Lägger ut ett upprop även här!

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Lägger ut ett upprop även här!

Post by Joppe »

La in denna på 08 men verkar magert, möjligt Sörmland men får ej kontkat där, kommer här också:

Govänner!

Har inte haft tillfälle att herfa vettigt sen bash:en. Husrenovering, elände mer njursten med plusmeny, och bara för mycket av det mesta gör att jag blivit lovad en minisemester och det nu i helgen e.m. och natten mellan lördag och söndag.

Så om byxorna håller och hälsan står mig bi så tänkte jag ge mig iväg på en minisemester där jag vill äta, herfa och sova inom ett drägligt avstånd från Norrköping. Jag kan stå för lite garrar (finns risk för riktigt fina garrar), du står för plats att bolma på och tipsar om hotell i närheten.

Så låt höra, finns några intressenter?

/Joppe

Mobil: 0 sju noll 2 1 sex 8 1 9 åtta
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Bukfaçon »

Joppe, käre vän & br:.!

Vore det inte för en eländig luftrörsinfektion med tillhörande 39-gradig feber hade du varit i Gränna denna helg. Kanske en annan helg??

B :freezing:
"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Daniel P »

Aj, kort varsel. Vi borde ha kunnat fixat detta i Ljungby :!: :nickar: - men läser det första gången ikväll :nooo: Skit också, du är verkligen värd en rökig kväll! :cheers: :smoking: :hattpuff:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by leffe »

Smålands nordligaste invånare blev under dagen/kvällen gästad av Joppe :woohoo:

Finfina garrar, Cohiba seleccion, Edmundo Dantes, Siglo 5 med mera puffades före, efter och faktiskt under inmundigandet av en grillad entrecote :cheers:

En mycket lyckad herf minsann, tom Jenni puffade loss på 2 garrar. Tack för besöket Joppe, alltid lika kul att träffa rökbröder :kram-lycklig:

Leffe
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Daniel P »

Skönt att Joppe hittade herf till slut, bra botl:at leffe :!: :buga:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Magnus (Gävle) »

Medelmåttigt bolma du bjöd på :galen:
Det låter som om Gnesta var ett bra val för att rekreationherfa. Vad snälla ni är Leffe och Jenni :kram-lycklig:
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Joppe
Hedersmedlem
Posts: 73
Joined: Sat 12 Apr 2008, 21:33
Location: Norrköping
Contact:

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Joppe »

Måste bara skriva uppföljningen på storyn!

Först, tokstort tack till Leffe och Jenny för gästfriheten, och ja det var riktigt fina cigarrer som avnjöts.

Fortsättningen då?
Jo, på söndagen vaknar jag utvilad och vacker. Trycker i mig en frukostbuffé som heter duga och sätter mig i bilen mot Norrköping (hann med en RASS på vägen). Väl framme konstaterar jag att nefrostomipåsen (kisspåsen på benet) verkar ha gett upp igen. In till akuten. Ligger där ett par timmar och börjar få feberfrossa, inte mindre än 40 grader efter ett tag. Får lite panodil och så småningom en tur till röntgen som konstaterar att slangen hoppat ur. In med slangen, ner till akuten och toksmärtstillare som efter en stund ger effekten av :tokig:
Blir hemskickad med ett recept på antibiotika (modell speciell som visade sig kosta 5500 kr för 10 st, tack staten för högkostnadsskydd). Kvällen och natten gick i feberfrossans och kräkningarnas tecken :krakas: .
Dagen därpå ringer jag njurstensenheten och rapporterar, "avvakta till imorgon" :forbannad: Ett par timmar senare ringer de dock med direktiv att omedelbart ta mig till akuten som är underrättad :shock: .
Idag lördag, snudd på en vecka senare, är jag nu hemkommen efter tre dagar i feberfrossa/toksvettningar och antibiotikadropp och sedan ett par dagar i stort sett sovande för att ta igen mig. Hade fått en fet blodförgiftning med flera olika bakterier pga njustenstjofräsen...

Nu sjukskriven en månad i väntan på ny skjutning av sten som inte vill ge med sig! Gissa vem som ska bolma skiten av sig som om det vore den sista tiden i livet nu, fan man vet ju inte när benen sprattlat för sista gången med djävulsstenar i kroppen.

/Joppe er febertopp i etern.
elfort
Hederssmålänning
Posts: 163
Joined: Tue 14 Apr 2009, 17:55
Location: Skebobruk

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by elfort »

Inte för att det hjälper dig men jag gick runt så där också under en period. Fick allmän blodförgiftning och hela kittet... Själv fick jag blodförgiftningen innan slangen var installerad i njuren så detta fick göras utan bedövning! En referensupplevelse om man säger så... Du kommer återhämta dig och må finfint igen Joppe! Krya på dig!
Hellre en cigarr i munnen än tio i humidoren.
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by tommi gitarrman »

Shit, det var inget roligt att läsa, hoppas du kryar på dig och att du kan röka dig stenad igen :puff:
H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Ouch »

Joppe, krya på dig. Det låter för djävligt, det där! :krama-trost: Kan de inte ge dig morfin? Det fick jag och det var jätteskööönt! :D

Kjell, som bara haft ett njurstensanfall och aldrig vill ha ett till
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Daniel P »

Huga, vilken hemsk period du genomlider Joppe, krya på dig! :krama-trost:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Härelind
CZigarist
Posts: 2542
Joined: Thu 08 May 2008, 23:40
Location: Huskvarna, Smålands Havanna
Contact:

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Härelind »

Krya på dig broder Joppe!! :kram-lycklig: Finns inget värre än att inte vara frisk och kry!!!!
Image
Image
Let´s hug it out bitch!
Thebelfry
Hederssmålänning
Posts: 96
Joined: Sat 20 Mar 2010, 22:47

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Thebelfry »

Dehär med njursten, är det något vanligt förekommande bland cigarrister? Andra förekommande njurbesvärr av cigarrer?

Krya på dig joppe!

Mvh
Adam - med kroniskt nedsatt njurfunktion
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Daniel P »

Har inget med cigarrer att göra mig veteligen. För mycket äpplen och ägg kan öka på sannolikheten, nicotin påverkar inte vad jag vet (väldigt otroligt).
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Thebelfry
Hederssmålänning
Posts: 96
Joined: Sat 20 Mar 2010, 22:47

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Thebelfry »

Daniel P wrote:Har inget med cigarrer att göra mig veteligen. För mycket äpplen och ägg kan öka på sannolikheten, nicotin påverkar inte vad jag vet (väldigt otroligt).
Ägg och äpplen säger du :funderar: visserligen kan ägg/protein stressa njurarna om detta intas i stora mängder, men äpplen :galen:
Peter (Hällingsjö)
Blivande hederssmålänning
Posts: 152
Joined: Sat 22 Nov 2008, 21:30
Location: Hell In Shoe - Liten håla i Värsta Götaland, Smålands ambassadör i Väst

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Peter (Hällingsjö) »

Usch Joppe, stackare.

Jag har själv haft två njurstenanfall och det är rent djävulskt....till man får morfin, aaaaaaaaahhhhh!
Man trodde att man skulle dö. Min fru trodde bara att jag ätit något olämpligt och förmanade mig för min dåliga kosthållning halva natten tills hon insåg att det nog var något annat och körde mig till akuten på Östra sjukhuset.
Andra gången jag åkte in var jag förutseende och tog med min ipod med Pink Floyd, gick bra ihop med morfinet :galen: !

Båda gångerna skedde inom 6månader, det var fyra år sedan och inget sedan dess

Jag frågade om jag skulle undvika att äta något speciellt, men inga direkta råd gavs.

Vi lider med dig Joppe.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Daniel P »

Jag blandade ihop gallsten med njursten. My bad! Glömt allt jag sagt om mat - jag har ingen källhänvisning eller egentlig kunskap *backar låååångt*. :vissla-oskyldigt:
Tack till Syster Schultz för klargörandet om gall- kontra njursten :nickar:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Lägger ut ett upprop även här!

Post by Magnus (Gävle) »

Krya på dig Joppe!
Hoppas att du i allt elände får mycket medicin som får dig :tokig: och :galen: så att du blir lite :gladjeskutt: :dansar: och att du snart kan :smoking: med behållning igen!
:krama-trost:
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
Post Reply