, men tyvärr är min gode och skärpta och unge granne POLIS :hide-behind-sofa:
så, jag får lägga ner brottets bana och fortsätta att suga på tummen :ledsen:
Vi röker upp det vi har istället, Ok :did-i-say-that:
H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Långsamt

Post by Daniel P »

Bankrån is the shit :idea: :mrgreen: Vi gör som Ullaredsrånarna, tar en bmw 5-serie och svetsar på KSP58-fäste i takluckan och tömmer kassorna. Jag har femma, har du ksp-fäste? Image :hamra: Det borde lösa de ekonomiska bitarna, några dagar iaf...

Edit: Fortsätter ikväll på anslaget El Rey del Mundo från Honduras mars -09-tema med en café au lait :hattpuff: .
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Långsamt

Post by tommi gitarrman »

Daniel P wrote:Bankrån is the shit :idea: :mrgreen: Vi gör som Ullaredsrånarna, tar en bmw 5-serie och svetsar på KSP58-fäste i takluckan och tömmer kassorna. Jag har femma, har du ksp-fäste? Image :hamra: Det borde lösa de ekonomiska bitarna, några dagar iaf...

Edit: Fortsätter ikväll på anslaget El Rey del Mundo från Honduras mars -09-tema med en café au lait :hattpuff: .
Haha :race:
Grannen drog till Australien idag, så now it`s time to do it mate
Smokade en Jdn machito precis, och är uppe i varv, synd bara att vi ä så långt ifrån varanndra :puff:
Vi får planera det bättre till nästa gång :did-i-say-that:
Vi ses och hörs
H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
Omega
Blivande hederssmålänning
Posts: 264
Joined: Wed 18 Mar 2009, 13:50
Location: Uppsala - en helt annan del av Småland

Sv: Långsamt

Post by Omega »

Allt är en fråga om prioriteringar kära bröder.
Täjler inte själv med guldkniv, plåtdito från IKEA funkar lika bra...
Men jag och en kollega har börjat att sätta upp ett cigarrkonto som man månatligen sparar till, samt att man får ransaka sig själv om HUR man vill röka cigarr. Om man röker dagligen medans man jobbar eller är ute å går så är det lite botkastat med "fingarrar". Om man bara köper det som man tycker är gott och verkligen tar sej tid att njuta av den då är det läge att fylla upp skåpet när det är rea på dom olika handlarna. Vintertid röker jag knapast alls då det är för kallt ute så då blir bulkförrådet lite större :nickar: Så köper jag oxå cigarrer nu som jag planerar att röka om 5-8 år då barnen blivit större och man antas ha mera tid att avnjuta churchills & DC...

Så gör jag. :smoking:
/O
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Långsamt

Post by ][OpTiMuS][ »

Att vara arbetslös och ha cigarrer som hobby är ingen större hit. Men man får göra det bästa utav situationen.
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Långsamt

Post by Härelind »

Ksp58!! Amatörer, här har ni eldkraft! :headbang: Ökar chanserna att Nationella insatsstyrkan sitter kvar i Sollentuna :salut:

Svårt att fylla upp skåpet är det minsann! Nu när jag är sjuk röker jag betydligt mindre än vanligt så stashen ökar nog, dock inte i den takt man hoppas! Sjuklön suger!!

Gatling Mini gun och en Browning 50 cal! :sefakta:
Attachments
33.jpg
33.jpg (6.19 KiB) Viewed 10937 times
WNUS_30-cal_GAU17_minigun_pic.jpg
WNUS_30-cal_GAU17_minigun_pic.jpg (21.03 KiB) Viewed 10937 times
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Långsamt

Post by salberto »

Häris... Känns som Arnold i Amerikat borde vara en favoritkompis, kubanska garrar och miniGatling :vissla-oskyldigt: :lmao:
//salberto
Ps Hoppas att du inte har dragit iväg en "Fred Astaire" på nya reservan . Rök den snarast! :mrgreen: Ds
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Långsamt

Post by Nike »

Härelind wrote:Ksp58!! Amatörer, här har ni eldkraft! :headbang: Ökar chanserna att Nationella insatsstyrkan sitter kvar i Sollentuna :salut:

Svårt att fylla upp skåpet är det minsann! Nu när jag är sjuk röker jag betydligt mindre än vanligt så stashen ökar nog, dock inte i den takt man hoppas! Sjuklön suger!!

Gatling Mini gun och en Browning 50 cal! :sefakta:
Någon av dem där monterad på bilen när man ska till jobbet på morgnarna hade varit nice, Rådjur är väldens mest korkade djur.

Bankrån !! I´m in boys!!!
Never trust a smiling nurse
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Långsamt

Post by Härelind »

salberto wrote:Häris... Känns som Arnold i Amerikat borde vara en favoritkompis, kubanska garrar och miniGatling :vissla-oskyldigt: :lmao:
//salberto
Ps Hoppas att du inte har dragit iväg en "Fred Astaire" på nya reservan . Rök den snarast! :mrgreen: Ds
Ska dra i mig Reservan under kvällen är det tänkt!

50 cal Browning är mitt "weapen of choice", så grymt att skjuta med, Mini Gun har jag tyvärr inte fått äran att avfyra 8-)
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Långsamt

Post by tommi gitarrman »

Beställde 4 lådor inatt för att fylla på lite så nu får jag leva på vatten och bröd igen :tokig:
Ha en trevlig Lördagskväll önskar Tommi som skall ta ett glas vatten till cigarren :puff:
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Långsamt

Post by ][OpTiMuS][ »

av tommi gitarrman » lör feb 06, 2010 7:34 pm

Beställde 4 lådor inatt för att fylla på lite så nu får jag leva på vatten och bröd igen
Ha en trevlig Lördagskväll önskar Tommi som skall ta ett glas vatten till cigarren

You lucky bastard :ledsen:
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Långsamt

Post by tommi gitarrman »

][OpTiMuS][ wrote:
av tommi gitarrman » lör feb 06, 2010 7:34 pm

Beställde 4 lådor inatt för att fylla på lite så nu får jag leva på vatten och bröd igen
Ha en trevlig Lördagskväll önskar Tommi som skall ta ett glas vatten till cigarren

You lucky bastard :ledsen:
Ja, frugan är bortrest men får hon reda på det :hide-behind-sofa: så lär jag bli ett huvud kortare
H: Tommi som fortfarande är 1,90 lång
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Långsamt

Post by Nike »

Jo men nu har du ju redan beställt så det är ingen mening hon gnäller nu!!!
Fast risken är nog stor på att du får straffa för det genom att genomlida ett besök på Ikea eller ngt.
Never trust a smiling nurse
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Långsamt

Post by tommi gitarrman »

Nike wrote:Jo men nu har du ju redan beställt så det är ingen mening hon gnäller nu!!!
Fast risken är nog stor på att du får straffa för det genom att genomlida ett besök på Ikea eller ngt.
Prata inte om Ikea :nooo: jag gör vad som helst , men inte Ikea :nooo:
H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
][OpTiMuS][
Flaggman
Posts: 610
Joined: Sat 19 Jul 2008, 15:41
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Långsamt

Post by ][OpTiMuS][ »

HA HA HA HA :lmao:
“Blessed are the destroyers of false hope, for they are the true Messiahs - Cursed are the god-adorers, for they shall be shorn sheep!”
― Anton Szandor LaVey, The Satanic Bible
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Långsamt

Post by Nike »

tommi gitarrman wrote:
Nike wrote:Jo men nu har du ju redan beställt så det är ingen mening hon gnäller nu!!!
Fast risken är nog stor på att du får straffa för det genom att genomlida ett besök på Ikea eller ngt.
Prata inte om Ikea :nooo: jag gör vad som helst , men inte Ikea :nooo:
H: Tommi
Tyvärr, beklagar sorgen !!! Men Ikea och Ullared är Guds straff till mannen. :forbannad: :meh:
Never trust a smiling nurse
Post Reply