Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Wagnerian »

Wagnerian wrote:
elfort wrote:Jag kommer och skulle bli förvånad om jag inte får med mig Anders! :poke:
Låter för bra för att missas - måste bara se vad som skall strykas ur "kappseglingskalendern" ;)

Undrar om man har ngt på listan förresten - får rota o lägga undan...

Hoppas att det ska bli jättekul att ses Kjell!!

Wagnermannen :puff:
Har nu strukit Askö Runt för att kunna komma på denna superbiala tillställning Kjell :smoking: Ska bli hur roligt som helst :dansar: :gladjeskutt: ehuru en viss sorgsenhet förnimms när man studerar listan ovan...(Tror att vi även kan få med kusinen på detta äventyr...)

(tjyvstartade igår med Elfort där vi offrade ett par du Roi -01 till cigarrgudarna - man förstår ej Habanos.... :fattar-ingenting: )

Provisio is no more :woohoo:

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Det var trevligt att höra, Anders, men iofs synd att sådana uppoffringar måste göras. Jag stryker dig med glädje som provisio och sätter upp Wagnerkusin Erik som provisio därtill! :smoking: :cheers: :dansar:

Lyckades hitta ett hotell i Frankrike som har Wifi i går kväll. Bergsluft och svalka (20°) som omväxling... Nu ut på byn och röka en frukostcigarr, en Partagas Panetelas -99 som Cigarrlagret bestod med innan resan. Discontinued of course!
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Wagnerian »

Ska bli görsköj :dansar:
Var de samma 99or som jag köpte de sista sex (edit lådor men alla tyvärr slut :ledsen: ) han hade är det de som jag refererat till som doften av nybakat saffransbröd med läder - supergoda i sin enkelhet, men som sagt dissade av Habanos :hamra-i-huvudet: :fattar-ingenting: :x

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Troligen samma 99:or, Anders. Nu är de slut, absolut! :banghead: Jag har de resterande med mig på resan...tror jag har två kvar!
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Tyvärr har Gordon fått förhinder så jag strök honom från listan. :ledsen:
User avatar
kent
Metal Carebear
Posts: 983
Joined: Wed 14 May 2008, 05:45
Location: HOK

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by kent »

Det ser allt ut som jag kan komma förbi en runda framåt kvällen och röka några goda cigarrer... :smoking:
SER DÅLIGT NÄR JAG BLUNDAR...
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Mycket trevligt, Kent! Hjärtligt välkommen!

Lasse P har fått förhinder och jag stryker med sorg Lasse från listan.
jacob.t
Hederssmålänning
Posts: 119
Joined: Sun 13 Jul 2008, 14:36
Location: Göteborg

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by jacob.t »

Ser ut som att jag kommer vara hemma den helgen, isf kommer jag så sätt mig som kanske. Vet det i veckan.
Om jag kommer upp, kan du fixa sovplats?
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Mycket trevligt, Jacob! Sängplats kan ordnas, hoppas att du kan komma. :dansar:
Tony
Hederssmålänning
Posts: 93
Joined: Thu 12 Feb 2009, 16:13

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Tony »

Nu börjar det så smått dra ihop sig :gladjeskutt: så jag tänkte främst konfirmera min anmälan samt kolla hur det står till med möjligheterna till övernattning.
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Tack för bekräftelsen, Tony! Jag kan garantera fem bäddplatser men det vore bra om någon har med sig luftmadrass eller dylikt. Jag skall försöka reda ut det här ikväll... :oops:
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

OK, sovplatstillgången är inventerad och jag kan garantera 7 stycken bäddar, 8 om det kniper! Alla har alltså någonstans att slagga med god komfort! :D

Det vore bra om några tar med sovsäck/sängkläder för det kan bli svårt att hitta matchande lakan/örngott/påslakan till så många... :smoking: :fakta:

Så, lite tankar om tågordningen för Discontinued-herfen:

Vi startar ca 14.00. Jag tänkte mig att vi röker en gemensam välkomstcigarr ur mina gömmor när alla eller de flesta samlats. Till detta ett glas rom av god kvalitet...jag har en speciell flaska i tankarna! :cheers:

Uppföljning med kaffe, tilltugg och en vaniljglass/hallon-kombo. Cigarr rekommenderas till detta. Mer kaffe om så behövs. Mer rom eller annat går också bra... Mer cigarrer!

Vi käkar lite framöver på eftermiddagen. Ta med er favvogrillbit att själva laga till över grillen. Jag fixar grillen, kolhydrater och grillsås! Efter grillsåsen rekommenderas en stark, fyllig cigarr! :vissla-oskyldigt:

Sen kväll kan det tänkas att vi kan se en rulle i biorummet. Rökning tillåten om övernattande gäster tillåter! (Inga japanska Åsa-Nissefilmer den här gången) :nekar: Alternativ underhållning kan bli älgspaning i skymningen... :shock:

Vi slutar när vi slutar. Förmodligen rätt sent... :zzz:

Välkomna!
Tony
Hederssmålänning
Posts: 93
Joined: Thu 12 Feb 2009, 16:13

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Tony »

Damn...ett stycke julhelg mitt i sommaren :cheers:
User avatar
Wagnerian
Hederssmålänning
Posts: 649
Joined: Sun 01 Feb 2009, 17:22
Location: Spånga - snart en del av Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Wagnerian »

Ouch wrote:OK, sovplatstillgången är inventerad och jag kan garantera 7 stycken bäddar, 8 om det kniper! Alla har alltså någonstans att slagga med god komfort!

Det vore bra om några tar med sovsäck/sängkläder för det kan bli svårt att hitta matchande lakan/örngott/påslakan till så många...

Så, lite tankar om tågordningen för Discontinued-herfen:

Vi startar ca 14.00. Jag tänkte mig att vi röker en gemensam välkomstcigarr ur mina gömmor när alla eller de flesta samlats. Till detta ett glas rom av god kvalitet...jag har en speciell flaska i tankarna!

Uppföljning med kaffe, tilltugg och en vaniljglass/hallon-kombo. Cigarr rekommenderas till detta. Mer kaffe om så behövs. Mer rom eller annat går också bra... Mer cigarrer!

Vi käkar lite framöver på eftermiddagen. Ta med er favvogrillbit att själva laga till över grillen. Jag fixar grillen, kolhydrater och grillsås! Efter grillsåsen rekommenderas en stark, fyllig cigarr!

Sen kväll kan det tänkas att vi kan se en rulle i biorummet. Rökning tillåten om övernattande gäster tillåter! (Inga japanska Åsa-Nissefilmer den här gången) Alternativ underhållning kan bli älgspaning i skymningen...

Vi slutar när vi slutar. Förmodligen rätt sent...

Välkomna!
CHECK!! :tummenupp:

Wagnermannen :puff:
Cigarrökare i alla länder, förröken eder...
User avatar
Martin
Hederssmålänning
Posts: 134
Joined: Sun 17 May 2009, 17:54

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Martin »

Även jag tar mig upp till denna Herfen :dansar: , hur ser det ut med sängar och övernattande herfdeltagare, finns där en binge över till mig? Om inte så får jag försöka ragga upp en madrass till lördag.
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

Kul, Martin! Du är välkommen och det finns sovplats till dig! Eftersom jag inte har säkra besked från några deltagare så kanske det är säkrast att gardera sig med en madrass eller dylikt...men det får vi väl veta snart! För att få lite koll så frågar jag!

Ellge, Schulz...hur blir det med er närvaro? Jag skrev aldrig upp er på listan för jag trodde inte ni riktigt anmälde er till herfen. Missförstånd eller?

Anders, kommer kusinen?
elfort
Hederssmålänning
Posts: 163
Joined: Tue 14 Apr 2009, 17:55
Location: Skebobruk

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by elfort »

Som jag förstår det kommer en full bil från norr fylld med, bl a en kusin från Stockholm.

Detta ska bli våldsamt trevligt!
:gladjeskutt: :woohoo: :dansar: :smoking: :cheers:
Hellre en cigarr i munnen än tio i humidoren.
Schulz
Hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Sat 02 Jan 2010, 03:02
Location: Malmø

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Schulz »

Nä, har inte anmält mig, ty jag ha icke vetat var min lekamen befinna sig sagda dato. Nu vet jag: Tjockhult.
Skall försöka väcka snapphanen i mig, föra lede fi bakom ljuset och vända kosan söderut att deltaga i omtalad bombastisk hyllning till alla dödssynder. Speciell flaska rom locka utan like!

Besked i veckan,
Broder syster Schulz
User avatar
Ouch
Ålderspresident
Posts: 2759
Joined: Fri 11 Apr 2008, 07:42
Location: Småland

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Ouch »

elfort wrote:Som jag förstår det kommer en full bil från norr fylld med, bl a en kusin från Stockholm.

Detta ska bli våldsamt trevligt!
:gladjeskutt: :woohoo: :dansar: :smoking: :cheers:
Ja! Välkomna, hela bilen! :woohoo:
Schulz wrote:Nä, har inte anmält mig, ty jag ha icke vetat var min lekamen befinna sig sagda dato. Nu vet jag: Tjockhult.
Skall försöka väcka snapphanen i mig, föra lede fi bakom ljuset och vända kosan söderut att deltaga i omtalad bombastisk hyllning till alla dödssynder. Speciell flaska rom locka utan like!

Besked i veckan,
Broder syster Schulz
Bra, inled avledningsmanöver och rapportera till rebellhögkvarteret när kusten är klar! :hejhej:
User avatar
Tenorfürsten
Tidigare känd under namnet BOTL
Posts: 104
Joined: Thu 08 May 2008, 21:40
Location: Gränna

Sv: Discontinued-herf (DISH@S#2) 7/8 2010

Post by Tenorfürsten »

Hej Kjell!

Jag hade inte sett denna tråd förrän igår kväll. Löser det inte och är ledsen för det. Är helt övertygad om att ni får en trevlig dag ...
Ha det finfint!
:cheers:
Med vänlig hälsning, Tenorfürsten :hattpuff:
Post Reply