Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
Schulz
Hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Sat 02 Jan 2010, 03:02
Location: Malmø

Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Schulz »

Någon som är sugen på att ta en cigar i Ljungby på fredag? Sådär kvart över lunch eller halv-eftermiddag. Passar kanske bättre senare på eftermiddagen för de som slipper ha semester i denna värme?

Skånske tysken
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Cigar i Ljungby

Post by Daniel P »

Nike och jag är sugna, vi siktar på att placera oss i Nikes trädgård, så slå en signal imorgon när ni vet ungefär när ni dyker upp så tajmar vi ihop det. (Jag jobbar egentligen, men herfande får gå före en fredagseftermiddag) :kram-lycklig:
Alla är så klart välkomna att dyka upp, bara att höra av sig :race:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Schulz
Hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Sat 02 Jan 2010, 03:02
Location: Malmø

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Schulz »

Wunderbaum!
Jag dyker upp någon gång efter lunch. 1400 ? Men inte säker. Jag slår en signal.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Daniel P »

Så, då är vi på plats kan man säga. Ska ner till stan o hämta lite käk så kommer vi befinna oss på min balkong från kl 16:30 och framåt.
Bara att slå en pling om någon har vägarna förbi. Schultz hade ingen brådska sa han (men förr eller senare åker han väl iofs :intressant: ), men jag själv kommer vara hemma så klart hela kvällen :smoking:
070-3976405
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Daniel P »

Schultz har just lämnat balkongen efter att vi puffat diverse goda cigarrer och lyssnat på musik som var mer eller mindre ... ehm... liberal :nickar: :smoking:
smokin.png
smokin.png (11.08 KiB) Viewed 9874 times
Hoppas du inte blev avskräckt från Ljungby Schultz (vilket konstigt regn förresten :hamra-i-huvudet: , regnade bara lite här och var - strax innan det verkligen hääällde ner igen - och då sken solen fortfarande :vada: ), nästa gång blir vi kanske fler - lurigt en fredagseftermiddag visade det sig - men vi hade så klart trevligt iaf.
Tack för besöket Schultz! :hattpuff:

Jodå, vi han med att lyssna på bilgangstermusik #1: Eastbound and down (from the motion picture "Smokey and the Bandit") :headbang:
( http://open.spotify.com/track/4ubYnxmt3qW3wZdqMZbqOh )
... som theme på hans bilresa med "snabbe sjuföttin" :hejhej: :race:

Ps. Mangebella var väl på g? Jaja, lutar mig tillbaks så länge. Dörrn är öppen för alla som råkar svänga inom. Jag är på balkongen :puff: :smoking: :hattpuff:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by tommi gitarrman »

Jodå, vi han med att lyssna på bilgangstermusik #1: Eastbound and down (from the motion picture "Smokey and the Bandit") :headbang:
( http://open.spotify.com/track/4ubYnxmt3qW3wZdqMZbqOh )
... som theme på hans bilresa med "snabbe sjuföttin" :hejhej: :race:

Åhh, Har ni lyssnat på min husgud Jerry Reed?
Han är den gitarrist som jag älskar mest.

Hoppas att cigarrerna var goda :puff:

H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
Schulz
Hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Sat 02 Jan 2010, 03:02
Location: Malmø

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Schulz »

Musiken var bra. Cigarerna var bättre. Och hur djävla genomsur kan man bli från Daniels port till bilen?! (Nej, inga cigarer i potten för rätt svar!)

Ja, sent blev det innan bilen fick vila i Malmö. Hade ju bara tänkt mig en cigar på genomresa, men det blev ju bättre så här.
Vad är det för bil ni talar om? Är det min sjuttifyra-fyra? Mina danska kollegor kallar den "Den Våldsamma Volvon". Framgår inte om det är bilen eller föraren som är det våldsamma inslaget. Kanske det är någon som mött mig på morgonen ...

Tack, Daniel, för ett trevligt omhändertagande av en skåning på resande fot utan vårdare.
User avatar
Nike
Härdad puffare
Posts: 198
Joined: Thu 05 Feb 2009, 23:38
Location: Ljungby
Contact:

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Nike »

Ledsen att jag inte kunde närvara eller bjuda in er som planerat!! (lustigt hur allt kan bli så j*vla fel vissa dagar !!!)
Hoppas du kikar förbi fler ggr

Äntligen färdig för dagen, nu blir det till att skalla kudden så man är pigg för lite bilkörning under dagen.... :gladjeskutt:
Never trust a smiling nurse
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Daniel P »

Imorgon är det 11 månader jämnt sedan Schultz passerade Ljungby ståndsmässigt, får pressa honom lite extra för att vi ska få äran att få tillfälle att höra fler anekdoter från denna cigarrherre. Längtar redan till nästa tillfälle det blir av. Hahaha :kram-lycklig: :kram-lycklig: :kram-lycklig:
Musik att lyssna på att matcha temat "Smokey and the bandit" (tuta ni som sett filmen, det var trucker'n som skrev och spelade in originalmusiken förresten, ni som minns filmen :fakta: ). This is him! :dansar: :dansar: :dansar: :dansar: :dansar: Gissa om bakdäcken ryker när Wilma (min Z3 Coupé) får smaka på denna musik i högtalarna :nickar:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Schulz
Hederssmålänning
Posts: 47
Joined: Sat 02 Jan 2010, 03:02
Location: Malmø

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Schulz »

Tack Daniel!
Kul att någon minns mig efter så lång tid. Det hade varit skitkul att ta en cigar i Ljungby för ett 1-års-jubileum den 23/7! Dessvärre jobbar jag dygn 22-23 och 24-25, så det blir lite tajt. Jodå, jobba 24 h i sträck är fortfarande tillåtet i Danmark.
"DANSK-DJÄÄÄVLARRR ! !" vrålade han i huvudet på sin kollega och hytte med näven, för att strax därefter vända sig mot nordost och utbrista "Mitt kära Barsebäck ... Du är så vacker." Han stannade inte för att svara kollegan.

Vad sägs om 25 el 26/7?
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Cigar i Ljungby fredag den 23 juli 2010

Post by Daniel P »

Det är måndag eller tisdag efter helgen m herf hos Kent. Jag har semester, bara tuta när du närmar dig!
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
Post Reply