Kina och cigarrer

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Kina och cigarrer

Post by hebbe72 »

Ska åka till Kina om ca 3 veckor. Någon som har tips på cigarraffärer och priser? Ska vara i Shanghai och Suzhou-området. Det ska dessutom finnas en kinesisktillverkad cigarr som heter Great Wall. Ska ha fått skapliga recensioner. Nån som vet nåt om denna? Ska givetvis försöka få tag på den ändå p g a kuriosa-värdet.

Alla input och synpunkter uppskattas.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Kina och cigarrer

Post by tommi gitarrman »

Har några kineser på jobbet som brukar åka, men enl. dem så är cigarrer sällsynta i Shanghai men det torde finnas där.
Får du tag i några, så är jag väldigt intresserad av adresser och övrig Info :nickar:
Sen vill jag passa på och önska dig en trevlig resa :smoking:

H: Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: Kina och cigarrer

Post by hebbe72 »

Har faktiskt hittat ett ställe i Shanghai via google. Men det verkar vara en sån där butik men svindyra garrar som folk med snuskigt mycket pengar handlar i bara för att visa att de har råd.

Men jag har kontakter där borta som jag har frågat så hoppet är inte helt ute ännu. Nånstans borde man ju kunna få tag på Great Wall iallafall. Sen får man se om kubanerna är prisvärda eller ej.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
User avatar
Hool
Hederssmålänning & Maduro madman
Posts: 171
Joined: Thu 10 Apr 2008, 22:25
Location: Göteborg

Sv: Kina och cigarrer

Post by Hool »

Fick en liten plastlåda(!) med cigarrer av min bror som var där på affärsresa.

Rätt skoj men de går att röka. Även om de inte smakar så mycket..

Detta är dock inhemska cigarrer för vanliga kineser.

Kan inte tänka mig att det är billigt med importerade garrar där.
Redan Sh@l10?! :smoking:!
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: Kina och cigarrer

Post by hebbe72 »

Spännande, var det Great Wall cigarren då eller? Den är ju producerad i Kina för kineser. Hoppas få tag på dem mest för att det är annorlunda.

Du vet inte var i Kina han var nånstans? Om det var i Shanghai kanske han har en adress? Eller finns det nån annan på forumet som har adresser i Shanghai / Suzhou?

Angående priser på importerat, finns det nån som har en uppfattning om prisbilden på kubanskt i Kina?
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: Kina och cigarrer

Post by hebbe72 »

Kort rapport från Mittens rike. Allt importerat är svindyrt. Generellt högre priser på cigarrer än i Sverige. Cigarrer marknadsförs som ren lyxkonsumtion som man ska ägna sig åt om man är rik och framgångsrik. Hittade ett flertal cigar lounges. Men de var ingenting att ha. Bättre att köpa på Kastrup på utresan. Skapliga priser där om man slipper betala skatt vid resa utanför EU.

Hittade dock ett synnerligen lokalt märke i plastlåda benämnt Wang Huan. Har inte prövat den ännu då den ligger kvar i frysen. De garrarna måste nog handhas med yttersta försiktighet. Man kan aldrig veta vad som följer med hem.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Kina och cigarrer

Post by Micke G »

Vår affärskontakt från Kina kommer på besök till helgen, jag bad han kolla se om han kunde köpa dessa Great Wall. Pratade med han nu på morogonen, och han berättade att han köpt dessa i sin lokala tobaksaffär. Jag vet inte hur många han köpte men de var inte speciellt dyra. Återstår bara att se hur de smaka, även jag har blivit nyfiken på dessa efter läst denna tråd och eftersom vi hade en kontakt var man ju tvungen att utnuttja denna.

Micke G
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: Kina och cigarrer

Post by hebbe72 »

Jag skulle kunna tänka mig att byta ett par Wang Huan mot Great Wall om intresse föreligger.
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Kina och cigarrer

Post by Micke G »

jag återkommer i frågan skall se så att han verkligen har med sig samt hur många. konstigt jag åker själv dit 2 ggr per år men detta har aldrig slagit mig att man kan köpa cigarrer där förutom som hebbe skriver att det finns men att de är dyra, men det återstå att se vad han har med sig.

micke
User avatar
tommi gitarrman
Blivande hederssmålänning
Posts: 71
Joined: Wed 20 May 2009, 17:11
Location: Härskogen

Sv: Kina och cigarrer

Post by tommi gitarrman »

Tack för Info:t :salut:
Jag har snackat med Kineserna på jobbet, och det verkar som cigarrerna är dyra i Asien över lag.
Var nere i Göteborg hos Mellgrens, de hade ett erbjudande om cigarrer som ngn har blandat ihop :dansar:
Jag fick köpa J. Flores rullade 20 kalas pinnar för 810 bucks :dansar:
Nu har jag smokat 2 och ar på min tredje i rad och de smakar för DJÄVLA GOTT :smoking: :smoking: :smoking: :smoking: :smoking:

Hoppas att alla mår bra och jag hoppas att alla får en Trevlig Jul .

Må väl
H Tommi
Cigarr e ` min melodi, smakar som ljuv musik

Image
Image
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Kina och cigarrer

Post by Micke G »

CIMG1649.JPG
CIMG1649.JPG (240.79 KiB) Viewed 11425 times

De var inte stora, få se nån kväll här i veckan om de är rökbara. Men enligt paketet heter de Cavalier 3 och är handrullade, strl. 11mm*100mm. Bli kanske en ersättning till OFCC ???
User avatar
Bukfaçon
Härold & Lexikograf
Posts: 1984
Joined: Fri 11 Apr 2008, 00:00
Location: Gränna, Smålands Monaco
Contact:

Sv: Kina och cigarrer

Post by Bukfaçon »

"Punschen och havannaröken, höja människan över öken." Albert Engström
Svenskt Cigarrlexikon - Sveriges största cigarrblogg!
Micke G
Sports Largos I
Posts: 116
Joined: Sun 13 Apr 2008, 12:48
Location: Värnamo

Sv: Kina och cigarrer

Post by Micke G »

Varsegod hoppas den passar dig
Post Reply