JR Alternatives?

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

JR Alternatives?

Post by hebbe72 »

Hej,

Undrar om det finns erfarenheter, både bra och dåliga av JR Alternatives från Lynn? T ex Perdomo, Padron, Fuente, Cohiba, Monte C? Alla synpunkter mottages tacksamt. Visst är det billigt, men man vill ju inte köpa grisen i säcken heller. En billig garre som visar sig orökbar blir ju trots allt dyr ändå....
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Pär N
Blivande hederssmålänning
Posts: 23
Joined: Fri 26 Mar 2010, 16:31

Sv: JR Alternatives?

Post by Pär N »

Jag har rökt enstaka exemplar av några olika varianter av dessa. Tar man dem för vad de är, nämligen billiga bundlegarrar så är de väl lika bra som andra i prisklassen. Likheten med originalet är väl sådär t ex JR Alt to Cohiba Robusto smakar nicaragua och inte alls likt sin kubanska idol.

Som ett litet stickspår undrar jag hur JR kommer undan varumärkesintrång?

/ P
User avatar
COJ
Förste Hederssmålänning
Posts: 453
Joined: Sat 10 May 2008, 14:46
Location: RÅÅ, Luggude härad
Contact:

Sv: JR Alternatives?

Post by COJ »

Pär N wrote:Jag har rökt enstaka exemplar av några olika varianter av dessa. Tar man dem för vad de är, nämligen billiga bundlegarrar så är de väl lika bra som andra i prisklassen. Likheten med originalet är väl sådär t ex JR Alt to Cohiba Robusto smakar nicaragua och inte alls likt sin kubanska idol.

Som ett litet stickspår undrar jag hur JR kommer undan varumärkesintrång?

/ P
Det är inget varumärkesintrång att kalla nått ett alternativ till....

Jag har puffat en del JR Alt's...några är bra andra mindre...jag har gillat de som varit Alt's till Perdomo...och eftersom de kommer från samma fabrik så skulle man ju kunna säga att det helt enkelt är seconds...dessutom så var de som heter JR Edicion Limitada Alts's riktigt bra...men som sagt...inte mycket likhet med förlagan...
COJ

"Paranoia was a survival instinct before it was a mental condition."
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Sv: JR Alternatives?

Post by Daniel P »

Håller med COJ.
Ta dem för vad det är, dvs bry dig inte om vad namnet ger sken av. Har inte grävt djupt i deras sortiment, så jag kan inte ge några tips tyvärr.
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
hebbe72
Marco Polo
Posts: 517
Joined: Tue 10 Aug 2010, 09:43
Location: Växjö

Sv: JR Alternatives?

Post by hebbe72 »

Tackar ödmjukast för tipsen. Får nog bli ett stödköp av någon bundle när nästa beställning läggs nån gång i november. Har just nu två lådor på ingång (Perdomo och A Fuente). Men för 30 USD kan det kanske vara värt att chansa på något....
A woman is only a woman, but a good Cigar is a Smoke.
Post Reply