Cigarr Puffare

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Cigarr Puffare

Post by kent »

Halloj där alla Cigarr njutare.

Suttit o kollar runt lite här på sidan.
De känns som om dom flesta är stor rökare här inne.
Hur ofta röker ni Ciagarr??
själv har man bara rökt någon enstaka gång hittills. mycket imponerad av hur gott de kunde vara,
har väl bara dålig erfarenhet av cigarr, FULL O HALSBLOSS= må röv dagen efter :hattpuff: !!
Men nu då jag har blivit inbjuden på cigarr puff några ggr hemma hos Härelind, så känner jag lite mer sug av en smarrig puff afton. :smoking:

så ni andra! har ni inte fru ?? för hemma får man bara höra, att vad är de för jävla påhitt o börja röka cigarr, hehe, men de kanske gå över med tiden :D
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Cigarr Puffare

Post by Daniel P »

Lite svängigt över året för min del, men brukar säga att jag puffar nånstans mellan 300-400 cigarrer per år, mao i snitt en om dagen. Vintertid kan det bli ett par i veckan på sin höjd, och sommartid så blir det ett part-tre om dagen ibland :smoking:

Halsbloss? *Huga* Nä det vill jag inte ens tänka mig - låter både osmakligt och ohälsosamt.

Puffar pipa ibland med, mest som referens att ta in nya smakupplevelser på - men puffar bara utan att ta halsbloss där med.

Har inglasad balkong med infravärme (se tråden 'Puffning hemma - hur?'), så jag har inga problem att ens vintertid (med lite planering/framförhållning) ha duglig temperatur där för att slippa hämta nån tjock jacka.

Har provat att puffa inomhus också en period om ett par månader (typ 1-2 ggr i veckan), men kändes som röklukten ackumulerades - och eftersom jag har balkong så har jag lagt ner inomhuspuffandet.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Cigarr Puffare

Post by Ouch »

Ja inte är det populärt med rökning hemma, det har min dam gjort klart för mig, men det råder en borgfred om det så länge jag håller röken inne i mitt rökrum. Jag flyttade in i ett ledigt rum i huset och fixade utsugsfläkt så det mesta stannar där. Men visst ackumuleras lukten efter en vinters bolmande...

Nog är det en härlig känsla att tända upp en god cigarr och slappna av, bara känna smakerna...Det här gör jag flera gånger om dagen, snittar nog på tre cigarrer om dan ungefär, men så är jag inte riktigt klok heller! :shock: Jag tänkte senast idag att det nog skulle vara bra både för smaklökar och ekonomi att röka max en om dagen, men, men, det finns ju så många goa cigarrer att pröva så det är svårt.

Kent, ingen chans att komma upp till Jönköping för en puff på torsdag eftermiddag? Bukfaçon och jag har ju bestämt möte och ingen mer har anmält intresse än vad jag vet.
User avatar
Tenorfürsten
Tidigare känd under namnet BOTL
Posts: 104
Joined: Thu 08 May 2008, 21:40
Location: Gränna

Sv: Cigarr Puffare

Post by Tenorfürsten »

Ouch wrote:Kent, ingen chans att komma upp till Jönköping för en puff på torsdag eftermiddag? Bukfaçon och jag har ju bestämt möte och ingen mer har anmält intresse än vad jag vet.
Har ni det i ngn tråd eller? Var blir det av? :puff:
Med vänlig hälsning, Tenorfürsten :hattpuff:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Cigarr Puffare

Post by Daniel P »

Hihi, det är ju där. Rakt framför cigarren på dig under allmänt: Pub-herf i Jkpg
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Cigarr Puffare

Post by Bukfaçon »

Drygt en cigarr per dygn vilket torde innebära en årskonsumtion på 400 pinnar. Till vardags bara budgetpinnar men omsorgsfullt valda. Inga halsbloss vilket gör att jag är oantastlig ur min doktors synvinkel, men hon gillar det inte.

Röker inomhus, och har ingen fru längre. Vad som är ägg resp. höna låter jag vara osagt! :lol: Mina barn tycker att det luktar gott och frågar alltsomofta om jag inte skall ta en cigarr ikväll! :smoking:

B
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Cigarr Puffare

Post by COJ »

Mitt puffande liknar Daniels väldigt mycket, röker väl c:a 400 cigarrer om året med stark tygdpunkt på sommarhalvåret...men har också inglasad balkong och kan puffa på vintern om man bara värmer upp den lite...men det blir aldrig samma sak att sitta i halvkylan, mörker och ensamhet och puffa...så därför så kan det gå flera dagar, tom veckor ibland, mellan puffarna vintertid...på sommaren och i synnerhet på semestern så blir det lätt 2,3,4 om dagen :smoking:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
Post Reply