Hemsida för cigarrinventering/prisjämförelse

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
MotoX
Blivande hederssmålänning
Posts: 32
Joined: Thu 09 Sep 2010, 17:16
Location: Trollhättan

Hemsida för cigarrinventering/prisjämförelse

Post by MotoX »

Hej alla glada!
(Till Admin, ta gärna bort detta meddelande om det bryter mot någon regel för marknadsföring av mig själv, jag vill inte bryta mot forumets regler men har heller inte lyckats hitta något mot detta inlägg)

Jag hoppas att detta inte ses som ett inlägg som ligger bakom min registrering då jag bara hunnit posta några få inlägg här tidigare, så är inte fallet. Jag har på 08Bolmers nyss startat en tråd där jag förklarat mitt nya projekt jag håller på med på nätet och tänkte att en sådan tråd kan platsa även här.

Det skall bli en hemsida för att dels kunna inventera sina egna cigarrer, kunna visa andra vilka cigarrer man har samt se andras cigarrer och även jämföra priser och lagerstatus hos cigarrhandlare. Det sistnämnda är något som jag precis börjat implementera på sidan samt börjat samtala med cigarrhandlare både i sverige och utomlands. De svenska handlare jag hört av mig till har dock tackat nej av div. anledningar där den starkaste är att vi helt enkelt snarare spontanköper cigarrer i Sverige än att sitta och leta priser samt köpa hela lådor av dessa. Mer jobb än belöning för dessa handlare med andra ord.

Internationellt har jag dock fått svar som inte varit helt negativa och jag hoppas på att kunna starta ett samarbete med några av de handlare som jag själv köpt grejer ifrån, och även ifrån såna som jag hittills inte haft kontakt med.

Jag började med det här projektet när jag blev trött på att antingen skicka min excell-lista till andra användare jag ville byta/sälja med eller att skriva ner vad jag ville byta/sälja med och ha en lång korrespondens innan ett beslut fattades. Jag gjorde då sidan med funktionaliteten att kunna inventera de cigarrer man har hemma och välja vilka cigarrer som skall vara möjliga för andra att se och vilka man vill dölja och bara se själv. På detta sätt tar man länken till sin humidor och skickar till den man vill visa den för och voila, korrespondensen är färdig :)

Jag är medveten om att alla gör olika och diskussionerna om hur man lagerför sina cigarrer visar på stor variation. Vissa vill helt enkelt inte ens veta vad dom har och jag ser absolut charmen i detta.

Det jag däremot vill lyfta upp här är att det är jag som programmerar sidan, det gör att ni kan ge mig feedback på vad ni hade velat ha på en sådan sida, vilka funktioner som hade varit bra, vilken info ni vill spara om cigarrerna osv. och jag kan lägga in det direkt. Ni har alltså möjligheten att influera sidan till det ni vill att den skall vara, och det borde ju gå hem hos några av er i varje fall :P

Om den här tråden är ok med Admins så kommer jag hålla den uppdaterad av vad som händer på sidan i form av nya funktioner osv. Jag ser er gärna där och hoppas att ni som använder den skall finna att den fungerar bra för er.

http://www.imittskap.se

Kom ihåg att den är under uppbyggnad och att jag prioriterar funktion före utseende, så var snälla i eran kritik :D
Last edited by MotoX on Mon 08 Nov 2010, 10:29, edited 1 time in total.
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: Hemsida för cigarrinventering

Post by Daniel P »

Alla trådar är välkomna om de är av intresse för Smålands CigarrSällskap och så länge syftet inte är kommersiellt.

(Tillräckligt luddigt för att ge lite fritt spelrum för tolkning alltså. Din tråd saknar kommersiellt syfte får jag anta - så kör på.)
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
MotoX
Blivande hederssmålänning
Posts: 32
Joined: Thu 09 Sep 2010, 17:16
Location: Trollhättan

Sv: Hemsida för cigarrinventering

Post by MotoX »

Saxar mitt inlägg på 08bolmers för att sprida min uppdatering av min sida även här :)

Vill uppdatera lite här med att jag uppdaterat http://www.imittskap.se litegrann. Det är inga jätteförändringar men där finns nu ett par funktioner ytterligare som skall göra användandet av sidan lite enklare. Mer information om uppdateringarna finns i den senaste nyheten vid namn "iMittSkap v1.2" på förstasidan.

Ta jättegärna en titt och säg vad ni tycker här eller på hemsidan :)

Glöm inte att trycka på F5 (uppdatera) om ni varit inne på sidan innan. Funktioner kan ligga kvar i eran läsare som inte håller med om funktionaliteten på nya sidan.

Sidan är skapad för att användas med alla läsare utom Explorer. Jag är medveten om att Explorer är någorlunda vanlig men tyvärr inte lika kraftfull som de andra läsarna. Därför har jag fixat sidan hjälpligt för Explorer men inte mer. För bästa utförande rekommenderar jag därför någon av dom andra (Firefox, Safari, Chrome mm).
User avatar
MotoX
Blivande hederssmålänning
Posts: 32
Joined: Thu 09 Sep 2010, 17:16
Location: Trollhättan

Sv: Hemsida för cigarrinventering

Post by MotoX »

En mindre uppdatering kommer här om att jag lagt in möjlighet att registrera sin E-post. Detta gör att man kan få ut ett litet nyhetsbrev när jag lägger in en nyhet på sidan vid uppdatering.
Post Reply