Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Det är dags för en tematisk herf i Småland...

Ur folkhavet (nåja...) väller en djup känsla av frustration. Gångna tiders lysande stjärnor i vitola-buketten mejas ner av iskalla investerare. Hela cigarrfamiljer lever på gränsen till utplåning. Habanos SA fortsätter genom sina nedskärningar av utbudet sitt korståg mot god smak och resultatet är en värld fattigare på en av dess mest uppskattade konsumtionsvaror; Havannacigarren. Vi sörjer främst följande cigarrer, alla med ett sista produktionsdatum de senaste tio åren: Partagás Capitols, Partagás Tres Petit Coronas, Por Larrañaga Largos de Larrañaga, Por Larrañaga Lonsdales, Ramon Allones Toppers, Belinda Petit Princess, Belinda Preciosas, Belinda Superfinos, Bolivar Champions, Bolivar Churchills, Bolivar Demi Tasse, Bolivar Lonsdales, Bolivar Panetelas, Bolivar Regentes, Cabañas Suaves, El Rey del Mundo Elegantes, El Rey del Mundo Gran Coronas, El Rey del Mundo Lonsdales, Fonseca Invictos, H.Upmann Amatistas, H.Upmann Aromaticos, H.Upmann Amatistas, H.Upmann Coronas, H.Upmann Especiales, H.Upmann Grand Coronas, H.Upmann Kings, H.Upmann Lonsdales, H.Upmann Petit Upmann, H.Upmann Preciosas, H.Upmann Royal Coronas, H.Upmann Amatistas, H.Upmann Super Coronas, H.Upmann No. 1, H.Upmann No. 4, Hoyo de Monterrey Margaritas, Juan Lopez Patricias, La Flor de Cano Coronas, La Flor de Cano Predilectos Tubulares, La Flor de Cano Preferidos, La Gloria Cubana Sabrosos, Los Statos de Lux Selectos, Partagas 898 unvarnished, Partagas Astorias, Partagas Belvederes, Partagas Charlottes, Partagas Coronas Grandes, Partagas Londres en Cedro, Partagas Londres Extra, Partagas Londres Finos, Partagas Panetelas, Partagas Parisianos, Partagas Perfectos, Partagas Petit Coronas, Partagas Petit Coronas Tubos, Partagas Petit Partagas, Partagas Seleccion Privada No. 1, Partagas Toppers, Por Larrañaga Super Cedros, Punch Belvederes, Punch Black Prince, Punch Coronations, Punch Coronets, Punch Exquisitos, Punch Monarcas, Punch Ninfas, Punch Palmas Reales, Punch Petit Coronas, Punch Petit Coronations, Punch Royal Coronations, Punch Super Selection No. 2, Punch Tres Petit Coronas, Quintero Londres, Quintero Medias Coronas Selectas, Rafael Gonzalez Tres Petit Lonsdales, Ramon Allones 898, Ramon Allones Coronas, Ramon Allones Petit Coronas, Ramon Allones Ramonitas, Romeo y Julieta Celestiales Finos, Romeo y Julieta Chicos, Romeo y Julieta Clarines, Romeo y Julieta Coronas Grandes, Romeo y Julieta Coronitas, Romeo y Julieta Culebras, Romeo y Julieta Excepcionales, Romeo y Julieta Montagues, Romeo y Julieta Panetelas, Romeo y Julieta Prince of Wales, Romeo y Julieta Regalia de la Habana, Romeo y Julieta Romeo No. 1 Deluxe, Romeo y Julieta Romeo No. 2 Deluxe, Romeo y Julieta Romeo No. 3 Deluxe, Belinda Belveders, Belinda Panetelas, Belinda Petit, Belinda Princess, Bolivar Belvederes, Cabañas Chiquitos, Cabañas Coronitas, Cabañas Perfectos, Cabañas Superfinos, El Rey del Mundo Petit Lonsdales, H.Upmann Belvederes H.Upmann Singulares, Hoyo de Monterrey Exqiusitos, Hoyo de Monterrey Le Hoyo de Dauphin, Hoyo de Monterrey Petit Coronations, Hoyo de Monterrey Royal Coronations, Partagas Lonsdales, Partagas Partagas de Partagas No. 1, Partagas Petits Bouquets, Por Larrañaga Lolas en Cedro, Romeo y Julieta Perfectos, Romeo y Julieta Piramides, Belinda Coronas, Belinda Demi Tasse, Belinda Petit Coronas, Bolivar Chicos, Cabañas Belvederes, Cabañas Preciosas, Gisbert Habaneros No. 2, Guantanamera Compay, Guantanamera Cristales, Guantanamera Decimos, Guantanamera Minutos, Guantanamera Puritos, Los Statos de Lux Brevas, Los Statos de Lux Cremas, Los Statos de Lux Delirios, Partagas Chicos, Por Larrañaga Juanitos, Punch Cigarillos, Quintero Puritos, Ramon Allones Belvederes, Ramon Allones Bits of Havana, Ramon Allones Mille Fleurs, Troya Coronas Club Tubulares, Troya Universales, Bolivar Coronas, Diplomaticos No.1, Diplomaticos No.3, El Rey del Mundo Coronas de Luxe, El Rey del Mundo Tainos, Hoyo de Monterrey Hoyo Corona, Hoyo de Monterrey Short Hoyo Coronas, Juan Lopez Coronas, Juan Lopex Panetelas Superba, Partagas Churchills de Luxe, Partagas Coronas, Quai d'Orsay Gran Corona, Rafael Gonzales Lonsdales, Rafael Gonzales Panetelas, Rafael Gonzales Slenderellas, Romeo y Julieta Tres Petit Coronas, Saint Luis Rey Lonsdales, Sancho Panza Bachilleres, Sancho Panza Coronas, Sancho Panza Coronas Gigantes, Sancho Panza Sanchos, Bolivar Bonitas, Bolivar Inmensas, El Rey del Mundo Lunch Club, H.Upmann Monarchas, Hoyo de Monterrey Le Hoyo du Roi, Partagas Princess, Punch Coronas, , Punch Margaritas, Punch Petit Punch, Punch Super Selection No.1, Diplomaticos No.4, Diplomaticos No.5, El Rey del Mundo Grandes de Espana, La Gloria Cubana Medaille d'Or No.1, La Gloria Cubana Medaille d'Or No.3, Partagas Serie de Connaisseur No.1, Partagas Serie de Connaisseur No.2, Partagas Serie de Connaisseur No.3, Punch Churchills, Punch Royal Selection No.11, Punch Royal Selection No.12, Quai d'Orsay Panetelas, Rafael Gonzales Cigarritos, Rafael Gonzales Coronas Extra, Saint Luis Rey Churchills, Saint Luis Rey Coronas, Saint Luis Rey Petit Coronas, Vegueros Especiales No.1, Vegueros Especiales No.2. Vi glömmer naturligtvis inte heller de cigarrer som försvann för mer än tio år sedan. :ledsen:

Den här träffen är till för att röka dessa cigarrer till salig åminnelse, som en stilla protest mot att fantastiska cigarrer tas ur produktion. Ja, alla de ovan nämnda kanske inte var så fantastiska, hehe, men där finns tillräckligt många riktigt bra cigarrer för att man skall bryta ut i gråt och tandagnisslan.

Nå, tidpunkten för herfen sätter jag till lördagen den 7/8, från kl. 14.00. Ni vet var jag bor. Om inte så hör av er så skickar jag info. :smoking:

Ta med något grillbart, så ordnar jag med kolhydraterna! Sängplatser finns för några stycken, och tar man med gummimadrass eller dylikt finns det plats för ännu fler. :D Anmäl er i tråden nedan, vänner.

Anmälda:
Ouch
Elfort
Wagnerian
Wagneriankusin
MK
Tony
Salberto
Kent
jacob.t (provisio)
Martin
Schulz (provisio)
Ellge
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by COJ »

F-N!

Den 7/8 är jag inte bara i Norrland, det är dessutom samma dag som MASH...så näe...jag kan inte komma :ledsen:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
Magnus (Gävle)
Hederssmålänning
Posts: 311
Joined: Tue 24 Feb 2009, 18:47
Location: Gävle

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Magnus (Gävle) »

Jag är i Varberg då, inte såååå långt bort från Skillingaryd... Det låter lockande. Jag får inleda förhandlingar med familjen!
/Magnus (Gävle)
---------------------------------------------------------
Och jag blev bjuden på cognac och på cigarrer
och kunde inte få mig till att säga nej
Och när vi skiljdes var vi bästisar och bundis
Olle Adolphson
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

COJ wrote:F-N!

Den 7/8 är jag inte bara i Norrland, det är dessutom samma dag som MASH...så näe...jag kan inte komma :ledsen:
Tråkigt, Christer. Kompensationsherf vid tillfälle? 8-)
Magnus (Gävle) wrote:Jag är i Varberg då, inte såååå långt bort från Skillingaryd... Det låter lockande. Jag får inleda förhandlingar med familjen!


Det låter kanon, Magnus! Lycka till med övertalningskampanjen! :tummenupp:
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by COJ »

Ouch wrote:
COJ wrote:F-N!

Den 7/8 är jag inte bara i Norrland, det är dessutom samma dag som MASH...så näe...jag kan inte komma :ledsen:
Tråkigt, Christer. Kompensationsherf vid tillfälle? 8-)
Absolut, vill ju hemskt gärna testa nya uterummet! :smoking:

:kram-lycklig:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Well, hösten är lång, och blev ju längre i och med bygget, så vi kör en träff till vid tillfälle! :cheers:
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Daniel P »

Jag kan inte heller den helgen :ledsen:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
elfort
Hederssmålänning
Posts: 163
Joined: Tue 14 Apr 2009, 17:55
Location: Skebobruk

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by elfort »

Jag kommer och skulle bli förvånad om jag inte får med mig Anders! :poke:
Hellre en cigarr i munnen än tio i humidoren.
Tony
Hederssmålänning
Posts: 93
Joined: Thu 12 Feb 2009, 16:13

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Tony »

Det låter ju rasande trevligt, bokar det i almanackan och har stor förhoppning om att kunna komma. Ska bara försöka hitta några discontinued att packa med mig.
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

elfort wrote:Jag kommer och skulle bli förvånad om jag inte får med mig Anders! :poke:
Jag skriver upp er på listan, Elfort! :smoking:
Tony wrote:Det låter ju rasande trevligt, bokar det i almanackan och har stor förhoppning om att kunna komma. Ska bara försöka hitta några discontinued att packa med mig.
Räkna dig som anmäld, Tony! (pssst...förpackningar som inte produceras längre räknas också som discontinueds...t ex vissa 50-cabbar, 3- och 5-pack...check it out :D )
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by salberto »

Ska försöka komma... :cheers:
//salberto
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Du är jättevälkommen. Johan! :woohoo:

Listar dig som Provisio så länge!
leffe
Hedersmedlem
Posts: 880
Joined: Mon 14 Apr 2008, 17:24
Location: Järna

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by leffe »

Sorry, är i Hudiksvall då :nooo:

Jag tittar ner nå´n annan gång :kram-lycklig:

Leffe
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by COJ »

Men då kan du ju komma på MASH istället :smoking:
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Wagnerian »

elfort wrote:Jag kommer och skulle bli förvånad om jag inte får med mig Anders! :poke:
Låter för bra för att missas - måste bara se vad som skall strykas ur "kappseglingskalendern" ;)

Undrar om man har ngt på listan förresten - får rota o lägga undan...

Hoppas att det ska bli jättekul att ses Kjell!!

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
salberto
Hederssmålänning
Posts: 543
Joined: Mon 03 Nov 2008, 14:43
Location: Stjärnhov Södermanland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by salberto »

Mitt deltagande är nu klart. Ska bli riktigt kul Kjell.
//salberto
Ellge
Hederssmålänning
Posts: 496
Joined: Sun 08 Jun 2008, 14:57
Location: Västra Frölunda

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ellge »

Skall göre det bästa för att ta mej ner. Svårt med färdmedel dock, så jag bara hoppas att det löser sig.
Må väl / lasse
Schulz
Hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Sat 02 Jan 2010, 03:02
Location: Malmø

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Schulz »

Hur gör man om man inga discontinued har?
Skall försöka klå Herr Z (Anspråkslösa i Malmö) på några och hoppas på det bästa, för inte vill man missa en tema-herf i ett så vackert nybygge. Till dessa hädangångna cigarer drickes väl Beyaz med Cuba-Cola?
Pär N
Blivande hederssmålänning
Posts: 23
Joined: Fri 26 Mar 2010, 16:31

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Pär N »

Kikade in på gotteftermaten och jag hittade vid en snabb titt Hoyo du Roi, Punch RS 12 och Partagas SdC No 1, finns säkert fler om man orkar leta.

/ P
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Cuba Cola är en självklarhet vid denna herf och finns backavis! :D
Post Reply