Perdomo Patriarch Lonsdale maduro - Kommentarer och betyg

Cigarrer och allt som hör till, det goda livet.

Moderator: Klubbmedlemmar SmCS

Post Reply
User avatar
Daniel P
Generalsekreterare
Posts: 3990
Joined: Thu 10 Apr 2008, 18:55
Location: Jönköping

Perdomo Patriarch Lonsdale maduro - Kommentarer och betyg

Post by Daniel P »

Perdomo Patriarch Lonsdale maduro (6½x42) jag inte minns vem jag fick av :oops:
Perdomo Patriarch Lonsdale maduro.png
Perdomo Patriarch Lonsdale maduro.png (20.53 KiB) Viewed 3904 times
Kommentarer: Mörkt täckblad som är jämnt och fint utan markerade vener. Fin gördel med text och dekoration med relief, även fotgördeln. Draget är riktigt bra också, trots den långsmala faconen. Smak av mörk choklad, grovt mörkt bröd och en härlig mustighet som är svårt att sätta smakbenämningar på. Lång eftersmak iaf. Full kropp och medel till full styrka, kanske beroende på att den säkert har ett år på nacken i humidoren. Passar utmärkt som pricken över i:et efter en smakrik middag. Askan är homogent gråvit och hänger kvar bra. Efter hand kommer smaker som vörtbröd med russin, lite julkänsla alltså. Kaffe och pepprighet finns också.

Betyg: Plus för komplexitet (svårbeskriven dock) och brandegenskaper. Inga minus. Jag ger denna cigarr en fyra av fem möjliga.

---[ Övrig info: ]---------------------------
cigarsinternational.com:
"
A fine super-premium without the super-premium price.
Perdomo Patriarch was crafted to honor Nick Perdomo, Sr., a man known for his bold business skills and superior cigar-making abilities. Naturally, only a bold cigar of the highest quality would do, so his son, Nick Jr., created a scrumptious medium to full-bodied blend available in Connecticut, Corojo and Maduro. Chock full of aged, long-leaf tobaccos grown in Nicaragua’s three growing regions - Esteli, Jalapa, and Condega - the Patriarch showcases traditional Cuban vitolas and imparts an eventful and satisfying experience for the senses. Rich layers of deep, dark flavors are present, including hearty spices, coffee undertones, and a touch of bittersweet chocolate. The finish is long and luxurious, completing a savory cigar from Tabacalera Perdomo that’s sure to delight.
"

botlshop.se:
"Patriarch är skapad för att hedra Nicolas Perdomo Sr. och är gjord med hans favoritsmak.
Patriarch bjuder på en imponerande robust och komplex smak med en elegant avslutning.
"

---[ Priser: ]---------------------------
Botlshop.se säljer en låda med 20 st för 1342:- sek och atlanticcigar.com säljer dem för drygt $30... :race:
Cigars, cars, spirits, military and diversions: The good life.
Image
User avatar
carl164
Hederssmålänning
Posts: 94
Joined: Wed 29 Sep 2010, 14:13
Location: Helsingborg
Contact:

Sv: Perdomo Patriarch Lonsdale maduro - Kommentarer och bety

Post by carl164 »

Visst en riktigt trevlig cigarr. Min favvo just nu av Perdomo - Habano. Fet och god :)

BOTL
Carl
Post Reply